[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

IM

Aktiv medlem
Söks: Cabel hanger för cantilever gärna för fästet uppe vid styret. Fram och bak.

Surly cc ställskruv för bakgaffeln.

7 delad trigger.

Finnes; De mesta delar. Alt öl.
Detta är vad som finns att tillgå, i min låda. Jag vågar dock inte svära på att den fungerar med mindre än rengöring och omsorg.

Bilagor

mamme1

Aktiv medlem
Söker begagnat lr obegagnat:
*Body för 12-delat.
*Kassett 12-delad 11-50.
*Hydraulisk broms, komplett med handtag & ok. Post mount. Har 160mm skiva.
*Ca 400 dubbar & monteringsverktyg.
*Riserstyre ca 740mm, kolfiber, 32mm, lättare än 347g.
Jag huserar i centrala stan & söderort, kan även ta mig en bit för avhämtning.
Byter med lämpligt cykeljox, eller en cykel, eller betalar i nästan all valuta, såsom penningar, öl, vin, sprit, mat.

Finns det någon som är intresserad av en gammal ram av lvg-karaktär? Styrlagret behöver, om jag minns rätt, kompletteras med kullager.Han får inte loss vevarmen på drevsidan varför den sitter kvar och hänger med. Vänster vevarm följer inte med. Jag kan, om du par veckor, skaka fram bromsar och kanske även växlar (i tveksamt skick) om det är av intresse.

Finns på Öland men kan tas med till Sthlm imorgon och hämtas då i Hammarby Sjöstad.
Kan annars skickas mot att mottagaren betalar frakten.

Jag tar gärna en kasse öl, en juste styrlinda, en snygg quill-stam eller en slant till WWF i utbyte. Det är dock inget krav, det är viktigare att den kommer till användning. Jag kan inte nog understryka det senare.
Intresserad om ramen finns kvar.

Ett par maraton winter, 28", gått på pendlarcross. Stått i garage ca 5år. Det ena använt mycket mer än det andra. Oklart skick, men ingen punkafest senast de rullade iaf. Finns i Gbg!

Tar gärna ett rocket ron 27,5 i byte. Men inte så noga, de är mest i vägen!

Flatbar-reglage för lvg 10-del vore också fint om någon hade över..
DSC_0073.JPG

Senast ändrad:

LarsM

Medlem
Någon som har ett 26" framhjul för skivbroms att avvara. Behöver vara bredare än 19mm innermått.
Kan byta mot något eller stöd till välgörenhetsorganisation.
Enklast om det är i Västsverige.

Rassemouse

Aktiv medlem
Någon som har ett 26" framhjul för skivbroms att avvara. Behöver vara bredare än 19mm innermått.
Kan byta mot något eller stöd till välgörenhetsorganisation.
Enklast om det är i Västsverige.
Jag har ett som är sjukt vint efter en krasch. Så om du vill försöka dig på att rikta det så kan jag skicka mot fraktkostnaden.

Singular

Aktiv medlem
2 par Planet X 365X-knickers, helsvarta, strl L. Hela och rena. Perfekta höstbrallor. Relativt generösa i storleken. Mer info: https://www.planetx.co.uk/i/q/CLPXP3BK/planet-x-pro-line-365x-3-4-length-bib-shorts)

Supergratis för junisar, föräldralediga, arbetssökande och studenter. Av förvärvsarbetande vuxna uppskattar jag en flaska vin, en god limpa bröd,en påse naturgodis el motsv (alt bara ett tack, ett leende och ett välfyllt karmakonto). Finns (hem och arbete) i närheten av Järntorget, Göteborg. Skickas inte. Meddela i tråden så ev övriga intressenter ser.

IMG_8101.jpg

mao

Medlem
Jag söker efter däck 27,5/2.0. 2.1 kan funka men gränsen går vid 52 mm ungefär. XC-typ för grusvägsracer i blöt höstskog.
Bör finnas i Östersund eller in närheten alternativt vara så fina att det är värt att skicka dem.
Kan betala eller exempelvis byta med:
Styrstam, 100 mm (3T Arx pro) eller 110 mm (Ritchey WSC)
Sadelstolpe inline 27,2 mm, nåt okänt märke.
Ett Grand Bois Cypres 700c 30 mm Extra Leger (väger ca 250 gram) med många mil kvar.
Ett par slitna Suomi 240 700c 40 mm
mm...
Är det tillåtet att bumpa?
Tänker att det borde finnas en massa 27,5 däck över nu när alla kör 29".
Jag har numera även en crossgaffel (alu qr och cantilever) att byta med.
Något ss-drev och fixed dito finns nog också om jag gräver djupt i lådorna.

Willie

Aktiv medlem
Söker ett 28" Bakhjul med fotbroms. Även intresserad av 28" däck, delarna ska sitta på en skrohoj så det mesta av intresse men gärna matchande fram/bak. Gärna i närheten av Solna.

Kan byta mot lite random cykeldelar eller en kasse fulöl/finöl eller annat.

dman

Aktiv medlem
Hej, köper gärna ett par spd cleats (clipless - mountainbike). Stockholm, eller jag står för frakt vid rimlig totalkostnad.

Salabaladala

Aktiv medlem
Även intresserad av 28" däck, delarna ska sitta på en skrohoj så det mesta av intresse men gärna matchande fram/bak.
Har ett par kina-däck som ligger och skrotar i garaget. Skulle skämmas att ta betalt för dom, men swishar du en slant för frakten så är dom dina. Runt 40mm breda om jag inte minns fel.

IM

Aktiv medlem
Hej, köper gärna ett par spd cleats (clipless - mountainbike). Stockholm, eller jag står för frakt vid rimlig totalkostnad.
Om du inte fått napp innan så kan vi kanske höras när jag kommer hem igen om en vecka. Jag tror jag har ett par bättre begagnade jag kan avstå, om det är av intresse.

Jonatan F

Aktiv medlem
2 par Planet X 365X-knickers, helsvarta, strl L. Hela och rena. Perfekta höstbrallor. Relativt generösa i storleken. Mer info: https://www.planetx.co.uk/i/q/CLPXP3BK/planet-x-pro-line-365x-3-4-length-bib-shorts)

Supergratis för junisar, föräldralediga, arbetssökande och studenter. Av förvärvsarbetande vuxna uppskattar jag en flaska vin, en god limpa bröd,en påse naturgodis el motsv (alt bara ett tack, ett leende och ett välfyllt karmakonto). Finns (hem och arbete) i närheten av Järntorget, Göteborg. Skickas inte. Meddela i tråden så ev övriga intressenter ser.

Visa bilaga 448711
Kommer gärna och kollar men visst Var det två par? Kan gott lämna ett par om någon fattig stackare saknar byxor.

Travel

Ny medlem
Någon som har ett par 28/29" hjul med skivbromsfäste till billig peng? De ska vara till en vintercykel så de behöver ju inte vara snygga.

wukkaN

Aktiv medlem
Ingen som har en kadenssensor till övers? Köpte en begagnad kickr '16 och fick inte med någon. Tror inte gamle ägaren har den kvar.

apan_

Ny medlem
Söker ett framhjul 28" för bromsskiva (gärna monterad 160mm). Behöver inte vara med däck eller jättefint då jag ska ha det till dubbdäck på vintern enbart.
Finns i Jönköping men kan betala frakt om du vill skicka.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Någon som har ett par 28/29" hjul med skivbromsfäste till billig peng? De ska vara till en vintercykel så de behöver ju inte vara snygga.
Har ett par, tror det är Sram Apex-nav, 160mm skivor fram och bak, med något slags kassett. Ingen aning om vad som är ett rimligt pris dock. Finns i Nynäshamn, kan tas till Stockholm några ggr / månad. Vanliga QR-nav.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Det blev visst storrensning bland hjulen. Bytes mot happyvaluta. tvåväxlat fotbromsnav ekrat till 609mm fälg. Tveksam bromsverkan.

20201020_134814.jpg

Nexus dynamonav med rullbroms, det ultimata allvädershjulet. Mavicfälg. I påsen tror jag det som behövs för att koppla in dynamo + broms finns. I navhålet distans för att köra riktig ventil istället för bilventil.

20201020_134854.jpg

Båda finns i Nynäshamn och skickas inte men kan med viss möda tas med in mot stan om det finns flexibilitet i när.

mamme1

Aktiv medlem
Det blev visst storrensning bland hjulen. Bytes mot happyvaluta. tvåväxlat fotbromsnav ekrat till 609mm fälg. Tveksam bromsverkan.

Visa bilaga 448853

Nexus dynamonav med rullbroms, det ultimata allvädershjulet. Mavicfälg. I påsen tror jag det som behövs för att koppla in dynamo + broms finns. I navhålet distans för att köra riktig ventil istället för bilventil.

Visa bilaga 448855

Båda finns i Nynäshamn och skickas inte men kan med viss möda tas med in mot stan om det finns flexibilitet i när.
Storlek på dynamohjulet?

Travel

Ny medlem
Någon som har ett växelreglage för 9 växlar, typ xt eller dylikt. Ska användas till min vintercykel så den behöver inte se så fin ut. Betalar naturligtvis frakt om det behöver skickas.

Willie

Aktiv medlem
Bekväm sadel enligt bilden bytes mot något snabbare/smalare.
Finns i Solna och möter gärna upp i närheten.

6386DDC9-D565-4E7B-BFD1-DDE1845C1433.jpeg

God kväll, undrar om någon har en kort liten styrstam, helst mattsvart, att donera? 1 1/8" och 31,8 mm. Ska sitta på en lvg-hoj.
Har en drös cykeldelar att byta med om så önskas, så bara att fråga om du söker något specifikt.
Mvh Nisse.

superdea

Aktiv medlem
Nån i Göteborgsområdet som har en adapter quill till 1 1/8 för att körs vanlig stam på gammal lvg-ram? Skulle vilja låna och kolla om det passar innan jag köper.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer