[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

jokamp

Medlem
Söker en del till en gammal Kona Explosif ram, vajerstoppet/styrning som sitter på sadelröret (vet inte vad det heter).

DOG_COLLAR.jpg
Kona Dog Collar.jpg

Nån som råkar ha något liknande i gömmorna?

darkforce

Aktiv medlem
Söker en del till en gammal Kona Explosif ram, vajerstoppet/styrning som sitter på sadelröret (vet inte vad det heter).

Nån som råkar ha något liknande i gömmorna?

dom där e sjukt ovanliga o få tag på "kona explosif dog collar" dyker upp ibland på ebay o kostar satfläsk o båda njurarna därtill vanligast brukar vara att dra heldraget o vbroms o ett bundtband eller cableholder från typ gamla cresent o dylika på gamla K E alt borra o göra en guide av en sadelklämma

jokamp

Medlem
dom där e sjukt ovanliga o få tag på "kona explosif dog collar" dyker upp ibland på ebay o kostar satfläsk o båda njurarna därtill vanligast brukar vara att dra heldraget o vbroms o ett bundtband eller cableholder från typ gamla cresent o dylika på gamla K E alt borra o göra en guide av en sadelklämma

Ok, trodde det satt liknande på alla Kona från den tiden. Behöver inte specifikt vara från en Explosif...
Får väl se vad man kan hitta på istället.

Har en SRAM framväxel för 2x (2x10) står det på den likaså max 36/38T
S3/ E-TYPE infästning.

Brickan/skruven som låser vajern verkar dock saknas men annars en fungerande växel som knappt är använd p.g.a.1x Konvertering.

Skänkes till bättre behövande.
Bor på Norra sidan stan men kan såklart skicka den om mottagaren betalar frakt.

Wiciman

Aktiv medlem
någon i malmö/lund-trakten som sitter på ett Shimano HT2 vevparti? tänkt för ett lågbudgetbygge jag håller på med för att lindra coronatristessen 😬. 170mm vevar. För N/W. bcd 96 eller 104. Max 150-200:- beroende på skick. Alternativt cykelvrak med ovan vevparti monterat.

Böje

Medlem
Köpes: jag är ute efter en mer eller mindre fungerande "skrotcykel" för kortare pendling på plan mark. En som man inte behöver vårda som ens egna barn eller vara jätterädd om. Helst en äldre stålracer eller landsvägshoj, ss går jättebra så blir det mindre krångel, men bockastyre är en fördel. Behöver absolut inte vara nån värsting, kommer bli en del gruscykling osv så 21mm-tuber kanske inte är att föredra. Avstannade projekt är av intresse.

Jag bor i Östergötland men rör mig utsocknes emellanåt i jobbet. Har inget att byta med men flytande valuta alternativt swish erbjuds givetvis.

/Böje

Trexo

Aktiv medlem
Tjena!
Någon som sitter på en 26 dämpad gaffel som dem vill bli av med? Är i behov av en till sonens nya cykel.
Finns lite delar och framför allt öl.

slice me nice

Aktiv medlem
Hej Bullen
Jag saknar en sån här att fästa skivbroms med. M6X1X17. Någon som har liggandes och kan tänka sig att byta till sig något annat smått (t.ex M5 som jag i min enfald beställde fel)?

Kan swisha en liten peng annars. Känns bara fånigt att lägga beställning på webshop för en sån liten en...
8F00B8C4-738F-4FDB-9677-3C27DC9C54B6.png

weldion

Aktiv medlem
Hej Bullen
Jag saknar en sån här att fästa skivbroms med. M6X1X17. Någon som har liggandes och kan tänka sig att byta till sig något annat smått (t.ex M5 som jag i min enfald beställde fel)?

Kan swisha en liten peng annars. Känns bara fånigt att lägga beställning på webshop för en sån liten en...Visa bilaga 462670
Varför går du inte på random järnhandel och köper ett par från deras lösviktssortiment? Eller är det den svarta färgen som är viktig?

slice me nice

Aktiv medlem
Jag undviker alla fysiska butiker för tillfället pga nyfödd hemma och vill inte dra hem något. Annars hade det så klart hade varit ett ok alternativ.
helst vill man ju ha matchande också...

svebilius

Aktiv medlem
Jag har under en längre tid sökt efter ekrar till drivsidan till ett Mavic Crossmax SLR 26", som jag tror är från 2012. Enligt internet skulle dessa ha ekrar som var 239 mm. Efter att jag beställt hem ett knippe, visade det sig dock att de snarare skulle vara ca 250 mm. Jag borde väl ha mätt innan jag betällde, men jag var ändå osäker på hur Mavic mäter sina ekrar.

Jag byter gärna till mig ett par längre ekrar om någon mot förmodan skulle ha intresse av ett sådant byte. Köper gärna ekrar om någon vill sälja. Annars kan jag sälja och skicka 239 mm ekrar styckvis till den som är intresserad.

DSC_0282.JPGfa0724c2-4894-4f0c-9d51-c25e7f9e5ff6.jpg

cykelphilip

Aktiv medlem
Söker en gaffelrörsförlängare. Gärna 1 tum till 1 tum, men till 1 1/8 funkar nog också. Har en del prylar till bytes, eller annan happyvaluta.
1609974727269.png

BFS

Aktiv medlem
Och jag blir gärna av med bägge två. :) Vet inte riktigt vilket upplägg som blir mest rätt. Har #cykelphilip första tjing (om #cola inte hittar nån i sitt garage)?

IM

Aktiv medlem
Och jag blir gärna av med bägge två. :) Vet inte riktigt vilket upplägg som blir mest rätt. Har #cykelphilip första tjing (om #cola inte hittar nån i sitt garage)?
I min värld är det rimligt att intressenterna får återkomma till dig i den ordning de (vi) har anmält intresse.

Söker fästen till bromsar enl bilden.
Dom måste vara i stål då dom ska svetsas på annan ram.
Eller om nån har en billig skrot ram?

Bilagor

• img_1610105049720.jpg
    img_1610105049720.jpg
    298.5 KB · Besök: 52

supreeme

Medlem
Ingen som har en 11-delad lvg kassett över, i någorlunda skick? SRAM eller Shimano spelar mindre roll, typ 11-30. Bygger om till 11-delat i trainern, skall beställa andra delar snart men orkar inte skicka efter bara en kassett för att få detta klart.
Gärna södra sidan av Stockholm eller centralt. Bytes mot..?

empe

Ny medlem
Söker stel 24tums gaffel med fäste för skivbroms om det är någon som har en till övers?

kroem

Aktiv medlem
Ingen som har några snap rings för BB30 hemma? Wiggle levererar sakta, och jag har lager hemma, men inga sånadära ringar (om man behöver dom...?)

velman

Aktiv medlem
Jag söker en kraschad kolfiberram eller kolfiberframgaffel. Jag skall lacka om min egen ram men vill testa och öva på något som inte har något värde först.

helst gratis eller byte mot en kasse öl. Göteborg.

antonk

Medlem
Letar efter en 29" HT ram med hyfsat HA(ca 67°) Storlek L, FS funkar också. Rep objekt är intressant.

Max 2000sek

Jag finns i Stockholm

TBy

Medlem
Söker stel 24tums gaffel med fäste för skivbroms om det är någon som har en till övers?

Har en i rå alu-finish som är åt trialhållet. Enligt den jag köpte den av är den tillverkad av Onza. Vikt 637 g. A-C 410 mm. Styrrör cirka 205 mm, rakt 1 1/8". IS-fäste. Gängor för Canti/V-pinnar - inga pinnar medföljer. Luren tjorvar med bilder, men vi löser det ifall intresse finnes. Hemul prissättning.

Ragnvald

Aktiv medlem
En gång innan jag fick barn fanns en plan om att ”nästa år” cykla från Banff till Antalope Wells och ta hela Great Divide MTBR. Ett riktigt långt äventyr.
Så då köptes det lite ruttkartor från Adventurecycling som skulle användas, men som med facit aldrig kommit till användning annat än i drömsyfte.

Årgången på kartan är 2014. Det har sedan släppts en ny utgåva 2018.

Finns det en trevlig själ som själv drömmer om en resa i relativ närtid (mina drömmer är nog minst 10 år bort nu) vill jag skänka bort hela ruttens kartor. Boken har jag gömt på nåt fiffigt ställe så den kan jag tyvärr inte inkludera.

Mottagaren får stå för porto om det ska skickas. Happyvaluta accepteras också om man önskar att dela med sig men är inget krav.

143AF90B-3AE5-42B3-89C2-5617547D1809.jpeg

Micke S

Aktiv medlem
Sökes:
Bakhjulet på pendlarcrossen gav upp idag, så nu behöver jag ett ersättningshjul eller kanske ett hjulset då framhjulet inte är det roligaste. Det kanske är nån här som sitter på ett överblivet beggat 622 mm fälgbromshjul för 9 mm smabbkoppling och body som tar 10-delad kassett? Fult, tungt men fungerande funkar, cykeln ska bara kunna rulla vidare. Gärna på norrsidan om Sthlm under morgondagen.

Salabaladala

Aktiv medlem
Jag söker en kraschad kolfiberram eller kolfiberframgaffel. Jag skall lacka om min egen ram men vill testa och öva på något som inte har något värde först.

helst gratis eller byte mot en kasse öl. Göteborg.

Har en kinakolfibergaffel som sprack förra vintern. Swisha frakten så får du den.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer