[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

wukkaN

Aktiv medlem
Skänker du projektet? vad ska du ha för det annars? och vart finns den?
Njae inte riktigt sån god samarit är jag. Vill helst hitta något att byta mot, exempelvis delar till en mtb (ram, växlar, bromsar etc). Jag har väl lagt ner en dryg tusenlapp på den så släpper den väl för en femhundring eller så, mest för att få plats för något annat. Annars så slänger jag på en växel och köra vidare på den. Den finns i Tyresö :)

L.and

Aktiv medlem
Njae inte riktigt sån god samarit är jag. Vill helst hitta något att byta mot, exempelvis delar till en mtb (ram, växlar, bromsar etc). Jag har väl lagt ner en dryg tusenlapp på den så släpper den väl för en femhundring eller så, mest för att få plats för något annat. Annars så slänger jag på en växel och köra vidare på den. Den finns i Tyresö :)
En femhundring för den där hade fan varit skamlöst billigt! Kalascykel ser det ut som!

mamme1

Aktiv medlem
Lön, nu har man ca 6 timmar på sig att köpa cykel prylar innan räkningarna ska betalas 🤘😎

Ja som synes så fungerar det inte, måste ha ett fetare styre!
Har du ett billigt liggandes närmare 80cm så skicka ett PM, behöver inte vara nått värsting... Bara det är ett riserbar och 31,8

Visa bilaga 466620
Ett 750 mm med lite rise kan du få, men det finns i Tjockhult, och du i Smestan?

LWB

Aktiv medlem
SCO minicykel skänkes mot minimala motåtgärder:
- 500 kr swishas till cancerfonden (swish 901 95 14) i samband med överlämning av cykeln,
- en bild eller två här på happy på när cykeln används (alt. byggtråd när den moddas till world tourer följt av stor RR),
- om cykeln säljs vidare för dyra pengar så kommer den att utveckla smittsamma skäggvårtor på den vita sadeln och aggressiv ljumsksvamp på de gulvita handtagen.

Avhämtas i Gbg, Borås, Ulricehamn eller Jkpg.

ylva

Medlem
- 500 kr swishas till cancerfonden (swish 901 95 14) i samband med överlämning av cykeln,
- en bild eller två här på happy på när cykeln används (alt. byggtråd när den moddas till world tourer följt av stor RR),
- om cykeln säljs vidare för dyra pengar så kommer den att utveckla smittsamma skäggvårtor på den vita sadeln och aggressiv ljumsksvamp på de gulvita handtagen.

Lite peppad på denna! Var i gbg finns den? Har du någon bild på hojen? :)

apan_

Ny medlem

Ställer mig i kö, är eventuellt intresserad. Bild?

LWB

Aktiv medlem
Ställer mig i kö, är eventuellt intresserad. Bild?
D678D877-4EAD-4321-B22F-37C58BF30F8B.jpeg

En pärla.

Snabbast på bollen får cykeln.

Travel

Ny medlem
Någon som har en stel gaffel med skivbromsfäste över till min gamla vintercykel? Utseendet spelar ingen roll, bara den klarar 27,5" hjul med 1,6" däck. Gärna i Stockholmsområdet. Sedvanlig happyvaluta :)

Wiciman

Aktiv medlem
Har en Red Cycling Products dropperpost 31.6 440/125mm med extern vajerdragning.

Droppern går att sänka men den stannar inte nere. Pinnen som det ska vara motstånd i och som styr höjden på droppern är helt slapp så cartridge behöver bytas. Någon som sitter på en reservcartridge som de inte längre har användning för så tar jag tacksamt emot den. Betalning kan ske, antingen i form av insättning på valfri charity, karmakontot eller kontanter.

Astraboy

Aktiv medlem
Letar efter en ram för att bygga budgetpendlare. Ska rulla på 28/29" hjul och kunna ta något bredare däck och skärmar.
Någon som har nåt i gömmorna i GBG-trakten??

Letar efter en ram för att bygga budgetpendlare. Ska rulla på 28/29" hjul och kunna ta något bredare däck och skärmar.
Någon som har nåt i gömmorna i GBG-trakten??

Det beror på vad du menar med bredare. Har en komplett Trek 7.1 FX hybrid med WTB riddler 37mm. (Inte på bilden dock) 3x9 Deore/XT. Ganska ny kassett och kedja. Tänker den kund vara värd 1000 kr kanske. Finns i Gråbo men jobbar i Göteborg.
20200507_175954.jpg

Elblakri

Ny medlem
Hej!
Jag har två 29" gafflar där jag skulle vilja byta ena emot en 27,5" gaffel.
Gaffel #1; DVO Diamond 29" Boost 160mm
Fint skick, just nu sänkt till 130mm men går enkelt att höja upp till 160 i 10mm steg.
Den har väldigt kort styrrör dock. Suttit på en SC Tallboy med väldigt kort styrhuvud.

Gaffel #2; Öhlins RXF34 29" 15x100 140mm
Väldigt fint skick, rullat väldigt lite.
Också den ganska kort styrrör, men längre än DVO'n.

Beroende på vad du har jag kan tänka mig att lägga en slant emellan.

LWB

Aktiv medlem
Nytt skamlöst utnyttjande av att det är ont om både nya och begagnade cyklar samtidigt som efterfrågan är i topp:

D381BF6A-9E0D-41FC-B70A-1C096598345D.jpeg

Militärcykel skänkes mot följande:
- 500 kr ELLER HÖGSTBJUDANDE utöver 500 kr swishas till Happys insamling till Mustaschkampen i samband med avhämtning

- en bild eller två här på happy på när cykeln används,
- nya ägaren gör naturligtvis som han/hon vill med cykeln, men jag önskar att cykeln inte säljs vidare för dyra pengar såvida inte rubbet går till samma insamling som ovan eller motsvarande.

Avhämtas i Gbg (Kungsladugård). Enkel hantering tack.

Edit: @Fredde78 är den lycklige ägaren och insamlingen har nått nya höjder. Kul!

Senast ändrad:

Astraboy

Aktiv medlem

LWB

Aktiv medlem
Nytt skamlöst utnyttjande av att det är ont om både nya och begagnade cyklar samtidigt som efterfrågan är i topp:

Visa bilaga 467006

Militärcykel skänkes mot följande:
- 500 kr ELLER HÖGSTBJUDANDE utöver 500 kr swishas till Happys insamling till Mustaschkampen i samband med avhämtning

- en bild eller två här på happy på när cykeln används,
- nya ägaren gör naturligtvis som han/hon vill med cykeln, men jag önskar att cykeln inte säljs vidare för dyra pengar såvida inte rubbet går till samma insamling som ovan eller motsvarande.

Avhämtas i Gbg (Kungsladugård). Enkel hantering tack.
Kom igen nu. Skit i femhundringen men ge ett bud. Det är inte cykeln det handlar om utan om insamlingen. Bara Brooks-sadeln är ju värd 50 spänn!

Edit: @Fredde78 är den lycklige ägaren och insamlingen har nått nya höjder. Kul!

Senast ändrad:

Rassemouse

Aktiv medlem
Sökes gaffel för 26” med skivbromsfäste. Dämpad eller stel spelar ingen roll, då den ska användas på ”skjutsa barn cykel”.

Är det till en cykel som ska gå i skogen? Jag har en uppsättning Racing Ralph/Rocket Ron, alltså lätta XC-däck som jag inte använder. Finns i Göteborg

Den ska gå på väg, så Rocket Ron kanske är lite väl mycket mönster. Har tidigare kört Race King och tyckt att det funkat. Antar att de är 2,25"?

Jonatan F

Aktiv medlem
I dessa slut-i-lager-tider kanske någon behöver ett fälgbromsat hjul? 135 mm nav, kasett och däck behöver jag tyvärr behålla.

Bytes mot slitdelar för 10, 9, eller 8-delat eller styrändsreglage. Eller en 100:Ing så levererar jag hjulet i Gbg-området nästa gång jag ska in till jobbet.
20210202_220503.jpg

Stumpy

Aktiv medlem
SOC pulsklocka. Okänd funktion, då batterierna är slut. Spänsten i pulsbandet är också slut. Skänkes mot avhämtning i Tyresö.

16123912591766519642607433561413.jpg

Stumpy

Aktiv medlem
Tacx ANT-pulsband. Okänd funktion, då batteriet är slut. Elasticiteten i bandet är också slut. Skänkes mot avhämtning i Tyresö.

16123916245718658031298272679067.jpg

Pompom

Ny medlem
Sökes för 650b-konvertering: Tektro 559 Bakbroms silver, eller någon liknande extra long reach bakbroms (Mafac Raid?)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer