[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

weldion

Aktiv medlem
Hoppas på att jag har tjänat ihop lite karma i den här tråden nu.
Råkade ha sönder en plastdistans till en 11-växlad Shimanokassett idag. Snabblimmade ihop den och hoppas att den håller, men jag skulle vilja ha en hemma om den inte gör det.

Det är en sådan, fast för 11-växlat Shimano.
Hör gärna av dig om du har något att erbjuda.
En spacer mellan dreven, inte en sådan som sitter bakom kassetten mot bodyn.

Senast ändrad:

Jimel

Aktiv medlem
Söker:
Framhjul 27,5” 100x15
Bakhjul 27,5” qr med shimano Hub

Har att byta med:
Tröjor (L) eller styrstammar (ej svart)
Finns även pengar om några dagar ;)
57BE3D65-0363-4739-BEE6-4BD07036945C.jpeg
9EFCAF07-CE88-4EC8-A3C8-1C060F7B7B73.jpeg

Kngl19

Aktiv medlem
Innan jag kastar något så kollar jag här om någon är i behov av något.

Växel reglage fram

Shimano veven är använd max 5mil. (Skickad)

Orbea veven är i fint skick, 32t på. Ingen lättviktare men duger ju för att få fart på en cykel medan man sparar till något bättre 😁 (Skickad)

*edit: bara reglaget kvar

IMG_20210220_004346.jpg

IMG_20210220_004220.jpg
IMG_20210219_230727.jpg

Senast ändrad:

Wiciman

Aktiv medlem

Jimel

Aktiv medlem
Jaha ingen hade hjul men har någon centerlock till 6 bults adaptrar för skivor liggandes? Behöver 2st.
Har att byta med:
Tröjor (L) eller styrstammar (ej svart)
Finns även pengar om några dagar ;)
D9015DD3-D1C1-4C67-BF08-B0FA30AE7CBE.jpeg
A0C89FEA-6491-4A4F-83DD-4F25825A17E7.jpeg

Böje

Medlem
Någon som har en äldre stålracer ståendes i garaget som bara är i vägen? Söker en billig slaskpendlare, bockastyre är att föredra och ss/fixie går jättebra. Kan skruva så skicket behöver inte vara perfekt men ser helst att den kan rulla någorlunda 😉

Helst i Östergötland men reser i jobbet då och då. Har lite smågrejer att lägga emellan, flytande valuta går naturligtvis och även rena stålar.

/Böje

wukkaN

Aktiv medlem
För sen på bollen ovan men om någon sitter på ett vevparti med 30-34-drev så är jag spekulant :) har äldre skivbromsar framhjul 28”, 28,26 & 20” gafflar, v-broms och lite annat som ligger.

Kngl19

Aktiv medlem
För sen på bollen ovan men om någon sitter på ett vevparti med 30-34-drev så är jag spekulant :) har äldre skivbromsar framhjul 28”, 28,26 & 20” gafflar, v-broms och lite annat som ligger.
Har en till Orbea vev som ska ersättas men ena veven är skapad så den hade jag tänkt slänga direkt. Men är det inget som hade stört dig så säg till så ska jag ta tag i att byta vev på en cykel till 😁

wukkaN

Aktiv medlem
Har en till Orbea vev som ska ersättas men ena veven är skapad så den hade jag tänkt slänga direkt. Men är det inget som hade stört dig så säg till så ska jag ta tag i att byta vev på en cykel till 😁
Åh det hade varit super! Det gör absolut inget att den är skrapad, det kommer bli fler märken :) slänger iväg ett PM till dig 🙏🏻

IM

Aktiv medlem
Någon som har en äldre stålracer ståendes i garaget som bara är i vägen? Söker en billig slaskpendlare, bockastyre är att föredra och ss/fixie går jättebra. Kan skruva så skicket behöver inte vara perfekt men ser helst att den kan rulla någorlunda 😉

Helst i Östergötland men reser i jobbet då och då. Har lite smågrejer att lägga emellan, flytande valuta går naturligtvis och även rena stålar.

/Böje
Jag kanske kan skaka fram ram och gaffel, med tillhörande lager och bromsar. Kanske även vevparti och växlar även om jag inte vill lova något.
Jag gissar på årsmodell kring skiftet 80/90-tal och storlek 56-57 kanske.
Jag kommer antagligen passera Norrköping på torsdag nästa vecka.
Om det är något som kan vara av intresse för dig så är du välkommen att säga till, så ordnar jag lite bilder.

darkforce

Aktiv medlem
Hoppas på att jag har tjänat ihop lite karma i den här tråden nu.
Råkade ha sönder en plastdistans till en 11-växlad Shimanokassett idag. Snabblimmade ihop den och hoppas att den håller, men jag skulle vilja ha en hemma om den inte gör det.

Det är en sådan, fast för 11-växlat Shimano.
Hör gärna av dig om du har något att erbjuda.
En spacer mellan dreven, inte en sådan som sitter bakom kassetten mot bodyn.
har ett gäng dom e nämligen perfekta distanser då man bygger "skräp singlespeed" cyklar. dvs halvdöda lik som duger o flytta arslet på fyllan o glömmer bort vart man lämnat skrotet olåst.. skicka pm me adressen slänger ja nåra på posten

DanielS

Aktiv medlem
Någon i närheten av västra sthlm som sitter på ett bakhjul till racer?

Fälgbroms, QR, och 130mm bredd, body för 11-delad shimano-kassett. Ska användas till on-wheel trainer så fälgbana kan vara i dåligt skick.. Finns 11-delad kassett i hyggligt skick är jag intresserad av den också.

Som ev byte har jag ett nytt Schwalbe Marathon Winter Plus dubbdäck i 37mm alt. samma däck i 42mm, eller två nya Panaracer firesport 2.25" mtb-däck (29"), eller en Garmin Edge 130.

Senast ändrad:

Paco

Aktiv medlem
Någon i närheten av västra sthlm som sitter på ett bakhjul till racer?

Fälgbroms, QR, och 130mm bredd, body för 11-delad shimano-kassett. Ska användas till on-wheel trainer så fälgbana kan vara i dåligt skick.. Finns 11-delad kassett i hyggligt skick är jag intresserad av den också.

Som ev byte har jag ett nytt Schwalbe Marathon Winter Plus dubbdäck i 37mm alt. samma däck i 42mm, eller två nya Panaracer firesport 2.25" mtb-däck (29"), eller en Garmin Edge 130.
Har ett hjul i garaget. Kan ta en bild om en stund.

Edit: Får nog backa på mitt efbjuande då mitt hjul har 135mm nav, skivbroms( men fixar nog fälgbroms oxå) och det satt en 8spd kassett på. Är väl 9-11spd som har samma bredd på bodyn?
165CF122-68D1-41F5-BF6E-80853033AB77.jpeg

Senast ändrad:

bjrnn

Medlem
177DA5CB-307F-4689-8004-1F219BA04B69.jpeg

bortskänkes.
deore xt framväxel + reglage, m8000 serien.
hämtas i trångsund alt sjöstan.

Pasta Pesto

Ny medlem
Skänker en Chesiniram, se bilder nedan. Hade drömmiga planer om att bygga upp till en finfin söndagsracer men så blev det icke.
Oklar på storlek, kanske 54-56 (?). Hämtas strax söder om söder (STHLM dvs) - PM så löser vi det.

IMG_9816 2.jpg

IMG_9813.jpg

Paco

Aktiv medlem
Många fina äldre ramar som läggs ut både här och på k&s. Tyvärr så är alla för stora för mig som är tre äpplen hög.
Undrar därför om nån har 1dm till övers som jag kan lägga på min längd?

Cykeldelar, flytande happyvaluta och bidrag till valfri fond finns.

IM

Aktiv medlem
Många fina äldre ramar som läggs ut både här och på k&s. Tyvärr så är alla för stora för mig som är tre äpplen hög.

Varje gång jag skall krypa in genom stugdörren på landet har jag åtminstone ett par, tre decimetertill övers.Det kanske han vara något? Är du intresserad av de övre decimetrarna - de som misshandlats av dörrkarmen, eller de nedre - de som slagits blodiga och stötta mot 30cm-trösklarna?

Paco

Aktiv medlem
Varje gång jag skall krypa in genom stugdörren på landet har jag åtminstone ett par, tre decimetertill övers.Det kanske han vara något? Är du intresserad av de övre decimetrarna - de som misshandlats av dörrkarmen, eller de nedre - de som slagits blodiga och stötta mot 30cm-trösklarna?
Spelar ingen roll vilken av de misshandlade delarna jag väljer så länge jag blir längre 😊

Karl-Luis

Aktiv medlem

Du får införskaffa dej sånna där 90-tals spice girls platå skor 😋

Söker en justeringsskruv till campa-bromsar, behöver inte se exakt ut som den jag har på bild men är en bonus!
0096F1D2-3B9A-4AD6-A6D4-EBAFE0A8A9E9.jpeg

Manurhin2

Aktiv medlem

Tipsar om diskproteser, mina 3 gav 1,5cm, ingen garanti för smärtfrihet dock.
Om du sätter proteser mellan alla kotor så kanske.....

thomaslundstrom

Aktiv medlem

Plusett på den. Vad fasen är det med alla billiga lyxcyklar som kommer ut i strl 56? Jag. Är. Inte. Bitter.

nisseson

Aktiv medlem
Bytes:

1 par Panaracer Gravelking SK+ TLC 43-622 Tanwall som gått under 10 mil. Inköpta hösten -20. Bytes mot motsvarande graveldäck 37-39mm i bra skick. (Mina skärmar går inte på med tjockisdäcken, men mellanbredd borde fungera.) Inget skickande, jag finns i norra Stockholm men kan göra bytet i storstockholmsområdet.

I värsta fall intresserad av att byta enbart ett däck, det skulle lösa skärmträngselproblemet.

Skicka PM!

Eric W

Aktiv medlem
Halloj. Ingen som råkar sitta på ett 9-del växelreglage som passar Shimano(bak)växlar? Gärna något utan allt för stor display då jag har ont om plats mellan handtag och bromsreglage.
😬

Senast ändrad:

wukkaN

Aktiv medlem
Jag har en väst som absolut inte passar mig. Någon smal jäkel som vill ha?

Är västen i annonsen, igår slog det mig att jag visst vet vart jag fått den ifrån. Det var ett felskick från Bikester, borde mailat dom men glömde av det. Känns dumt att sälja men helt okej att skänka. Även om det bästa hade varit om dom fått tillbaka den. Var något år sen så borde nog vara bortinventerad nu.

Wiciman

Aktiv medlem
Jag har en väst som absolut inte passar mig. Någon smal jäkel som vill ha?

Är västen i annonsen, igår slog det mig att jag visst vet vart jag fått den ifrån. Det var ett felskick från Bikester, borde mailat dom men glömde av det. Känns dumt att sälja men helt okej att skänka. Även om det bästa hade varit om dom fått tillbaka den. Var något år sen så borde nog vara bortinventerad nu.
tar den gärna till grabben! skickar ett DM.

jokamp

Medlem
Söker en xtr M900 bakväxel i risigt/icke funktionellt skick för att plocka en reservdel av. Växeln kan alltså vara hur ful som helst, böjd, knäckt eller sakna delar. Det är den inringade delen på bilden jag söker.
Någon som har något liggande?

154409702_10158259029193163_3569116375450947822_o.jpg

Guaruska

Aktiv medlem
Söker en xtr M900 bakväxel i risigt/icke funktionellt skick för att plocka en reservdel av. Växeln kan alltså vara hur ful som helst, böjd, knäckt eller sakna delar. Det är den inringade delen på bilden jag söker.
Någon som har något liggande?

Visa bilaga 471808
Jag kan ha samma del från en m986. Tror du den passar? Har inner-cagen o delen som innercagen sitter fast i. Resten har blivit frankensteiniserat på andra bakväxlare jag reparerat. Skicka pm.

jokamp

Medlem
Jag kan ha samma del från en m986. Tror du den passar? Har inner-cagen o delen som innercagen sitter fast i. Resten har blivit frankensteiniserat på andra bakväxlare jag reparerat. Skicka pm.
Tack för erbjudandet, tror dock tyvärr inte det passar från sy mycket annat än m900... har kollat på XT och LX växlar från samma era men de verkar tyvärr inte heller passa...

Guaruska

Aktiv medlem
Flåt. Inte m986 (den e 10-växlad va?), denna e från 9-växlad xtr. Jag har tagit övriga delar från den o satt på en Zee, en m780 (10-växlad utan clutch) och till en m986. Möjligtvis en till bakväxel som fått delar. Dom har många delar dom små liven!

Guaruska

Aktiv medlem
Jag hittade bakväxlaren med beteckningen från donatorn. Det är en m980 (den utan clutch).

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer