[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

apan_

Medlem
Har ett 26” no name bakhjul med 6-bults skivfäste men utan skiva och ett White 700c framhjul med 6-bultsfäste utan skiva.

Finns även två par v-bromsar Pro Max.

50kr/st som swishas till Reportrar utan gränser 123 900 44 90.

Avhämtas i Kungsladugård Gbg eller i Jkpg.
Hej! Tar gärna framhjulet, kan hämta i Jönköping.

enjaks

Ny medlem
Rivelo cykeljacka i XL. Håller regnet ute föredömligt med sina 82% nylon och 18% elastan. Mindre föredömligt håller den svett och kondens väl inkapslat. Lämpar sig nog bäst till väldigt korta turer eller fiske i regn. Jag är 193 och det går att gömma några gubbkilo i den. Kanske är värd en ringklocka eller ett par korta handskar. Eller karma. Finns i Stockholm.
3C5A024C-7492-46F6-ABFA-BAD25E779786.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Har för mig att Look tillverkade på licens från Crank Brothers, men det kanske var tvärtom.

Tjena!

Nu är jag lite förvirrad. Är det säker på att det är Look du har? Dom har väl bara gjort SPD liknande.
Time däremot ser ut som CB, men har funnits sen mitten av nittiotalet med den konstruktionen.

bjrnn

Medlem
har en låda med följande däck:

2x maxxis aspen (29x2.25) gått 10 mil ca
1x spez fast trak grid(29x2.3) har en mkt kvar att ge
1x spez ground control (29x2.3) gått ca 50mil
1x spez hillbilly grid (29x2.3) nytt

hämtas i trångsund eller skickas mot frakt + något flytande

olali

Ny medlem
Letar efter en sån här "wave washer", om någon har en över efter att ha gett sig på att fixa en glappande Sram Eagle bakväxel enligt denna metod?

Skärmavbild 2021-05-26 kl. 19.56.32.png

Magnus K

Aktiv medlem
Finnes:
Ett styck 26-tums bakhjul, navets bredd 141mm och quick-release. 6-bult för bromsskiva. Fälg märkt Bontrager, 40mm innerbredd. Svart nav, svarta ekrar, svart fälg...

Önskas:
Bytes mot BMX-crankset eller bakhjul med 135mm bredd och hellre muttrar än quickrelease. (tänk dirt jumper)

Edit:
Finns i Linköping

Mvh
Magnus

Senast ändrad:

ostrand

Aktiv medlem
Är det någon som möjligen har en trasig 10-delad campagnolo bakväxel?
Fästbulten på min är av / saknas.

1622208822691.png

Mayhem

Aktiv medlem
Ett runda till med lite överblivna komponenter. Vissa artiklar sprillans nya, andra begagnade. Inget av detta är förstås värt några större pengar, så lite beroende på vad och hur mycket du vill ha talar vi kanske enstaka hundring, byte mot någon öl eller ingenting alls.

Finns i Järla Sjö, Nacka strax utanför Stockholm. Kan möjligen även hämtas vid kontoret på Östermalm men som de flesta jobbar jag just nu mycket hemifrån och kan inte på rak arm säga vilka dagar jag är inne i city. Kan eventuellt posta beroende på hur mycket jobb det blir och om jag har andra ärenden till ombud.

Effetto Mariposa Caffélatex tätningsvätska (oöppnad)
SRAM QuickView adapter Garmin 605/705 till quarter turn
Mason Bokeh axel 142x12 (162/160 M12x1.5x12)
Mason Bokeh växelöra (äldre variant)
SRAM bromsadapter CPS Post Mount Spacer +20 mm

DESSA PRYLAR BORTA
Vittoria Mastik 'One tublim
Finish Line Tubeless Tire Sealant tätningsvätska
Fizik Endurance styrlinda svart
Enlee crank boots silikon
Acros "The Clamp" extern expander för Canyon 1-1/4" styrrör
Syntace X-12:ish växelöra (kopia)

Bilagor

• IMG_0278.jpeg
    IMG_0278.jpeg
    834.4 KB · Besök: 48
Senast ändrad:

olali

Ny medlem
Nån som sitter på ett XC-däck på typ 27.5x2.0/50-584 att bli av med? Gärna hyfsat lätt och snabbrullat. Kan bytas mot swish eller diverse prylar.

Salabaladala

Aktiv medlem
Håller på och fixar ihop en äldre mtb till en vän och gaffeln är skrot. Söker en 26" gaffel, helst stel, med 1 1/2 tum rakt rör.

Ger en slant och betalar frakten osv.

oxr

Aktiv medlem
Är det någon som vill ha en BMX? Oflashig GT, finns i Huddinge. Gratis så klart. Rullar men lite kärlek skulle inte skada.

Bilagor

• 20210530_092803.jpg
    20210530_092803.jpg
    1.3 MB · Besök: 53

hahel

Medlem
Letar pulsband med ANT 🐜. Ev bara en pulsband-”klump” (alltså bara elektroniken, inte bandet) passande ett Garmin-band. Mitt har gett upp och vägrar vakna trots batteribyte. Betalning enligt dina önskemål.

Jag befinner mig fysiskt i Malmö. (Och mentalt längs Giro d’Italias färdväg, men det spelar mindre roll i det här fallet.) Ska det skickas betalar jag såklart för att PostNord ska åka förbi mitt hem och sätta status ”ej hemma” så att jag får gå bort till utlämningsstället.

Har du även kadens- och hastighetssensorer är jag intresserad även av det. 👍
Har du provat att göra en "reset" på klumparna?
Stoppa in batteriet åt fel håll och håll det på plats några sekunder, har fått mina att vakna till liv igen.

Gardenfjallet

Ny medlem
Bakväxel
Söker drop till Shimano Deore XT RD M772. Min gick av vid tur i skogen. Alternativt efterfrågar jag komplett kompatibel 9-delad bakväxel.

nuno2k

Ny medlem
En Monark damcykel i fungerande skick, men i behov av service. Finns vid Sickla. Kan man tänka sig några öl i byte? Behöver en 10 delad kassett för Shimano-body annars, om någon skulle vilja byta mot en sådan.
IMG_3351.jpg

lindengbg

Aktiv medlem
Trött Biltema cykel bortskänkes i Göteborg (Norra Hisingen). Obs, saknar framhjul. Tuffa stående barends ingår. Drivlina helt slut..

Storleksmässigt en M/L..

Tänkte kolla intresset här innan den åker till soptippen..

Kräver ej något i byte men sitter någon på följande så är jag intresserad;

* Framhjul 28” till damcykel
* Cykelkorg

Bilagor

• B5489F6B-053A-4DC7-9F99-B81CD83420CE.jpeg
    B5489F6B-053A-4DC7-9F99-B81CD83420CE.jpeg
    1.4 MB · Besök: 29

apan_

Medlem
Söker KMC missing link lite akut för 9-delat (eller motsvarande, helst ej SRAM då den alldeles nyss lossnade i en stökig nerförsbacke och tyckte aldrig den verkade sitta bra). Färg spelar ingen roll.
Har du två du vill bli av med går det lika bra. Betalar för både länk(ar) och frakt.

Även intresserad av en stam för 31,8mm. Helst 60 mm men runt där kan gå bra med.

arcamone

Aktiv medlem
Söker KMC missing link lite akut för 9-delat (eller motsvarande, helst ej SRAM då den alldeles nyss lossnade i en stökig nerförsbacke och tyckte aldrig den verkade sitta bra). Färg spelar ingen roll.
Har du två du vill bli av med går det lika bra. Betalar för både länk(ar) och frakt.

Även intresserad av en stam för 31,8mm. Helst 60 mm men runt där kan gå bra med.

Jula i närheten månne?

Bilagor

• E2FBCE45-EAAC-4BE7-A8D2-A314438175FD.png
    E2FBCE45-EAAC-4BE7-A8D2-A314438175FD.png
    103.2 KB · Besök: 19
Jag tjatar vidare om tumreglage för 7-delat baknav. Nån form av vintage Shimano funkar.

Betalar med pengar, nåt ur pryllådan eller öl.

mao

Medlem
Jag behöver fram- och eventuellt bakväxel för 6-delat. Det mesta funkar kanske?
Helst ett matchande par i stil med dessa.
Betalar såklart eller byter mot något. Finns diverse grejer, men kanske framförallt onödigt många styrstammar i 100 och 110 mm.
IMG_20210602_124620661.jpg
IMG_20210602_124602886.jpg

Jörgen_A

Aktiv medlem
Bortskänkes thule takräcke och 3 st cykelhållare. En är ej med på bild.

Cykelhållarna är inget vidare för en modern mtb utan krävde en hel del kreativitet för att fästa. Greppen var helt enkelt för små för en fet ram. Takräcket saknar nog ett gummiskydd.

Norra Solna.

Hör jag en småflaska rödvin bjudet?

20210602_154414.jpg

radarminnet

Aktiv medlem

Cykelhållarna är inget vidare för en modern mtb utan krävde en hel del kreativitet för att fästa. Greppen var helt enkelt för små för en fet ram. Takräcket saknar nog ett gummiskydd.

Norra Solna.

Visa bilaga 492902
Borde funkar bra till 24” MTB gissar jag? Isf är jag klart intresserad!

Vippen

Aktiv medlem
Dottern börjar gymnasiet en kuperad halvmil bort i höst och har, hör och häpna, fått för sig att hon behöver en stålracer att pendla på! Det måste jag ju nappa på, så nu söker jag en lämplig utgångspunkt för ett bygge. På pendlerskans önskelista står:

- "Smala rör"
- Bockstyre
- Växlar
- Ganska liten ram (typ 52-54/Small eller vad man nu vill kalla det)

På mekanikerns kravlista står:

- Skivbromsfästen på ram och gaffel
- För 700-hjul med QR-axlar (MTB-spacing)
- Gärna o-koniskt styrrör
- "Lagom" bra skick så den går att lämna utanför skolan utan att pulsen rusar för mycket

Jag är således på jakt efter en hyfsat modern stålram (eller komplett cykel) för skivbroms, tänk Kaffenback, Surly, Genesis, Kona Rove, eller vad som nu kan tänkas finnas i ladorna. Skick mindre viktigt så länge den är rak och obulad. Den skall rulla i Stockholm, jag kan tänka mig att hämta inom nån timmes radie.

Finnes: allt möjligt från stålar och hipsteröl till titanbarends och MTB-ostar.

oxr

Aktiv medlem

Norra Solna.

Visa bilaga 492902
Är det takräcke för rails?

OldBones

Aktiv medlem
Däck! Behöver Conti GP4000 SII eller GP5000 till kaffe/öl-Colnagon för jag är urbotligt less på UltraSport som rullar lika bra som biltema-"däck". Behöver inte vara nyskick, men önskvärt är hyfsat bra skick iallafall.

Har en del i bytesväg så som sadlar, Reglage, etc men även den sedvanliga happyvalutan finns tillgänglig.

salle

Aktiv medlem
Däck! Behöver Conti GP4000 SII eller GP5000 till kaffe/öl-Colnagon för jag är urbotligt less på UltraSport som rullar lika bra som biltema-"däck". Behöver inte vara nyskick, men önskvärt är hyfsat bra skick iallafall.

Har en del i bytesväg så som sadlar, Reglage, etc men även den sedvanliga happyvalutan finns tillgänglig.
Vilken bredd? Jag har ett gp4000 i 25 mm och ett Vittoria corsa i 25mm som jag klan tänka mig att byta bort mot ngt skoj som jag inte behöver.

DanielS

Aktiv medlem
Någon i sthlm som sitter på en body som passar ett Shimano deorenav, 10-delat, typ:

Alternativt ett bakhjul för fälgbroms och qr, 135mm navbredd till hybrid som passar 10-delat?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer