[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Stumpy

Aktiv medlem
Någon som har en SRAM 13 mm distans för vevparti med 30 mm axel liggandes?
Har allt möjligt i lådorna för bockstyrehojar.

darkforce

Aktiv medlem
Någon i sthlm som sitter på en body som passar ett Shimano deorenav, 10-delat, typ:

Alternativt ett bakhjul för fälgbroms och qr, 135mm navbredd till hybrid som passar 10-delat?
tror jag har ett fulcrum bakhjul i bra o ha förrådet kan kolla imorrnkväll efter ja kommit från jobbet

darkforce

Aktiv medlem

Stumpy

Aktiv medlem

en sån? kan finnas kollar imorrn kväll
Exakt en sån. Skulle återmontera ett gammalt SRAM-vevparti och saknade distansen. Kom på att jag skickade den med ett Quarq Red som såldes för nåt år sedan. Du får gärna kolla om du har en liggandes.

Hasse#7

Aktiv medlem
Någon som sitter på ett fungerande Clarisreglage vänster för tvådelat? Modellbeteckning ST-2400-L. Håller på och mekar ihop ett sommarpendlingshärke som skall ersätta den bortskänkta Land Rovern. Konstaterar när jag skall växla för att dra ur gammal vajer att reglaget saknar lilla spaken för växling. Den är avbruten inuti reglaget. Finns ju andra lösningar men tänkte att det är värt att fråga här. Lämplig ersättning erbjuds såklart.

Senast ändrad:

robwrnr

Aktiv medlem
Någon som har några extra bottomless rings till en Rockshox Monarch Plus-dämpare som ligger och skräpar? :)

A417611D-DDA1-44F0-8E3E-15B7012BABAE.jpeg

darkforce

Aktiv medlem
Exakt en sån. Skulle återmontera ett gammalt SRAM-vevparti och saknade distansen. Kom på att jag skickade den med ett Quarq Red som såldes för nåt år sedan. Du får gärna kolla om du har en liggandes.
var rätt säker de satt på ett gammalt vevparti men hittar varken vevparti eller ring skumt nog och har inte minne av att ja sålt de heller....

Beagleboy

Aktiv medlem
Edit: Nav bortadopterat.Organdonator- nav Novo Special skänkes på nationaldagen. Alla väsentliga pryttlar i ordning. Broms- och kopplingshylsa, fjäder, lager, konor. Avhämtning i Bromsten. PM: a vid intresse.

Senast ändrad:

slice me nice

Aktiv medlem
Sliten Rockshox sektor 140 mm för 27,5 tum skänkes mot en öl eller två.
Service är long overdue, lite rost på innerbenen och den går inte längre att låsa. Kanske för reservdel eller mekövning? Cykla med den skulle jag nog inte rekommendera, det är svampigt...

Finns i Mölndal.
DC7E7D1E-A642-4D0C-88CC-38476EF2920A.jpeg

BF6A6C13-6E35-48D8-A90F-757CE82B1081.jpeg

MagerValp

Aktiv medlem
@slice me nice Jag är spekulant på den. Vad gillar du för öl?

Har inte gjort service på en luftgaffel än så det blir bra övning. Med lite kärlek så är den väl inte sämre än en Suntour med stålfjäder som vi har på en cykel här tänker jag.

Fredrik S

Aktiv medlem
11-årige sonen kom precis hem med en blåslagen axel efter att ha cyklat omkull pga att bakbromsen inte tog på hans cykel. Det visade sig att någon roat sig med att skruva bort luftningsskruven på bromshandtaget när cykeln stod utanför skolan.

Om någon har ett defekt Shimanobromshandtag liggandes i skrotlådan och kan tänka sig att skruva bort luftningsskruven så köper jag den gärna.

darkforce

Aktiv medlem
11-årige sonen kom precis hem med en blåslagen axel efter att ha cyklat omkull pga att bakbromsen inte tog på hans cykel. Det visade sig att någon roat sig med att skruva bort luftningsskruven på bromshandtaget när cykeln stod utanför skolan.

Om någon har ett defekt Shimanobromshandtag liggandes i skrotlådan och kan tänka sig att skruva bort luftningsskruven så köper jag den gärna.
vart i landet ? jag har en låda me reservdelshandtag i sthlm västerort

Marte

Medlem
Någon som sitter på ett fungerande Clarisreglage vänster för tvådelat? Modellbeteckning ST-2400-L. Håller på och mekar ihop ett sommarpendlingshärke som skall ersätta den bortskänkta Land Rovern. Konstaterar när jag skall växla för att dra ur gammal vajer att reglaget saknar lilla spaken för växling. Den är avbruten inuti reglaget. Finns ju andra lösningar men tänkte att det är värt att fråga här. Lämplig ersättning erbjuds såklart.
Har ett Tiagra vänsterreglage (4600) till övers, det är också tvådelat så borde väl funka. Till ett härke kanske det är ok att hantagen inte matchar. Skänkes mot porto.

mamme1

Aktiv medlem
Gaffel sökes.
Stel.
Tapered, 1 1/8 - 1 1/5.
Styrrör minst 200 mm
QR, 100 mm.
A-C ca. 440-460
Skivbroms

Betalar i valfri valuta.
Stockholm.

jonte987

Aktiv medlem
Hittar gärna ett par billiga MT200 eller liknande till 26an. En skulle räcka, ska inte bromsa mycket.
Eller vad som helt med postmount och mineral.

Skåne.

discomike

Medlem
Projektcykel skänkes, Rosa/vit Mustang, hjulen rullar men håller lite dåligt med luft, som på bild, kanske har nån kedja liggande med, 6-växlad, hämtas på Guldheden i Göteborg.

Bilagor

• PXL_20210609_154818428.jpg
    PXL_20210609_154818428.jpg
    869.2 KB · Besök: 25

ErikvW

Aktiv medlem

Jag lyckades riva ur skruvarna på mina reglage vid en krasch, det fungerar utmärkt med passande maskinskruv och o-ring.

Doctor C

Medlem
Är det någon i Stockholmsområdet som har en crush washer till en FOX 36 (2018) att sälja mig? Det är den större brickan som sitter på dämparskaftet jag är ute efter.

EDIT: Bike Room i Täby Kyrkby räddade min dag...

Senast ändrad:

OldBones

Aktiv medlem
RockShox powered by SRAM - TK (?)

Återigen, jag kan inte ett smack om dämpade gafflar men kom över en till i en bytesaffär, men jag vet att det är komponentsbrist och det finns säkert någon som har användning för den här. Inget reglage för remote finns med, men är övertygad om att ni MTB cyklister har ett sådant tillgängligt ändå...

Är den värd 2 flaskställ till mitt touring-härke? Annars bortskänkes mot avhämtning i Centrala GBG.

Bilagor

• IMG_20210611_134048.jpg
    IMG_20210611_134048.jpg
    679.9 KB · Besök: 74
  • IMG_20210611_134109.jpg
    IMG_20210611_134109.jpg
    530.2 KB · Besök: 75

iionasson

Medlem
För sommarens kommande äventyr med barnen och allt som ska släpas till och från stranden söker jag något liknande nedan.
Skick spelar mindre roll, jag tänkte använda själva ramen att bygga på.
Har ni något bortglömt eller övergivet så hojta. Gärna i Göteborg eller på vägen nedåt Halmstad.

Bilagor

• C5D0A343-12B1-4CF9-947D-AD1DCE07FCB2.png
    C5D0A343-12B1-4CF9-947D-AD1DCE07FCB2.png
    190.5 KB · Besök: 3
  • 898C7766-E3A6-46B4-824A-5D24E42DBC24.png
    898C7766-E3A6-46B4-824A-5D24E42DBC24.png
    127 KB · Besök: 3
  • 2224EB55-67A8-4D1A-A518-6654376577E6.png
    2224EB55-67A8-4D1A-A518-6654376577E6.png
    113.7 KB · Besök: 3

ostrand

Aktiv medlem
är det någon som råkar ha BSA30 -vevlager hemma som känner sig ensamma och saknar någon som tar hand om dem?

OldBones

Aktiv medlem
RockShox powered by SRAM - TK (?)

Återigen, jag kan inte ett smack om dämpade gafflar men kom över en till i en bytesaffär, men jag vet att det är komponentsbrist och det finns säkert någon som har användning för den här. Inget reglage för remote finns med, men är övertygad om att ni MTB cyklister har ett sådant tillgängligt ändå...

Är den värd 2 flaskställ till mitt touring-härke? Annars bortskänkes mot avhämtning i Centrala GBG.

Testar igen!

Rockshox XC30 är det tydligen! Får jag inget svar idag så åker den i till återvinningsstationen tyvärr.

Hejsan,

Söker ett Parktool HCW-11 att låna i Göteborg / Kålltorp alternativt att köpa.

För ett Miyata mixte-projekt letar jag:

vevlager, 68 mm, fyrkantsaxel
sadelstolpe stål / alu 27,2 mm
Frihjul 6 vxl
Friktionsreglage för Shimano light action för montering på styre
dustcaps för Sakae

Har ni ngt i lådorna?

darkforce

Aktiv medlem
Bytes inlägg Stockholm västerort alt Sjöstan

Finnes:
2 st djävulstyg i form av Bontrager AW3 32-622 rullat ca 4km m.a.o nyskick. tänkte jag skulle testa nått annat än GP5000 28:or på crossen o de va de sämsta ideen ja fått.... jag rent av hatar dom..

Sökes: en kasse Hops District Pilsner eller liknande ljus lager / pilsner att förtränga felköpet med

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer