[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

IM

Aktiv medlem
Bytes inlägg Stockholm västerort alt Sjöstan

Finnes:
2 st djävulstyg i form av Bontrager AW3 32-622 rullat ca 4km m.a.o nyskick. tänkte jag skulle testa nått annat än GP5000 28:or på crossen o de va de sämsta ideen ja fått.... jag rent av hatar dom..

Sökes: en kasse Hops District Pilsner eller liknande ljus lager / pilsner att förtränga felköpet med
När du säljer in dom på det där viset är det ju svårt att inte bli lite småsugen på att prova. 😁 Jag kommer upp till sjöstaden igen om några veckor, om du vill vänta till dess. Om du inte föredrar att någon hugger på dom innan.

darkforce

Aktiv medlem
När du säljer in dom på det där viset är det ju svårt att inte bli lite småsugen på att prova. 😁 Jag kommer upp till sjöstaden igen om några veckor, om du vill vänta till dess. Om du inte föredrar att någon hugger på dom innan.
hör av dej då du e i stan igen 👍

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Jag söker cykel för att cykla enklare stig etc med 4-åringen. Har någon en gammal och go 26:a liggande i förrådet?

Skivbroms krav pga att jag har ledsnat på att justera canti/v-bromsar.

Jag är 170 cm lång med 82 cm ben. Så kanske small eller medium i strl?

Jag finns i Skåne, så allra helst i de krokarna.

Wiciman

Aktiv medlem
Någon som har en vevarmsbult i plast för Hollwotech2 vevparti och som kan lägga på lådan mot fraktkostnad?

Tror den även kallas "Crank Fixation Screw":

1623922675310.png

cykelphilip

Aktiv medlem
image.jpg

Slitna vinter-SPD-skor i storlek 45 (är mer som 44 skulle jag säga). Plockade upp dem här på Happy förra året, men de är lite för stora. Finns i Liljeholmen. En öl eller ett tack funkar.

Steffeman

Aktiv medlem
Söker passande kedjespännare till denna stålhoj och har någon isf det i sina gömmor, köper eller byter till något annat som finns på hyllan.

Bilagor

• 20210618_075050.jpg
    20210618_075050.jpg
    1.3 MB · Besök: 39

Steffeman

Aktiv medlem
Tjena!

Flyttar sig bakhjulet eller varför behöver du en kedjespännare?
Nja inte direkt, egentligen beror det på att jag inte kan trycka upp hjulet längre in i fästet då jag valt att ha lite större däck än vad som bör/ska sitta på, mer stilfullt och skönare cykling :-) däcket tar då i mot skärmen. Jag skulle kunna ta bort en kedjelänk, men frågan är om jag verkligen vill det, och då kom tanken upp på kedjespännare.

Ilves

Medlem
Tingade!

Om någon är intresserad av en eller två 29" fälgar i Göteborg, så är de gratis.
1. Rodi Excalibur 29. 622x19, 32 hål. Några skavanker men i fint skick.
2. Alexrims DC 26 (men ja, det är en 29" fälg). 622x20, 32 hål. Några skavanker men i fint skick.
Annars hamnar de på soptippen nästa gång jag tar mig dit! 🙂

Tingade!

Senast ändrad:

Singular

Aktiv medlem
Tingade!

Om någon är intresserad av en eller två 29" fälgar i Göteborg, så är de gratis.
1. Rodi Excalibur 29. 622x19, 32 hål. Några skavanker men i fint skick.
2. Alexrims DC 26 (men ja, det är en 29" fälg). 622x20, 32 hål. Några skavanker men i fint skick.
Annars hamnar de på soptippen nästa gång jag tar mig dit! 🙂

Tingade!
Jag ställer mig gärna på kö med valfri happyvaluta i handen.

mao

Medlem
Jag behöver en framväxel med 28,6 mm klämma där vajern drar neråt. Heter det down-pull?
Byter mot något av nedanstående.
Lx framväxel 28,6 top-pull, fin.
Xt framväxel 34,9 down-pull, jättefin.
Deore dx bakväxel för 7-delat, lite sliten men fullt fungerande.
Shimano 105 bakväxel rd-5500, 9-delat. Skick som ovan.
Finns i Östersund, men betalar gärna frakt för rätt pryl.
Finns även djupt nere i lådorna och därför ingen bild:
Alivio framväxelreglage, 3-delat.
Shimano xt kombireglage (växel + v-broms) för 8-delat. Osäker på funktionen på dessa.
Något singelspeed-drev (kollar antal kuggar vid behov)
Fixed Gear drev, 16 och 17 t (tror jag).

Bilagor

• IMG_20210619_165900781.jpg
    IMG_20210619_165900781.jpg
    663.2 KB · Besök: 16
Senast ändrad:

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag behöver en framväxel med 28,6 mm klämma där vajern drar neråt. Heter det down-pull?
Byter mot något av nedanstående.
Lx framväxel 28,6 top-pull, fin.
Xt framväxel 34,9 down-pull, jättefin.
Deore dx bakväxel för 7-delat, lite sliten men fullt fungerande.
Shimano 105 bakväxel rd-5500, 9-delat. Skick som ovan.
Finns i Östersund, men betalar gärna frakt för rätt pryl.
Finns även djupt nere i lådorna och därför ingen bild:
Alivio framväxelreglage, 3-delat.
Shimano xt kombireglage (växel + v-broms) för 8-delat. Osäker på funktionen på dessa.
Något singelspeed-drev (kollar antal kuggar vid behov)
Fixed Gear drev, 16 och 17 t (tror jag).
Har du tur är det någon som har adapterbleck över. Sån tur har jag haft en gång för länge sen.

mao

Medlem
Har du tur är det någon som har adapterbleck över. Sån tur har jag haft en gång för länge sen.
Det är förstås en möjlighet men rätt diameter blir snyggare.
I vilket fall som helst behöver jag något som får ut cykeln på vägarna.
Jag kan bidra med bild "i visa din Miyata" när växel frågan är löst.

OldBones

Aktiv medlem
Stålracer-härke sökes.
Så lätt som möjligt då jag skall bygga DIY-Stål-Di2, fina rör med låg vikt prioriteras framför cykelns skick då jag ändå skall riva allt och lacka om, dvs jag är mest ute efter en stålram med låg vikt till icke fantasi-priser.

Söker 25,6mm sadelstolpe till lågbudgetprojekt. Gärna hyfsat lätt. Har grejer att byta mot... eller pengar.

Även på jakt efter styrstamsadapter för 1" gängat till 1 1/8 A-head.

Senast ändrad:

tmalm

Aktiv medlem
Någon som har en trasig/ billig CF fs liggande som de vill bli av med så är jag intresserad! Även någrlunda lätt alu är intressant.

/T

Brams

Aktiv medlem
Söker "köttigare" framdäck 27,5 till detta monster!

Helst ett Magic mary då det sitter Schwalbe i bak., men även andra lite aggressivare varianter kan vara intressant, 2,4-2,6 bredd.

Jag har andra 27,5 som jag kan byta med, bland annat ett helt nytt Butcher 2,3.
Det finns en hel del 29", bättre beg. Massor av olika delar, kasetter, klingor, bromsar, sadlar etc etc.

Kan även betala med pengar eller annan happyvaluta, Men vill komma undan billigare än vad det kostar att köpa ett nytt i affären... =)

IM

Aktiv medlem
Tre stycken enklare 26"-däck i begagnat skick samt fem stycken 26"-slangar (varav ett par med inkompletta ventiler) skänkes eller bytes mot happyvaluta.

Kan skickas mot fraktkostnad. Hämtas annars på Öland alternativt i Hammarby Sjöstad efter överenskommelse.

Bilagor

• IMG_20210621_153248.jpg
    IMG_20210621_153248.jpg
    930.2 KB · Besök: 27

IM

Aktiv medlem
Vevarmar inklusive (fastvuxna?) pedaler. Shimano-vevar, 175 mm, för fyrkantslager.

Kan jag få en öl eller två i utbyte bort jag glad men det är inte på något sätt ett krav. Kan de komma till användning är det viktigare.

Kan skickas mot fraktkostnad alternativt hämtas på Öland eller i Hammarby Sjöstad efter överenskommelse.

Bilagor

• IMG_20210621_153125.jpg
    IMG_20210621_153125.jpg
    1.2 MB · Besök: 17
  • IMG_20210621_153131-1.jpg
    IMG_20210621_153131-1.jpg
    1.3 MB · Besök: 16

Wiciman

Aktiv medlem
En vänlig själv donerade en SRAM GX 11s bakväxel till ett budgetprojekt jag är i gång med.

Saknar dock reglage och den inre plattan som trissorna fäster i på insidan av växeln.

Verkar även som att fästskruven för växelvajern är borta.

Någon som har ett reglage och/eller en defekt reservdelsväxel eller enbart den inre plattan att donera eller sälja till billig penning?

Lite oklar på exakt modell/längd på bakväxeln, men texten lyder SRAM GX 11s, X-actuation, Roller bearing clutch type 2.1. Jag får c/c-måttet mellan trissorna till 75mm.

2.jpg

1.jpg

Senast ändrad:
God dag! Någon som sitter på ett par överblivna fästen för bromsslangar enligt bilden, eller något liknande?
Slipper man betala sådana tramspriser... :)
Tack på förhand!

Bilagor

• Screenshot_20210628-000212_Chrome.jpg
    Screenshot_20210628-000212_Chrome.jpg
    113.2 KB · Besök: 25

pierreal

Medlem
Tre stycken enklare 26"-däck i begagnat skick samt fem stycken 26"-slangar (varav ett par med inkompletta ventiler) skänkes eller bytes mot happyvaluta.

Kan skickas mot fraktkostnad. Hämtas annars på Öland alternativt i Hammarby Sjöstad efter överenskommelse.
Hej, intressant för mig! Typ av ventil på slangarna? Bredd på däcken? mvh, Pierre

Snulfert

Medlem
Hej,
Söker stel gaffel för skivbroms och 26” hjul. Quickrelease och rakt styrrör.

Har en riktigt Suntour XCR som är lite seg att byta med alternativt betalning.

Söker trasiga gafflar och dämpare. Syfte är självstudier (vill bli bättre och snabbare) och som demomaterial till ideella mekkvällar.
Jag har en isärplockad och skrotig foxgaffel som ska på tippen, och någon ihoprostad och sönderbankad stackars gaffel som sitter på en gammal Crescent Bjarke eller vad den heter.

Orwar

Aktiv medlem
En chansning: Finns det någon som vill bli av med en plupp för att fästa skärmen på en Sweet protection Bushwhacker-hjälm? Klonkade i skärmen och tappade ena pluppen på ett så dumt ställe att den försvann i Säveån. Har tyvärr förbrukat reservplupparna som följde med.

IM

Aktiv medlem
Hej, intressant för mig! Typ av ventil på slangarna? Bredd på däcken? mvh, Pierre
Det är ett par kompletta Schrader-ventiler och någon inkomplett Dunlop-ventil. Två av däcken är 1,75 och det tredje 1,95.

Grejerna kan levereras till Hammarby Sjöstad i helgen om du är intresserad.

plastbytta

Ny medlem
Söker en 26” dämpad gaffel med rakt styrrör till en gratiscykel som hamnat i mitt knä. Är också på jakt efter diverse 8-delat. Växeläljare, kasett, vevparti osv. Har ni nåt gammalt liggandes för en billig slant

IM

Aktiv medlem
Söker en 26” dämpad gaffel med rakt styrrör till en gratiscykel som hamnat i mitt knä. Är också på jakt efter diverse 8-delat. Växeläljare, kasett, vevparti osv. Har ni nåt gammalt liggandes för en billig slant
Jag kanske kan skaka fram nominerad växelväljare/bromshandtag om det är av intresse.

jbroms

Ny medlem
Hej! Jag undrar om någon råkar ha en växelvajerförare som sitter under vevelagerhuset i närheten av Lysekil- Munkedal? Behöver inte vara ny. Bild på en sån plastplupp jag letar efter:
1624985771038.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer