[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

pocarlsson80

Aktiv medlem
Är det någon som har ett typ sånt här fäste för Gopro eller liknande kameror, som skulle kunna tänka sig göra sig av med det för valfri valuta?

s-l1600.jpg

Salabaladala

Aktiv medlem
En chansning: Finns det någon som vill bli av med en plupp för att fästa skärmen på en Sweet protection Bushwhacker-hjälm? Klonkade i skärmen och tappade ena pluppen på ett så dumt ställe att den försvann i Säveån. Har tyvärr förbrukat reservplupparna som följde med.
Har varit med om att tillverkaren till olika grejjer skickar smådelar gratis om man frågar efter var man köper dom och förklarar hur saken ligger till.

donatelo001

Medlem
Söker en styrstam, gärna kort 35-55mm ,så jag kan blir klar med min cykel snart :(

vad som helst som är 25stam 31 styre

i värsta fall så byter jag min xyz stam på 100mm :) tack

Senast ändrad:

plastbytta

Ny medlem
EDIT: Paxat

Bortskänkes: Prylar som skalats av sonens cykel till förmån för uppgraderingar:
  • Vändbara SPD-pedaler Shimano PD-M243, rostiga men med fina lager.
  • Mekaniska skivbromsok, Shimano BR-M465, tunga men fungerande.
  • Broms/växelreglage för 3x8, Shimano ST-EF50.
  • Vevparti Shimano FC-MC20, 42/32/22.
  • Bakväxel Shimano Deore, för 8-delat (OBS: Rapid rise, dvs omvänd växling).
Visa bilaga 485944

Finns i Kållered/Mölndal/Göteborg.
Blivit av med detta ännu?

MartinRF

Aktiv medlem
Har varit med om att tillverkaren till olika grejjer skickar smådelar gratis om man frågar efter var man köper dom och förklarar hur saken ligger till.
Min favorithistoria i detta sammanhang är inte cykelrelaterad utan har att göra med Barbiedockor och handproteser. Handproteser massproduceras inte och i det här fallet är det närmast frågan om handbygge. Protesbyggaren håller till i Gbg och hade insett att Barbiedockornas knäleder var bra fingerleder i proteserna.

Barbiedockor inhandlades i leksaksbutik på stan och knäna transplanterades till protesfingrar. Efter ett tag la leksaksbutikens personal märke till att de hade en stamkund som handlade Barbiedockor. Till slut var de tvugna att fråga honom vad han hade dockorna till. Han berättade och tänkte inte mer på det.

Rätt var det var kom det paket från Mattel Inc, en kartong full med knäleder.

/Martin

RasmusOlofsson

Aktiv medlem
Om någon här inne sitter på ett lager av gamla BMX delar från mitten på 2000-talet så säg till.

Söker nämligen en sadel och en styrstam till min dirtjumper.

Sadeln Jag egentligen söker är en Shadow conspiracy, den hette Slim Seat på den tiden tror jag, eller Crow Slim.

Styrstammen är en Odyssey elementary.
Kan dock vara intresserad av andra front loader styrstammar.

Fiffi

Medlem
Söker ett höger hydraliskt MTB bromsreglage som passar till ett Shimano Deore system... gärna tvåfingers
(för upphämtning i Stockholm).

Mange.

Aktiv medlem
söker en i-spec klämma, alltså delen som sitter runt styret.
för ispec B efter lite mer efterforskningar

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Söker 26” däck till en MTB, nån som har någonting i OK skick att skänka till mig?
Jag har detta över, till skänks. Inga märkvärdiga grejer, men i ok skick. Finnas för avhämtning i Hammarby Sjöstad from lördag.

@pierreal har visat intresse tidigare i veckan och får lov att ha första tjing. Annars är de dina om du vill ha dom.

Bilagor

• IMG_20210621_153248.jpg
    IMG_20210621_153248.jpg
    930.2 KB · Besök: 34

plastbytta

Ny medlem
Ok börjar få ihop det mest till min gratiscykel. Dock verkar dämpargaffeln som satt på vara utom räddning. Rostig och dämpar Max 1cm. Har någon en gammal 26” dämpargaffel att skänka till mitt lilla projekt? 26” rakt styrrör samt fäste för skivbromsar .

apan_

Medlem
Nån som sitter på en MTB lagom till frun som är 170 cm? Hon har visat plötsligt intresse för att prova på och lika bra att vara snabb då så hon inte hinner ändra sig.
Tänker mig modell enkel, men som ändå går att ta sig fram på hjälpligt i skogen (dvs dämpad framgaffel).

Gärna i krokarna runt Jönköping, men om rätt cykel finns så kan jag åka längre. Nån som har nåt att bli av med till blivande cyklist? 🚵‍♀️

aribr

Aktiv medlem
Nån som behöver ett projekt?

Byten av intresse: 29" enduro/ trail däck, landsvägs däck (25mm plus), formula broms delar (cura serien, 2 eller 4 kolv), shimano klingor, kassett (12 delat), nått annat kul mtb stuff. Vill hellre att den hittar ett nytt hem än att den bara står i mitt förråd tills vi flyttar. Vart den hamnar då vet jag inte.

slors

Medlem
Hej,
Jag är på jakt efter ett framdrev i bra skick till ett 2-delat mtb vevparti. 4-bult, BCD 96mm. Helst 38T men 40 eller i värsta fall 36 kan funka också.

plastbytta

Ny medlem
söker en styrstam till sonens skott scale 20”. Ska montera ett 31.8mm styre jag har liggandes men ingen styrstam. Så kort som möjligt och gärna typ blå eller gul. Hittat billigt på amazon men en månads leverans. Har ni något liggande?

Bilagor

• E4CA58A4-6134-4CFF-945C-15B27BCFBE31.png
    E4CA58A4-6134-4CFF-945C-15B27BCFBE31.png
    19.1 KB · Besök: 5

Mejten

Medlem
Hej
Jag har en Mavic Crossride fälg 559, hederliga 26 tum, i ok skick önskar byta till motsvarande 26 tums fälg fast med fälgbromsbana då denna saknar det. Endast byte till fälg med svart fälgbana.
//mejten

Bilagor

• 2E776794-6EF7-4307-A3CA-1137A307565F.jpeg
    2E776794-6EF7-4307-A3CA-1137A307565F.jpeg
    467.8 KB · Besök: 10

Petcantona

Medlem
Vänster reglage på pendlaren la av, någon som sitter på reglage till 4600, double.
Gärna kring Malmö/lund. Köper eller byter gärna om jag har något du behöver.
P-ST-4600_4981_1_750_750.jpeg

LWB

Aktiv medlem
Hej! Jag undrar om någon råkar ha en växelvajerförare som sitter under vevelagerhuset i närheten av Lysekil- Munkedal? Behöver inte vara ny. Bild på en sån plastplupp jag letar efter:
Visa bilaga 498246
Om du inte får tag på någon här så såg jag av en tillfällighet att de finns nya, men det har du säkert koll på. Jag minns dock inte artikelnumret.

discomike

Medlem
söker en styrstam till sonens skott scale 20”. Ska montera ett 31.8mm styre jag har liggandes men ingen styrstam. Så kort som möjligt och gärna typ blå eller gul. Hittat billigt på amazon men en månads leverans. Har ni något liggande?
Inte blå, men har en sån här stam liggande som jag inte fått användning för så helt ny, kan slänga den på lådan imorrn om det var brådis (sen åker jag på semester),... tänkte mig typ 150kr + 48kr för frakten om du inte hämtar i GBG, eller så kan jag lägga den under bilen på långtidsparkeringen på skavsta på lördag. =)

Oklart om den verkligen är machined och inte gjuten, kanske bara falsk marknadsföring men kan kolla.

Bilagor

• 61AIqPNNJFS._AC_SL1001_.jpg
    61AIqPNNJFS._AC_SL1001_.jpg
    71.3 KB · Besök: 15

darkforce

Aktiv medlem
Inte blå, men har en sån här stam liggande som jag inte fått användning för så helt ny, kan slänga den på lådan imorrn om det var brådis (sen åker jag på semester),... tänkte mig typ 150kr + 48kr för frakten om du inte hämtar i GBG, eller så kan jag lägga den under bilen på långtidsparkeringen på skavsta på lördag. =)

Oklart om den verkligen är machined och inte gjuten, kanske bara falsk marknadsföring men kan kolla.

om inte @plastbytta tar den ställer ja mej i kö på den

StPaul

Medlem
Quillstam sökes i mälardalen Stockholmsområdet. Måste tyvärr ersätta en Shimanodatorstam på en Peugeot PH10C -83. 1" för styret och 21,8 mm i styrrör. Helst runt 100mm "reach" och tidstypiskt, men allt av intresse. Ersättning i valfri valuta kan givetvis lösas.

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
Om någon runt Malmö har ett gammalt MTB styre så tar jag det gärna. Vill testa med smalare till grabben så ska gå att kapa till cirkus 520 mm eller nåt sånt.
Han väger 20kg så vad som helst borde hålla.

Hans nya hoj kom med 565mm och det ser extremt brett ut.

Steffeman

Aktiv medlem
Om någon runt Malmö har ett gammalt MTB styre så tar jag det gärna. Vill testa med smalare till grabben så ska gå att kapa till cirkus 520 mm eller nåt sånt.
Han väger 20kg så vad som helst borde hålla.

Hans nya hoj kom med 565mm och det ser extremt brett ut.
Har några nya och beg. carbonstyren liggandes som är lite för korta, tror de är på 620mm, kan kolla imorgon hur långt det går att kapa. Om du accepterar att få det skickat. Kostnaden är låg. PM mig om intresse så kollar jag upp längd.

Hasse#7

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Rassemouse

Aktiv medlem
Nån som råkar sitta på ett 200h servicekit till en rockshox 35 gold? Skulle gärna köpa det isåfall! :-)

Calcifer

Aktiv medlem
Däck!

Har ett 27,5 och ett 29 till övers.

Continental Der Baron 27,5 med lite kladdiga tejprester som jag inte ids försöka få bort
IMG_3110.jpgIMG_3111.jpgIMG_3112.jpg

Schwalbe Eddy Current 29 som ser väldigt fräscht ut, har körts tubeless så lite smårester av vätskan kan finnas kvar.
IMG_3113.jpgIMG_3114.jpg

Finns i Nyköping.
Bytes mot nån öl eller nåt cykelrelaterat.

Mapach

Aktiv medlem
Finns det någon som råkar ha en 9 delad shimano bakväxel typ tiagra/sora över? Min blir sig aldrig lik igen efter förra turen.
Kan byta mot happy valuta eller en riktigt slant om så önskas.

Väl mött
/Magnus

Bilagor

• IMG_20210712_172439.jpg
    IMG_20210712_172439.jpg
    874 KB · Besök: 12

Bengt-re

Aktiv medlem
Ja
Finns det någon som råkar ha en 9 delad shimano bakväxel typ tiagra/sora över? Min blir sig aldrig lik igen efter förra turen.
Kan byta mot happy valuta eller en riktigt slant om så önskas.

Väl mött
/Magnus
Jag har en Sora GS växel liggande. Inte ny, men bytte till SS för att fungera bra med 12-25 kassett.

Edit: hittade en oanvänd SORA bakväxel ser ut som GS.

Senast ändrad:

Mapach

Aktiv medlem
Ja

Jag har en Sora GS växel liggande. Inte ny, men bytte till SS för att fungera bra med 12-25 kassett.

Edit: hittade en oanvänd SORA bakväxel ser ut som GS.

Förstår jag det rätt i att du både har en ny och en begagnad GS växel?
Jag har också en 12-25 kassett, vad är det som gör att en GS inte lirar lika bra med den? Visserligen hade mina veka ben behövt en större kassett, men hade väl inte tänkt lägga dom pengarna just nu.
Var bor du förresten? Jag befinner mig i Småland.

Bengt-re

Aktiv medlem
Förstår jag det rätt i att du både har en ny och en begagnad GS växel?
Jag har också en 12-25 kassett, vad är det som gör att en GS inte lirar lika bra med den? Visserligen hade mina veka ben behövt en större kassett, men hade väl inte tänkt lägga dom pengarna just nu.
Var bor du förresten? Jag befinner mig i Småland.
Ja, men hittade bara den oanvända. Den begagnade ligger och skäggar i någon låda.

GS fungerar, men det går inte få optimalt avstånd mellan drev och löphjul. Det fungerar, men den är uppenbart gjord för kassetter med större största drev.

Maakus

Aktiv medlem
Diverse 27,5" däck, opunkade men tublessade
Finns i Göteborg!

2,3" SS minion helt ok
2,4" WT Dissector sletet
2,4" DHR II sletet

2st 2,8" WTB Ranger rullat max 20km

Bytes mot happyvaluta

PXL_20210714_181120629.jpg

Skogsgubben

Aktiv medlem
Ram: Specialized Pitch, stl XS/13"
Finns i Uppsala. Gratis.
Åker till tippen vid månadsskiftet om ingen är intresserad.

En risig cykel sänktes bort på den lokala Facebook-gruppen. Efter att jag rensat den från de delar som jag behövde blev följande kvar:
20210715_214911.jpg

Smutsig och sliten som attan, men ramen ser hel ut (kan inte garantera förstås).

Jag tror att gaffeln är bortom räddning.
20210713_195718.jpg

Skicka gärna pm vid intresse. Har inte så bra koll på den här tråden.

Edit: Mittenklingan är tvärslut och det verkar inte gå att byta den, så vevparitet är nog bara att kasta.

Bilagor

• 20210715_214911.jpg
    20210715_214911.jpg
    809.7 KB · Besök: 24
Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer