[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

dabac

Aktiv medlem
98FCDB0F-75A0-4919-84A8-390319A4D085.jpeg

20” fälg, däck och slang bortskänkes. Finns i Tullinge. Fälgen är OK, slangen håller luft, däcket är slitet men kan nog ge någon lycklig unge några stoppsladdar till.

Wiciman

Aktiv medlem
Söker en dropper post Brand-X Ascend II 150-170mm, 31.6, extern vajerdragning. Någon som har en fräsch över?

Lonaly

Aktiv medlem
Tjena göteborgsfolket! någon som har nån av dessa grejer?
- kort quill-styrstam för racer för 25.4 styre.
- quillstamsadapter från hängat till a-head.
- kort styrstam för 25.4 mm styre.
- bockstyre-bromsreglage för
fälgbroms.

Lonaly

Aktiv medlem
Nån i västra frölunda som har två fräscha bromsvajrar till övers?
Ändhylsor och ändkåpor är av intresse också.

Bilagor

• CEBA92B9-1888-45B2-A008-938FA8F37E54.jpeg
    CEBA92B9-1888-45B2-A008-938FA8F37E54.jpeg
    793 KB · Besök: 15

Lonaly

Aktiv medlem
Söker en liten vintage stålracer. Toppröret bör vara max 50cm. Behöver ej vara i toppskick. Lite fix är bara kul.

Bilagor

• 46743569-3C37-40EC-B9A8-F5ED72610D69.jpeg
    46743569-3C37-40EC-B9A8-F5ED72610D69.jpeg
    27.2 KB · Besök: 4

Lonaly

Aktiv medlem
Nån som vill överta dessa? Vet ej om dom fungerar eller är kompletta. Kanske en racerbromsvajer i utbyte 😁.

Bilagor

• C38BD20E-83F5-45CE-9C81-FE2B38165186.jpeg
    C38BD20E-83F5-45CE-9C81-FE2B38165186.jpeg
    193.2 KB · Besök: 40

olali

Ny medlem
Någon som har en eller ett par vettiga v-bromsar till övers? Min Avid Arch Rival 40 verkar vara bortom räddning…

Wiciman

Aktiv medlem
Köpte en ram, Radon Team ZR 27.5", som jag tänkte bygga upp en budgethoj på. Saknar ett passande bakhjul. Axeldiametern är 12x142 med thruaxle av den udda typen X12 (Radon körde tydligen med dessa i början av 10-talet). Någon i Skåne som har ett billigt hjul över? Har en del att byta med, annars kontanter.

Senast ändrad:

Mheel

Medlem
Rockshox XC32 100mm slaglängd. För 29 tums hjul. Solo air.
Vet inte vad den är värd så bjud vad ni tycker den är värd.

Bilagor

• 7909DD97-EAF1-4BCC-BE75-CCF306937E13.jpeg
    7909DD97-EAF1-4BCC-BE75-CCF306937E13.jpeg
    332.1 KB · Besök: 107

Wiciman

Aktiv medlem
någon med en boost DT Swiss 30mm (M1900, 28h) fälg därute? min har råkat ut för en rejäl smäll och behöver bytas. finns prylar att byta med, eller traditionell valuta. gärna i skåne.

SthlmJ

Aktiv medlem
Hämtade :)
Skänkes, endast hämtning.
Purgatory Grid 29x2.3"
Butcher Grid 29x2.3"
*Tubeless vätskan är inte helt rensad

IMG_20210726_113245.jpg

Senast ändrad:

andmob

Medlem
Fritt fram att hämta i Gbg. Frivilligt byte mot nån öl eller slang i (700x32-40ish, racerventil).

1. Oanvänd frampakethållare - verkar endast passa XXLs Velocity-cyklar, sånhär https://www.xxl.se/velocity-by-whit...iVDw4F6y-SWPrAHQ0gxoCo2IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
2. Panaracer Gravel King 700x38C [40-622] TLC i urläcker terracottafärg - har kört dem med slang. Väldigt snabba och sköna, men har nu tröttnat på ständiga punkor De fixar ej vintergruset i GBG. Kanske funkar de bättre som tubeless!?

OldBones

Aktiv medlem
Fritt fram att hämta i Gbg. Frivilligt byte mot nån öl eller slang i (700x32-40ish, racerventil).

1. Oanvänd frampakethållare - verkar endast passa XXLs Velocity-cyklar, sånhär https://www.xxl.se/velocity-by-whit...iVDw4F6y-SWPrAHQ0gxoCo2IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
2. Panaracer Gravel King 700x38C [40-622] TLC i urläcker terracottafärg - har kört dem med slang. Väldigt snabba och sköna, men har nu tröttnat på ständiga punkor De fixar ej vintergruset i GBG. Kanske funkar de bättre som tubeless!?

Taget, vad gillar du för happy-valuta? PM'a 🥳
Blir perfekt till mitt CX-härke 🥳

Hasse#7

Aktiv medlem
26.0 sadelstolpe? Någon som råkar sitta på det? Behöver inte vara något fancy. Behöver för att få ihop en SS Footie för asfalt/grus. Finns nya på Bikester om ingen har, känns dock som att, har man en utan ram kommer man knappast använda den själv. Ersättning efter ö.k.

Fishy

Aktiv medlem
Byggde om pannlampan till cykellampa.
Funkar utmärkt men jag är inte bekväm med att ladda batterierna inomhus då den är importerad från Kina. Bortskänkes.
F436FF09-07EA-41D9-A7C4-8BA83C9FE55B.jpeg
6813CDBF-D1ED-4ED5-A253-6EFAD34D1D23.jpeg

darkforce

Aktiv medlem
26.0 sadelstolpe? Någon som råkar sitta på det? Behöver inte vara något fancy. Behöver för att få ihop en SS Footie för asfalt/grus. Finns nya på Bikester om ingen har, känns dock som att, har man en utan ram kommer man knappast använda den själv. Ersättning efter ö.k.
vart i landet ? tror jag har nån i skrotlådan (sthlm)

jokamp

Medlem
Någon som råkar ha lite DT Swiss fett till star ratchet mekanismen att sälja?
Håller på att få fart på ett par gamla Hügi Compact nav.

IM

Aktiv medlem
Tre stycken enklare 26"-däck i begagnat skick samt fem stycken 26"-slangar (varav ett par med inkompletta ventiler) skänkes eller bytes mot happyvaluta.

Kan skickas mot fraktkostnad. Hämtas annars på Öland alternativt i Hammarby Sjöstad efter överenskommelse.
Passar på att bumpa denna; prylarna kan hämtas i Hammarby Sjöstad ikväll eller imorgon kväll.

Guaruska

Aktiv medlem
Letar efter 2, eller fler, mutterbultar (?) till gamla magura bromsklämmor. Någon som råkar ha några i lådorna? De tillverkas inte längre och verkar vara lika enkla att hitta som intelligent liv utanför vårt solsystem.
Jag vet inte vad jag ska kalla dom, men det är som bultar, men gängade på insidan som muttrar, o släta på utsidan av gängorna. De är för torx 25 eller nåt stort. Ni som haft dessa bromsar vet vad jag beskriver.
Tackar på förhand.

Hasse#7

Aktiv medlem
Hmmm... om det där är en fin stolpe. Hur ser då en risig ut?🤔
Det är inte så viktigt i detta fall. Får jag bara ihop den och kan prova så vet jag ju om jag gillar hela konceptet. 26,0 är ett knepigt mått att kompromissa med. Närmast under kan man spela maracas i sadelröret med och närmast över får man inte ned med med slägga. Sen är ju gratis gott. Men jag tjatade om att ge ersättning.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer