[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

MrGunnar

Aktiv medlem

Bilagor

• 492ADC7A-D506-4516-BA83-5D5097B433B6.jpeg
    492ADC7A-D506-4516-BA83-5D5097B433B6.jpeg
    505.3 KB · Besök: 13
Har börjat renovera min första drömcykel jag fick när jag var 7 år. Har lyckats putsa upp den rätt bra men inser att jag inte vill lägga några pengar på den då den troligen ej kommer användas så mycket. Men skulle ändå vilja få ihop den så om någon sitter på ett gammalt bmx bakhjul och/eller ett styre så är jag intresserad. Har det mesta i garaget i cykelväg att byta med. Gärna i gbg.

Bilagor

• 20210730_134851.jpg
    20210730_134851.jpg
    534.1 KB · Besök: 42

darkforce

Aktiv medlem
nån som har ett par gamla CB candy eller mallet övers i nån låda? slita fula dåliga lager e skit samma ska bara testas om CB e bättre eller sämre än spd

MrGunnar

Aktiv medlem
Cyklade Mälaren Runt för länge sen och då var det med en kille som hade Fixie och CB. Fjädern på ena gick sönder i Torshällatrakten dvs halvvägs. Han var inte jättenöjd men tog sig hem.
Haha ja alltså jag har kört både pendling och en del rando på mina och gillar dem egentligen. Däremot så måste man serva dem var 300km ungefär så fick spelet tillslut och ersatte med Shimano M530 och de är lite fit and forget.
@darkforce dra ett pm så kan vi snacka vidare.

OldBones

Aktiv medlem
Japp, då har man kört över krossat glas från en busskur med glass-racern igen, någon som har 2 stycken GP4000 eller 5000 i bättre begagnat skick, 23-28mm, och gillar fin happy-valuta, pengar, karma dylikt så får ni gärna höra av er via PM 🥳

salle

Aktiv medlem
Söker en svart 80mm stam till fruns gravel. Gärna Sthlm. Sedvanlig happyvaluta, finns allt möjligt spännande i cykellådorna.

pontakoj

Medlem
Hej! Har ett Schwalbe Magic Mary 27.5 dirt park Addix som förtjänar ett bättre öde, gått 2 dagar som framdäck I järvsö. Byter mot något annat kul, gärna ett 780mm brett 35mm styre, eller varför inte några handtag eller ett något annat skoj?

I Stockholm

Bilagor

• 20210803_181802.jpg
    20210803_181802.jpg
    578.9 KB · Besök: 13
  • 20210803_181814.jpg
    20210803_181814.jpg
    804.9 KB · Besök: 15

donatelo001

Medlem
Visa bilaga 504341två gp4ks2 28mm. Beg, men tror att de har ganska många mil kvar. En belgisk öl per däck. Hämtas i Västerhaninge, eller kan jag lämna dem inom 25 km radie per cykel på torsag kväll.
Har du alltid lila cykeln? bor nämligen här i haninge, brukar cykla mot VH och fuska med pendel in till stan ;P. är det belgiska 3.5or från coop du menar då ? ;) hehehe

Bengt-re

Aktiv medlem
Har du alltid lila cykeln? bor nämligen här i haninge, brukar cykla mot VH och fuska med pendel in till stan ;P. är det belgiska 3.5or från coop du menar då ? ;) hehehe
Nja, har cyklat på "radocykeln" några dagar nu. Den har bott på trainern i två år, men håller på att väcker liv i den igen för en runda 11/9.

Nja... tänkte nog chimay blå eller något sådant, men har jag skrivit som jag skrev får jag stå mitt kast om någon hittar belgiska lättöl på flodvatten så blir det väl det....

Salabaladala

Aktiv medlem
Hmm ska kika imorgon vad som sitter på just nu, dem känns ganska breda faktiskt.
Kolla bredden med skjutmått, och kolla hur mycket fritt du har i ramen. 3-5mm brukar man säga att det ska vara fritt. Fram är det ju gaffeln som kan ta i, bak är det ju både kedje- och sadelstagen så kolla båda. Kan skilja sig. Tänk på att bredare däck växer på höjden också.

ekenlowZ

Medlem
Såld..

Har ett stycke Kjedjestyrare till övers . Felbeställt.. någon som behöver denna ?

Scott Upper Chain Guide for Genius / Scale / Spark as of 2015​

Upper-Chain-Guide-for-Genius-Scale-Spark-as-of-2015-black-universal-47729-143723-1481260981.jpeg

Senast ändrad:

olali

Ny medlem
203 mm bromsskiva för centerlock, någon? Inget fancy, behöver bara testa storleken på pågående bygge. Kan bytas mot bromsskiva i annan storlek eller annat.

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Nån som har en sån här old school skruv och mothåll för att dra fast sadelstolpar på stålhojar där klämman är en del av ramen?
Som den är skruvad nu är det 2.5cm mellan undersida skallarna. Eller nån som vet var man kan köpa?IMG_20210805_164423.jpg

OldBones

Aktiv medlem
Nån som har en sån här old school skruv och mothåll för att dra fast sadelstolpar på stålhojar där klämman är en del av ramen?
Som den är skruvad nu är det 2.5cm mellan undersida skallarna. Eller nån som vet var man kan köpa?Visa bilaga 504729

👍 Håller du på med stål-hojjar så köp på dig ett 5-pack, så har du för resten av livet sen.

glitch

Aktiv medlem
Jo hittade dem också, lite drygt med frakt på mer än föremålet. Försökte hitta på bikester då jag ska beställa därifrån snart men gick bet. Finns säkert men så ska man veta hur man ska söka också för att hitta rätt.

Wiciman

Aktiv medlem
shimano hydraulisk frambroms eller komplett set fram/bak sökes. enklast möjliga modell är ok, bara grejorna funkar.

malmö/lund eller there about…

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer