[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

supreeme

Aktiv medlem

olali

Ny medlem
Nån i Gbg som har ett gammalt vrak till stålgaffel att donera till en styrrörsförlängning? 1 1/8” rör ska det vara…

Paco

Aktiv medlem
Nån som har en skrotad shimano 10/11 delad bakväxel liggandes? Är egentligen bara den här delen jag behöver.
A9341966-0246-4102-B1D9-4759D9CEDD2E.jpeg

Joham

Medlem
Bättre begagnad, eller ny dirt jump sadel köpes. Antingen i Borås/Ulricehamn/Herrljunga eller om någon vänlig själ orkar skicka en. (Givetvis mot förskottsbetalning och fraktkostnad)

Även tips på modeller och var man kan köpa dessa kan vara intressant.

s

Aktiv medlem
Har ett sådant här som ligger och skräpar. Nytt i förpackning. Skänkes!
Hämtas i Uppsala. Skickas ej.

zefal-spring-trinkflaschenhalter-schwarz-1.jpg

Stortomat

Medlem
*Borta*

Har två cykelhängare som tyvärr inte kan följa med till nästa lägenhet, för 3 cyklar totalt. Byggda av mig i 20x20 KKR och målade med någon kass mattsvart spray. Rätt breda mellan hängpunkterna vilket gör att troligen bara större cyklar passar (58cm+).

Finns i Stockholm för avhämtning snarast, annars blir det återvinningen.

IMG_20210822_123114.jpgIMG_20210822_122912.jpg

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Insåg att ett par pedaler med pins utbytbara hade jag behövt med 😋 om nån sitter på en uppsättning skadade osv gör inget kan säkert fixa dom på nått sätt.
Har ett par enklare plattispedaler över. Knappt använda. Utbytbara pins och bra grepp.

Ska se om jag kan skaka fram en bild.

Edit: Pedalerna har hittat ett nytt hem.

Senast ändrad:

Motvind!

Medlem
EDIT: Borta.

Framhjul Reparto Corsa (Maddux), 622x16c skänkes. QR/100 mm och 6-bultsfäste för bromsskiva.

IMG_20210822_165514998_HDR.jpg

Fälgen har en buckla men är trots det hyfsat rak och fin. Fick den av @Jonatan F för några år sedan, så jag tänkte att han får första tjing, om han behöver hjulet igen. Sedan är det fritt för övriga fältet. Bytes mot karma, eller om ni desperat vill bli av med en vanlig 28-tumsslang (622-32/42, t ex) så kan det accepteras. ;) Jag har ingen kartong tillgänglig, så upphämtning i Kållered/Mölndal/Göteborg.

När jag ändå har er uppmärksamhet: Söker en lämplig instegscykel för dottern. Se separat annons: https://happyride.se/annonser/instegscykel-hardtail-27-5-29-stl-s-m.165110/

Hojta gärna till om ni har något intressant i gömmorna.

Senast ändrad:

Jonatan F

Aktiv medlem
Har själv en del saker över. Mest skrot och prissätts därefter (det mesta är till salu i klump för en lättöl från Hemköp eller några tior för besväret om det ska skickas)

Velodromstyre från Fuji, diverse styren och sadelstolpar och ett aero clip on. Biltemastolpen är 25,4 och den andra 26,0
E8BE2F81-B467-4ECF-8AEE-4D78403069BE.jpeg
52844D02-A10F-467D-A149-0AE96906D2C7.jpeg

Har nog även ett 1” styrlager i lådorna.

Hjul 6-bult - saknar Axel och konor men finns diverse udda delar som kanske kan gå att få ihop till ett hjul. Om någon behöver reservdelar.
2008745C-C700-469E-AB8A-00302DCAC0AB.jpeg

Hjul center lock - helt ny frihjulsmekanism. Skivans gängor är strippade men frihjulsmekanismen är helt ny och av den utstickande varianten som passar fhrm 65 eller 33 tex.
0D823681-9CA3-43A9-A0B5-F52A94348AF3.jpeg
2BE0DD1B-F6F4-407A-BD3F-228D50DC1098.jpeg

En herrans massa bromsar.
7B28D323-BBAF-41CB-946B-236D201160AF.jpeg

Krockad ram med franska lager. Något att svetsa om eller bygga soffbord av.
E5A3EBA1-52F6-4B0A-85FE-72AA8743274F.jpeg

Jag söker:
Jis styrlager gängad 1”.
113 mm vevlager 68 mm kopp bsa.
27,2 mm sadelstolpe
Retro sadel.
Klingbultar för enkel klinga.
Hållare till center pull bromsbelägg.
Typ sådan: 0770AE30-9044-4C31-B302-4201C308BFB8.jpeg

IM

Aktiv medlem
Har själv en del saker över. Mest skrot och prissätts därefter (det mesta är till salu i klump för en lättöl från Hemköp eller några tior för besväret om det ska skickas)

Velodromstyre från Fuji, diverse styren och sadelstolpar och ett aero clip on. Biltemastolpen är 25,4 och den andra 26,0
Visa bilaga 507935
Visa bilaga 507934

Hjul 6-bult - saknar Axel och konor men finns diverse udda delar som kanske kan gå att få ihop till ett hjul. Om någon behöver reservdelar.
Visa bilaga 507933

Hjul center lock - helt ny frihjulsmekanism. Skivans gängor är strippade men frihjulsmekanismen är helt ny och av den utstickande varianten som passar fhrm 65 eller 33 tex.
Visa bilaga 507937
Visa bilaga 507946

Visa bilaga 507938

Visa bilaga 507939

Jag söker:
Jis styrlager gängad 1”.
27,2 mm sadelstolpe
Retro sadel.
Hållare till center pull bromsbelägg.
Typ sådan: Visa bilaga 507948
26 mm-stolpen tror jag skulle vara precis vad jag behöver. Det kan hända att jag kan skaka fram en sån där hållare till center pull bromsbelägg, jag behöver dock konsultera bra-att-ha-lådan innan jag kan lova något.

gtbiexil

Aktiv medlem

Visa bilaga 507935
Visa bilaga 507934

Visa bilaga 507933

Visa bilaga 507937
Visa bilaga 507946

Visa bilaga 507938

Visa bilaga 507939

Jag söker:
Jis styrlager gängad 1”.
27,2 mm sadelstolpe
Retro sadel.
Hållare till cent
Om quill-stammen är 22.2 mm så är jag intresserad. Har inte mycket att byta med men en racer-smal sadel från Kashimax från 80-talet kanske kan ses som retro?

Framhjul Reparto Corsa (Maddux), 622x16c skänkes. QR/100 mm och 6-bultsfäste för bromsskiva.

Visa bilaga 507913

Fälgen har en buckla men är trots det hyfsat rak och fin. Fick den av @Jonatan F för några år sedan, så jag tänkte att han får första tjing, om han behöver hjulet igen. Sedan är det fritt för övriga fältet. Bytes mot karma, eller om ni desperat vill bli av med en vanlig 28-tumsslang (622-32/42, t ex) så kan det accepteras. ;) Jag har ingen kartong tillgänglig, så upphämtning i Kållered/Mölndal/Göteborg.

När jag ändå har er uppmärksamhet: Söker en lämplig instegscykel för dottern. Se separat annons: https://happyride.se/annonser/instegscykel-hardtail-27-5-29-stl-s-m.165110/

Hojta gärna till om ni har något intressant i gömmorna.
Hej!

Jag är intresserad av framhjulet. Sambons förra hoj blev av med framhjulet när den var parkerad utanför lägenheten, så det hade vart gött att få den rullande igen. Har en 32-50c märkesslang att erbjuda.
Baserad i Majorna.

Orwar

Aktiv medlem
Ett nytt tubdäck bortskänkes. Finns i Göteborg (Sävedalen).

Förresten söker jag en stel 26"-gaffel för V-broms och ogängat styrlager. Det mesta av intresse.
20210823_135413.jpg

Emil777

Aktiv medlem
Ingen som råkar ha en sån här kabelstopp till Kona P2 gaffel liggande?
Visa bilaga 479743

Skulle gärna ha tag på lite andra delar till en Kona 95:a också, bromshandtag Kona Racelight och Sugino vevarmar.

Hojta till om någon har!
Hejsan,

Finnes: Bromshandtag, ett par (vet inte vad det är för sort men de har suttit på en kilauea)

Hör av dig om det kan va nåt!

salle

Aktiv medlem
På jakt efter en NW-klinga, 94/96bcd och 30 tänder till fruns mtb om någon har liggandes. Sedvanlig happyvaluta.

MDR

Medlem
hjälp en klantig mekaniker! jag har tappat den lilla, lilla skruven som sitter där man luftar bromsarna vid handtaget. Formula 1 heter bromsen.
Nån som har gammalt bromshandtag trasigt eller annat som kan hjälpa mig?

Ragnvald

Aktiv medlem
Drog runt splinesen på vänster vevarm på pendlaren idag…
Är det någon i Malmö/Lund-trakterna (eller någon annan stans) som har en Hollowtech2 vevarm (vänster) med 175mm längd som skräpar? Jag kan erbjuda betalning i olika former och färger.

Sora, Tiagra, 105, ultegra, svart eller silver spelar ingen roll.
Om MTB-vevar har samma form funkar det också för min del.
Behöver ha fungerande splints och pedalgänga.

frippegubben

Aktiv medlem
Jag har lite småplaner på att (nån gång) försöka bygga en trike och slänger ut en förfrågan om nån möjligen råkar ha en baktriangel liggandes i nån skrotlåda?
Den behöver passa 26-tum, ha QR och skivbromsfäste (om inte så funkar det om den är i stål så jag kan svetsa dit skivbromsfäste själv) för att passa det hjul jag tänkt.
Förutom detta inga som helst krav på att det ska va nåt exklusivt alls, men gärna att bultar, lager och annat som gör det enklare att få fast på en hemmasvetsad ram följer med om det finns.
Skulle den sen finnas inom några mil från Karlskoga eller om man råkar passera nån gång närmsta året så gör det saken lättare, annars får vi fundera på andra fraktlösningar.

Lonaly

Aktiv medlem
Nån som har gammal styrlinda liggandes?
Sälja för en liten peng eller kanske till och med skänka?
Cheers!

Guaruska

Aktiv medlem
Får man lägga blänkare här? Gamla komponenter, det mesta i brukbart skick. Hjulen, som inte är med på bild har 10x100 bultat fram, 10x135 bultat bak med frihjul (eller vad den som inte är kasett heter). Däcken är Maxxis DHR 2.6 fram o 2,35 bak, med slang - gamla däck från 1800-talet tror jag. Fälgarna heter Sunn Ditch Witch eller nåt sånt, med 36 hål. Skivbroms.

Laan84

Aktiv medlem
Har fått ett dynamonav med centerlock över Shimano DH-3D37-qr ink 180mm skiva. Har hela hjulet, men det blev rejält skevt efter en olycka. Nav och skiva verkar oskadda. Pma vid intresse, finns i Eskilstuna.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer