[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

BFS

Aktiv medlem
Edit: retroprylar bytes mot nåt jag kan/kommer att använda:
Quill-aheadset-stam (med spacers för en massa kombinationer).
Tektro brakebooster i häftig lila!
20210825_115242.jpg

Nu har jag de bromshandtag jag behöver så kvarvarande delar kan avvaras mot nån bortskänkt peng eller så.

Senast ändrad:

ostrand

Aktiv medlem
Retroprylar bytes mot nåt jag kan/kommer att använda:
Daves chain device i rött.
Hope mattröd sadelstolpsklämma (36,4 mm).
Selle san marco sadel. Rejält solblekt men kan kanske vara aktuell på ett tidstypiskt bygge (där det krävs en gammal värstingsadel).
Visa bilaga 508471
Enda jag egentligen behöver: bromshandtag racer. Växlingsfunktion behöver inte fungera (ska sitta på en ss). Men det är såklart kul med andra prylar. :)
Quill-stammen är jag spekulant på. Var finns den?

boson

Aktiv medlem
Selle san marco sadel. Rejält solblekt men kan kanske vara aktuell på ett tidstypiskt bygge (där det krävs en gammal värstingsadel).
Visa bilaga 508471
Enda jag egentligen behöver: bromshandtag racer. Växlingsfunktion behöver inte fungera (ska sitta på en ss). Men det är såklart kul med andra prylar. :)
Daves chain device - den vill jag ha! Skickar PM med bytesförslag.

svebilius

Aktiv medlem
Är någon intresserad av en brakebooster i plast (ej kolfiberarmerad). Gjord för V-broms, men jag tror inte den fyller mycket annan än en tveksam estetisk funktion.

Skickas om någon vill stå för portot.

Bilagor

• DSC_0589.JPG
    DSC_0589.JPG
    611.4 KB · Besök: 6

Audioholic

Aktiv medlem
Sökes: vevparti lvg.
172,5 mm armar
Gärna 110BCD
24mm axel (shimano), eller GXP (pga har lager till dessa).
Önskeklingor är 36-50, men är inte så kräsen. Har nya 52-39-klingor för 130BCD så det funkar också.

Typ 105-nivå, vad det nu motsvarar för SRAM..

Har lite defekta hjul:
lvg novatec Jetfly-par med skadad (skev) bakfälg. Fälgbroms.

Mtb 29" par med skev framfälg. QR.

2st ardent 27,5x2,25.
Dubbdäck för 26".
Mm

Finns i Göteborg!

OldBones

Aktiv medlem
Har en miyata 914 (57cm sardelrör och 55cm överrör) som jag inte kommer göra i ordning. Jag har hovrat med fingern för att klicka hem ett par tuber och en ny sadel då det är det som saknas för att den ska rulla igen. Trevlig stålram med en hel del repor efter åren som gått. 105 rakt igenom (lite skav på högra hoodsen) där allt verkar funka fint. Jag har inte plockat ner och putsat upp utan allt ser ganska standard ut.

vill helst byta mot något långsammare att köpa glass med gärna en BMX (ej bojsänke i form av Haro eller extreme), gärna äldre eller (vågar jag skriva?) en longboard.. Men är öppen för förslag:) finns norr om Uddevalla men ska eventuellt ner till Göteborg om ett par veckor.

Kom med förslag:)

Visa bilaga 509578

Jäkla stilig, har nog en bra long board till överst men kan tänka mig att lägga kontanter istället om du skulle vilja köpa något själv, bara hojta via PM 👍

(Har alldeles för många stål-cyklar men fa en Miyata också kan ju inte skada!)

jokamp

Medlem
Jag har hört att det är viktigt att ha det fint runt omkring sig så att man trivs. Jag vill därdör göra det fint och mysigt i mitt lilla "cykelrum".
Söker av den anledningen dekaler, klistermärken, stickers eller vad man nu vill kalla det som jag kan dekorera ett tråkigt plåtskåp med.
Allt som är cykelrelaterat är intressant och är det något med koppling till 90-talet är det bingo 😁

ekenlowZ

Medlem
Tänkte höra om någon har en dator hållare ( Garmin fäste) för topcap ( svenska ordet?? ) till övers?

Fundadores

Aktiv medlem
Merida hybridstyrstam,100mm lång (tror jag), 17*, för 31,8mm styre. Bortskänkes, hämtas i Uppsala, kan skickas om mottagaren står för frakten.
A89F01F4-5F79-4834-99EB-3087B7AF9707.jpeg

LWB

Aktiv medlem
Jag söker efter ett par vevar för fyrkantsaxel med utbytbara klingor, till en gammal mtb som ska återupplivas och där originalvevarna har fasta/nitade klingor (jävla otyg!).

Det får gärna vara något roligt men behöver absolut inte vara det. Helst dock silver och helst inte alltför modern look. Ex. Shimano Exage 200/300 vore plenty good, men om ni sitter på ett gäng Middleburn, TA Pro 5 Vis eller Ritchey Logic så vill jag inte verka omöjlig.

170 eller 175 mm spelar mindre roll.

Jordkällarlagrad valuta finnes att byta med.

BFS

Aktiv medlem
Jag söker efter ett par vevar för fyrkantsaxel med utbytbara klingor, till en gammal mtb som ska återupplivas och där originalvevarna har fasta/nitade klingor (jävla otyg!).

Det får gärna vara något roligt men behöver absolut inte vara det. Helst dock silver och helst inte alltför modern look. Ex. Shimano Exage 200/300 vore plenty good, men om ni sitter på ett gäng Middleburn, TA Pro 5 Vis eller Ritchey Logic så vill jag inte verka omöjlig.

Jag köpte (av nostalgiska skäl) ett andra (!) par White industriesvevar för ett par år sen. Då jag inte använder det första paret misstänker jag att jag (teoretiskt) kan klara mig utan det andra paret. Gjorde en snabb koll utan att hitta dem. Kan kolla mer om de (coolaste vevarna i världen!) duger?

IM

Aktiv medlem

Om inte @BFS hittar vad han söker i sina gömmor kan jag med stor sannolikhet hitta något här hos mig som kan fungera.

pocarlsson80

Aktiv medlem
Jag köpte (av nostalgiska skäl) ett andra (!) par White industriesvevar för ett par år sen. Då jag inte använder det första paret misstänker jag att jag (teoretiskt) kan klara mig utan det andra paret. Gjorde en snabb koll utan att hitta dem. Kan kolla mer om de (coolaste vevarna i världen!) duger?
Om dom nu inte skulle duga... så köar jag gärna, beroende på pris då (y)😬

Stumpy

Aktiv medlem
Kedjestyrare till SRAM Red framväxel om någon är intresserad.

6F387150-618F-447E-945B-5DD0957C5ABA.jpeg

Edit: På väg till Uppsala.

Senast ändrad:

LWB

Aktiv medlem
Om inte @BFS hittar vad han söker i sina gömmor kan jag med stor sannolikhet hitta något här hos mig som kan fungera.
Om dom nu inte skulle duga... så köar jag gärna, beroende på pris då (y)😬
Wow, vilken respons. Hit me om ni hittar grejerna!

Edit: För tydlighets skull, "Hit me" ovan ska alltså läsas med den engelska småländskan, inte som "hit med grejerna".

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Tyvärr går det chockerande dåligt. Lådan med de vevarna (och det coola, justerbara vevlagret från Raceface) är spårlöst försvunnet. Jag har hittat andra vevpartier (mest lvg) men de är inte det minsta coola... Börja leta så fortsätter jag.

OldBones

Aktiv medlem
Det här var ju inte riktigt optimalt, då jag precis köpte en bult men i all otur så var den naturligtvis i kass kvalité och jag drog av den vid första åtspänningen...(ingen lust att betala 10 Euro i frakt för en till av samma skit-kvalité)

Så, någon som har en sadel fäste bult på 18-20mm (invändigt mått) liggandes i gömmorna? Allt av intresse, Happyvaluta eller något plock från reservdels lådan erbjuds.

Extra stilpoäng om det är en Campagnolo eller Cinelli, men allt mellan Sugino till no-name går också bra så länge det inte är skräpet från R2Bike.

Bilagor

• sadelrorsbult-22-mm-tec.jpg
    sadelrorsbult-22-mm-tec.jpg
    12.4 KB · Besök: 1
Senast ändrad:

frippegubben

Aktiv medlem
Jag köpte några SRAM Guide-bromsar här på K&S, men tyvärr fattades klämmorna för att få fast dem på styret. Så om nån råkar ha ett par klämmor över som passar SRAM/Avid så finns det användning för dem här!

pabo78

Ny medlem
Visa bilaga 508471
Sadel och stolpklämma är jag spekulant på om de finns kvar och om du orkar skicka :)

pabo78

Ny medlem
När jag ändå är i tråden så letar jag efter ett 26" hjulpar för skivbroms och en stel gaffel (1-1/8", skivbromsfäste) om någon har något sånt i gömmorna. Betalar i lämplig happyvaluta eller byter om jag har något som efterfrågas.

even

Medlem
EDIT: TINGAT
Cykelkläder från Lidl. Oanvänt. Bara provat framför spegeln nån gång för länge sen. Hämtas i Stockholm.
Jersey och capri shorts. (Förpackningarna är borta). Tunna cykelhandskar med dåligt grepp - kanske funkar som liner.Lidl-Crivit, cykeltröja och capri cykelshorts (40).JPGlidl handskar (20).JPG

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
TINGAD.

Denna har blivit över efter senaste SS-bygget. Nu hojtar har att den kan göra nytta och bidra med lite glädje hos någon annan.

Ram och gaffel är i gott skick. Lagren är genomgångna för ett par år sedan, vevlagret kan vara aktuellt att är över snart igen.

Överröret får jag till 57 cm. Sadelröret, från mitten av vevpartiet, till ca 63 cm. Rambredden får jag till lite knappt 7 cm (i höjd med skaven).

Jag vill minnas att jag gav en kasse öl för den, får jag igen den blir jag glad. Jag kan också tänka mig att byta den mot en bra och rolig styrlinda, några distanser för SS-konvertering, något annat kul eller en donation till WWF, Naturskyddsföreningen eller varför inte Cykelfrämjandet.
För den som inte har något av ovanstående på lager tar jag också gladeligen emot ett tack. Det viktigaste är att den kommer till användning.

Jag har lite snällt och gott som jag har köpt till den och som jag kan sälja till självkostnadspris för den som är intresserad.

Just nu finns den på Öland. Hämtas här eller levereras inom rimligt avstånd. Alternativt kan jag ta med den till Hammarby Sjöstad efter överenskommelse, det kan dock dröja något innan det blir aktuellt nästa gång.

Hojta till om det finns frågetecken.

Bilagor

• IMG_20210901_172921.jpg
    IMG_20210901_172921.jpg
    882 KB · Besök: 31
  • IMG_20210901_172947.jpg
    IMG_20210901_172947.jpg
    930.7 KB · Besök: 32
  • IMG_20210901_172930.jpg
    IMG_20210901_172930.jpg
    1 MB · Besök: 25
  • IMG_20210901_173007.jpg
    IMG_20210901_173007.jpg
    906.9 KB · Besök: 25
  • IMG_20210901_173057.jpg
    IMG_20210901_173057.jpg
    772.2 KB · Besök: 31
Senast ändrad:
Någon som ligger inne på ett par slängfärdiga 29tums-fälgar? Backade till min och tjejens MTB. Allt som faktistk går att köra på duger!

Bengt-re

Aktiv medlem
Någon som ligger inne på ett par slängfärdiga 29tums-fälgar? Backade till min och tjejens MTB. Allt som faktistk går att köra på duger!
Jag har en rak fälg från en hybrid, den är kanske lite smal dock. Minns inte hur många hål det var i den, men är det intressant kan jag kolla efter.

28H. Har inte skjutmåttet här, men smal är den.
20210905_130131.jpg

Senast ändrad:

the_Dude

Medlem
Söker efter två olika styrlager!
Behöver få klar min fatbike men saknar ett externt styrlager för 1-1/8 och 1.5" tapered gaffel/styrrör (SHIS EC 28.6/34 EC 40/44). Gärna svart, grå, blå eller polerat men allt av intresse.
Även ett separat 1.5" (EC 44/40) nedre lager går bra då jag har det övre lagret.
Exempel: https://chrisking.com/products/tapered-nothreadset-ec34-ec44-1-1-2
IMG_6783_900x.jpg
Håller även på att bygga en mtb till tjejen med en äldre men lätt aluminiumram och behöver bara ett integrerat styrlager så är den komplett. Ska vara för 1-1/8 rakt gaffel/styrrör (SHIS IS41/28.6 & IS41/30).
Exempel: https://www.bike24.com/p260514.html?menu=1000,4,40
Integrerat styrlager till Willier ramen.jpg

Det behöver inte vara något bling-bling som Cris King mfl!

Finnes:
Respektabel hög med bytesdelar och cyklar, ädlare happy-valuta eller riksdaler.

Senast ändrad:

gtbiexil

Aktiv medlem
Är det nån som sitter på en framväxelklamma passande ett sadelrör på 28.6mm? Helst i Malmö eller Göteborg.
Gärna ful och skavd för att matcha resten av bygget. ;-) Det behöver alltså inte vara en dura-ace som i länken:

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer