[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa bilaga 513486
Dum-trainer med effektreglage 1-10 och där man spänner fast bakdäcket mot en rulle. Tacx Santori (?) endast för 700C/QR hjul, hittar ej distanserna för andra hjultyper.
Gratis tejpkryss medföljer vid snabb avhämtning i Solna.
Pm:a
Fint erbjudande med tejpkryss.

Megury

Medlem
Har en gaffel som samlar damm, byttes ut för uppgradering.

Spec: 140mm slag för 27,5 hjul, 15x100 axel, 18cm styrrör kvar. Qlock något skadad men fungerar.

Bytes mot landsvägsprylar gärna ultegra 10 delade delar eller kom med förslag.

Finnes i Fagersta och kan skickas.

20210918_153136.jpg
20210918_153423.jpg
20210918_153129.jpg

Peth

Aktiv medlem
Nån som sitter på en Dura Ace-sadelstolpe? Typ 7400 och 26,8mm.

Finns Swish och annat att byta med.

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Jag har en gammal Crescent Trekking i välanvänt skick. Bakhjulet är nog inte orginal. STX-RC komponenter här och var, också de i varierande skick. Nyckel till låset finns. Hade tänkt göra någon cykla-till-affären-cykel eller grustuggare, men hinner inte riktigt med det.
Blir din för några hundringar (2-3) alternativt nåt intressant byte...DSC_0586.JPGDSC_0587.JPGDSC_0588.JPG

jerkan

Medlem
däck.png

Barncykeldäck skänkes.
Helt oanvända pga felköp. 14*1.75

Finns i Sollentuna, hämtas skickas ej.
Dra ett PM. Jobbar oftast hemma, så vardagar är lugnt.

jokamp

Medlem
Jag har en gammal Crescent Trekking i välanvänt skick. Bakhjulet är nog inte orginal. STX-RC komponenter här och var, också de i varierande skick. Nyckel till låset finns. Hade tänkt göra någon cykla-till-affären-cykel eller grustuggare, men hinner inte riktigt med det.
Blir din för några hundringar (2-3) alternativt nåt intressant byte...Visa bilaga 513668Visa bilaga 513669Visa bilaga 513670
Var finns denna? Är intresserad om den inte finns alltför långt ifrån mig...

Karl-Luis

Aktiv medlem
Skulle vilja byta en skiva jag köpte ny på en loppis. En sram centerline 200mm helt ny, behöver en 203mm skiva kvittar vilket märke men ny eller nyskick

Karl-Luis

Aktiv medlem
Styrlager Ec49/40 altenativt Zs49/40.
Behöver botten lagret av ett tapered lager har man ett slutet helt lager köper jag det härna eller byter mot något har lite drev och skivor och mekaniska bromsar. 😁

IM

Aktiv medlem
Sedär! Hur pass sargade är gängan på den trasiga? Om det går att gänga om så är det helt klart intressant!

Tack! Får se om det löser sig men du får gärna ta en titt nästa gång du är i trakterna :)
Om det inte löst sig för dig ännu får du gärna hojta till och påminna mig i början av nästa vecka så skall jag se efter hur det ser ut.

cykelphilip

Aktiv medlem
Nån j*vel stal min sadel + sadelstolpe i helgen till min vikbara crescent. Skjutmåttet mäter hålet till 24mm dia. Den måste vara relativt lång. Om nån sitter på en sådan i närheten av Stockholm är jag intresserad!

Är även på jakt efter en 135x10mm QR

Byte av grunkor eller happyvaluta erbjuds!

darkforce

Aktiv medlem
Nån j*vel stal min sadel + sadelstolpe i helgen till min vikbara crescent. Skjutmåttet mäter hålet till 24mm dia. Den måste vara relativt lång. Om nån sitter på en sådan i närheten av Stockholm är jag intresserad!

kolla med cykelexpo i solna gällande stolpen

Marte

Medlem
AF003C03-DB69-45BA-B07E-FD41A8772C83.jpeg
Intressekoll på gammal forerunner 405 som inte använts på länge. Lika dålig touch som när den var ny, inget pulsband men cykelfäste och ANT-dongle.
Finns gratis i Vällingby.

IM

Aktiv medlem

Sådana bör jag ha några i QR-lådan.
Jag också, tror jag. Hojta till om jag skall se efter när jag kommer hem efter helgen.

Peth

Aktiv medlem
351B7877-A6D0-4E5D-A760-FBDF3720D016.jpeg

Strl 47 typ. Ramsettet väger 1,9 kg inkl styrlager och sadelklämma. En riktigt fin ram för sin tid, gjord av Columbus Zonal och kolfiber i en härlig blandning. Nu är den lite kantstött och det har lossnat lite färg.

Kan tas till norrort nästa onsdag, samt till de flesta ställen som ligger utmed E4:an mellan Sollentuna och Tönnebro på torsdag eftermiddag.

Kostar några hundra till Läkare utan gränser eller till UNHCR.

Edit: ramen är paxad.

Senast ändrad:

LWB

Aktiv medlem
Skänkes:
Barnstol till lastcykel-balja.
Grannens coola hemgjorda barnstol med trepunktsbälte och snabbläste från hänga-TV-på-väggen. Jag har inte själv använt stolen men de körde i olika omgångar sina två barn i stolen. Passar upp till ca 2,5 år skulle jag gissa.
E8FB9145-BAFA-47C8-8B30-4D3BBD9DD29C.jpeg
3EC301CE-EFBA-4385-8D89-ADCBCFAA395D.jpeg
15753D12-6320-49AA-A645-8C1B1B9DAD43.jpeg

Skänkes mot avhämtning i Jönköping eller Göteborg (Kungsladugård) samt valfri slant till ex. Suicide Zero till minne av Iohan Gueorguiev eller annan vällovlig organisation.

boson

Aktiv medlem
Det är inte någon som händelsevis råkar ha en … tja, vad kan det tänkas heta … växelförare? … till Nexus 3-xväxlat liggandes?

Betalar såklart, inklusive frakt om det skulle behövas.

Alternativt tips om var man kan köpa.

DA611319-9D19-45AB-A3BB-C7F6417F2A67.jpeg

Rattnalle

Aktiv medlem
Söker en cross/gravelram med gaffel storlek small-ish att bygga pendlare av. Skiv- eller fälgbromsfästen ok. Fästen för skärmar och pakethållare ett krav. Endast ram eller semi-komplett cykel funkar. Bonus för ful och billig.

Audioholic

Aktiv medlem
Söker en liten påse nipplar för att styra upp fulhjulen till min mtb. Typ 4 trasiga i varje hjul...

Söker också rakt styre utan rise, inte så farligt brett. Normal dimension, 31-nånting mm.

Gärna i Göteborg eller skickas..
Har lite olika grejer i lådorna samt sedvanlig happyvaluta.

Jonatan F

Aktiv medlem
Har någon en m-8 skruv söder om Göteborg? Vill slippa åka omvägen över Hisingen (äger ingen bil och cykelpendlar redan 21 km enkel väg). Beställde en från rostfriskruv.se men den var kortare än väntat (behöver vara 30mm eller mer).

Jonatan F

Aktiv medlem
Söker en liten påse nipplar för att styra upp fulhjulen till min mtb. Typ 4 trasiga i varje hjul...

Söker också rakt styre utan rise, inte så farligt brett. Normal dimension, 31-nånting mm.

Gärna i Göteborg eller skickas..
Har lite olika grejer i lådorna samt sedvanlig happyvaluta.

Har begagnade nipplar och styret du söker :) Finns i Vasa eller Billdal. :)

Calcifer

Aktiv medlem
Det är inte någon som händelsevis råkar ha en … tja, vad kan det tänkas heta … växelförare? … till Nexus 3-xväxlat liggandes?

Betalar såklart, inklusive frakt om det skulle behövas.

Alternativt tips om var man kan köpa.

Visa bilaga 514616
Växelklocka tror jag den kallas
Kan köpas löst här, eller ett hela kitet här

jokamp

Medlem
Söker ett vänster växelreglage 2/3-delat, XTR SL-M980. Antingen med vanlig klämma eller i-spec a.

Alternativt en hel uppsättning XT SL-M780 reglage höger och vänster.

MagerValp

Aktiv medlem
Har någon en m-8 skruv söder om Göteborg? Vill slippa åka omvägen över Hisingen (äger ingen bil och cykelpendlar redan 21 km enkel väg). Beställde en från rostfriskruv.se men den var kortare än väntat (behöver vara 30mm eller mer).
Gills valfri bygghandel i Sisjön som söder om Göteborg?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer