[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Earlslick

Aktiv medlem

Bilagor

• Screenshot_20211017_110741_se.bankgirot.swish.jpg
    Screenshot_20211017_110741_se.bankgirot.swish.jpg
    100.2 KB · Besök: 12

Skogsgubben

Aktiv medlem
Om du menar XT-reglagen så är de reserverade till dig om du kan lura brosan,
Stort tack! Extra tack för bromsvätskan som kom med. 👍🏻
Du föreslog ju "betalning" efter installation. Men då jag vet att det kan dröja innan prylarna är på plats tänkte jag att det är lika bra att få det ekonomiska fixat direkt.

Bilagor

• Screenshot_20211018-064904_Swish.jpg
    Screenshot_20211018-064904_Swish.jpg
    88.7 KB · Besök: 11

mzi

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter ett Hamaxfäste, jag tror alla är likadana men skulle de inte vara det så är det för en Siesta.

IM

Aktiv medlem
Nån som har ett par 26” däck i nån gömma? Till ett pendlar bygge så inte allt för grova dubbar tack!
Var finns du? Jag har ett par, väldigt enkla och allt annat än purfärska, havskajak smala 26"-däck med lite mönster kvar ståendes i Hammarby Sjöstad som är dina om du vill ha dom.

flapjackin

Medlem
Var finns du? Jag har ett par, väldigt enkla och allt annat än purfärska, havskajak smala 26"-däck med lite mönster kvar ståendes i Hammarby Sjöstad som är dina om du vill ha dom.
Ah fan, tack! Men, glömde skriva lite om bredden märkte jag. Söker runt 1.9 o bredare i så dom blir alldeles för smala tyvärr.. hoppas nån annan fiskar upp dom. Tack ändå!

Earlslick

Aktiv medlem
Vinterns projekt är att fixa till en roligare cykel till klonen. Nu skall bara en ram fram. I dagsläget 162cm men växer så han knakar, 52-54cm borde passa bra.
Den bör kunna ta fälgbromsade 700hjul.
Befinner mig i Stockholm.
Hellre bra pris än fint skick.

wukkaN

Aktiv medlem
Vinterns projekt är att fixa till en roligare cykel till klonen. Nu skall bara en ram fram. I dagsläget 162cm men växer så han knakar, 52-54cm borde passa bra.
Den bör kunna ta fälgbromsade 700hjul.
Befinner mig i Stockholm.
Hellre bra pris än fint skick.
Hej,

Jag kan ha två alternativ till dig. Antingen ett påbörjat cruiser-projekt:
IMG_1959.JPG

Eller ramen på den här pundarhojen (gaffeln är tagen till cruisern och styrröret kapat lite för lågt för merida-ramen):
meridacykel.jpg
Meridaramen kan du få gratis, måste bara rensa den på komponenter.

L.and

Aktiv medlem
Söker ett 28" fulframhjul med qr och skiva för att ha som dubbdäckshjul nu när det finns risk för halka på morgonen.
Så länge det rullar och är hyfsat funktionellt är jag nöjd.
Finns 26" hjul, spd-pedaler och lite blandat annat att byta med om det är så. Annars såklart sedvanlig happyvaluta eller så.
Eftersom jag tänker mig att de ekonomiska värdena här är låga är det en fördel om bytesobjektet befinner sig i sthlm/norr om stan!

wukkaN

Aktiv medlem
Söker ett 28" fulframhjul med qr och skiva för att ha som dubbdäckshjul nu när det finns risk för halka på morgonen.
Så länge det rullar och är hyfsat funktionellt är jag nöjd.
Finns 26" hjul, spd-pedaler och lite blandat annat att byta med om det är så. Annars såklart sedvanlig happyvaluta eller så.
Eftersom jag tänker mig att de ekonomiska värdena här är låga är det en fördel om bytesobjektet befinner sig i sthlm/norr om stan!
Jag har ett riktigt fult framhjul med skiva och QR, dock i Tyresö. Hittar du inget norr om stan så är du välkommen ut till natursköna Tyresö :)

Earlslick

Aktiv medlem
Hej,

Jag kan ha två alternativ till dig. Antingen ett påbörjat cruiser-projekt:
Visa bilaga 519264

Eller ramen på den här pundarhojen (gaffeln är tagen till cruisern och styrröret kapat lite för lågt för merida-ramen):
Visa bilaga 519265
Meridaramen kan du få gratis, måste bara rensa den på komponenter.
Hmm, ska ha den till en mixad väggrupp jag har liggandes, tyvärr inte canti eller v-bromsar, ser inte riktigt vad som är på bilderna.

Wiciman

Aktiv medlem
Någon som har en extra safety plate till Shimano Deore vevparti 12s?

Dvs:
51G79TrN1OL._AC_SL1000_.jpg

Antar att de är generiska för alla Shimanos MTB HT2 vevpartier.

kaj a

Aktiv medlem
Är det någon som har ett verktyg för Phil Wood fyrkantslager till övers? Känns onödigt att beställa nytt, köper hellre begagnat.
Vet inte vad det kan vara värt men tänker sedlar snarare än några öl, så att säga...

Lonaly

Aktiv medlem
Nån som har pedaler med passande pedalstraps att sälja? Eller endast straps är också av intresse. Gärna begagnade i använt skick.

velman

Aktiv medlem
Zefal-skärmar till barncykel 24” oanvända, komplett med fästen. Skänkes, finns i Göteborg. Skickas ej, nypris var ca 60kr.

Bilagor

• F4A09CC1-B8A7-45C3-8A1A-827ABD818EAA.jpeg
    F4A09CC1-B8A7-45C3-8A1A-827ABD818EAA.jpeg
    960.2 KB · Besök: 9

Fishy

Aktiv medlem
Behöver prova mig fram hur pass stora däck jag kan få in på mitt kommande projekt innan jag gör ett köp. Har mätt men kan inte få klarhet exakt.

Någon som har 29:or (700x45 och upp till 50) däck på väg till återvinningsrummet så tar jag gärna över.

Göteborg

glitch

Aktiv medlem
Hej happy,
visst var det någon som hade en "Roadlink" liggande i bra att ha lådan? Intresserad i så fall för att testa en sak.
Pm:a mig gärna i så fall så löser vi nåt.

Kold

Aktiv medlem
Någon som har ett par travel agents liggande? Behöver till mitt gravel/vinterpendlar bygge men dom är inte helt lätta att få tag på just nu tydligen.

Lejon

Aktiv medlem
Se bild. Bortskänkes mot avhämtning. Funkar bra att bli trött på.
Om du vill ha med ett enkelt styre och stam och sadel så vill jag ha öl som betalning. (Du bestämmer mängden.)
Otymplig men tar inte så mycket plats på längden.
Finns i Åkersberga.

Bilagor

• 0C28A880-F5AE-4AF3-91CC-F27E221C44DC.jpeg
    0C28A880-F5AE-4AF3-91CC-F27E221C44DC.jpeg
    993.4 KB · Besök: 110

IM

Aktiv medlem
Om du vill ha med ett enkelt styre och stam och sadel så vill jag ha öl som betalning. (Du bestämmer mängden.)
Finns i Åkersberga.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blir väldigt frestad. Finns det någon tidsaspekt att ta hänsyn till?

empe

Ny medlem
Minstingen knölade till sin bakväxel. Är det någon som sitter på en 9-delad bakväxel typ sram x4,x5,x7 och kan avvara den mot lämplig ersättning?

jokamp

Medlem
Söker ett gängat styrlager för 1" gaffel.
Gärna Deore XT eller Specialized men alla möjligheter kommer beaktas.
Hör av er om ni har något liggandes!

the_Dude

Medlem
Jag rensar lite i förrådet och vill gärna bli av med lite prylar.
Endast avhämtning i Skälby, Järfälla. Mindre prylar kan tas med till centrala Sthlm.
Gratis eller valfritt bidrag till någon insamling med 90-nummer.

FSA 170 mm-vevar (24 mm-axel 110 BCD). Vevlagret är kanske ok. Visa bilaga 518656

Tack för fina vevar!

Någon som har fem bults 110 BCD klingor med lägre utväxling typ 46 alt 44t och 36 alt 34t liggandes?

FSA vevar skänkes UNHCR, Screenshot_20211028-194510_Swish.jpg

Orwar

Aktiv medlem
Edit: Alla cyklarna borta!
Behöver rensa lite. Cyklar jag tänkt ha som projekt men inte gjort något med. Kanske kan bli bra material för någon annans fräna byggen.
En GT Avalanche LE. Behöver översyn före användning. Skänkes.
En Kona Cinder Cone (den stora), komplett och funkar. Bytes mot något. Öl, vin, Gilles Berthoud-skärmar, en 35-40 mm lång styrstam för 35 mm-styre, ett vettigt 29"-stigdäck eller något annat.
En Kona Cinder Cone (den lilla). Skrot, sprucket kedjestag. Skänkes som reservdelsdonator.

Finns i Sävedalen.

20211030_104739.jpg

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Behöver rensa lite. Cyklar jag tänkt ha som projekt men inte gjort något med. Kanske kan bli bra material för någon annans fräna byggen.
En GT Avalanche LE. Behöver översyn före användning. Skänkes.
En Kona Cinder Cone (den stora), komplett och funkar. Bytes mot något. Öl, vin, Gilles Berthoud-skärmar, en 35-40 mm lång styrstam för 35 mm-styre, ett vettigt 29"-stigdäck eller något annat.
En Kona Cinder Cone (den lilla). Skrot, sprucket kedjestag. Skänkes som reservdelsdonator.

Finns i Sävedalen.

Visa bilaga 520918
Vad är det för storlek på den stora Konan?

Beagleboy

Aktiv medlem
Finns i Åkersberga.
Är det där en motions- elcykel? Det står
"E" på kåpan där. Sitter batteriet i lådan ovan hjulet?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer