[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Earlslick

Aktiv medlem
Vinterns projekt är att fixa till en roligare cykel till klonen. Nu skall bara en ram fram. I dagsläget 162cm men växer så han knakar, 52-54cm borde passa bra.
Den bör kunna ta fälgbromsade 700hjul.
Befinner mig i Stockholm.
Hellre bra pris än fint skick.
Behöver kunna ta 135mm bakhjulsnav och caliperbromsar.
Finöl, vin, Cancerfonden eller annat som önskas kan ordnas.

Senast ändrad:

jokamp

Medlem
Skänkes till någon som behöver, 3x7 växlar och v-broms.
Ser nästan nya ut och funkar.
IMG_20211114_200508.jpg

Lejon

Aktiv medlem
Jag skulle behöva 14t-drev till en bancykel (gängat). Har någon det liggandes skrotandes? Verkar lite svårt att hitta i lager i butiker. Behöver det helst inom 10 dagar, inom norra Stockholm eller om det kan skickas mot swish för porto plus besväret.

IM

Aktiv medlem
Jag skulle behöva 14t-drev till en bancykel (gängat). Har någon det liggandes skrotandes? Verkar lite svårt att hitta i lager i butiker. Behöver det helst inom 10 dagar, inom norra Stockholm eller om det kan skickas mot swish för porto plus besväret.
Jag har ett gängat drev liggandes. Jag är dock osäker på antalet taggar. Jag skall försöka komma ihåg att kolla imorgon och återkomma.

Gustav S

Aktiv medlem
1B03EBBC-4FD5-4143-9CB7-D928A6926A5A.jpeg

Gummiflärpen till min pendlarbaklykta har gett upp. Tror lampan är från Kjell. Finns det en ersättare i någon reservdelslåda månne? <3

Wiciman

Aktiv medlem
Någon i Skåne eller annorstädes med fraktvilja som sitter på överfylld bra-att-ha låda?

Söker:

- Reglage till bakväxel SRAM GX 11speed (clutch type 3)
- Kassett o kedja 11speed i bra skick
- Komplett 10speed Shimano drivlina (kassett, kedja, bakväxel, trigger)
- Shimano vevparti HT2 170mm med avtagbara drev
- MTB-styre minst 720mm bredd
- Enklare Shimano hydrauliska bromsar fram och bak, gärna kompletta

Valfri happy-valuta erbjudes.

Senast ändrad:

ANTR

Aktiv medlem
edit: nu skänkt
Hej,
Är det någon som är intresserad av en lampa?
Jag har ingen aning om lumen eller tillverkare eller någonting, fick den av en kompis för hundra år sedan.
Lampan funkar, men sladden från batteriet som man kopplar till lampan har gått itu.
Jag har beställt ny, men antar att denna kan användas med ett annat batteri.

Skänkes mot frakten eller mot upphämtning i Hässelby eller Solna.

Bilagor

• E10EFAE9-B62A-446A-AF39-C0BBFCD531DF.jpeg
    E10EFAE9-B62A-446A-AF39-C0BBFCD531DF.jpeg
    707.1 KB · Besök: 53
  • 852809FF-D826-4DF4-8B8E-F47C5A5AC11B.jpeg
    852809FF-D826-4DF4-8B8E-F47C5A5AC11B.jpeg
    266 KB · Besök: 54
Senast ändrad:
Hallå hej!

Jag är på jakt efter en adapter till sadelröret som gör att en 30.9mm stolpe passar i ett 31.6mm sadelrör.

Om någon har en liggandes och kan tänka sig att skicka mot fraktkostnad vore jag evigt tacksam!

salle

Aktiv medlem
Nja, är det inte så här: Öppna burken, drick ur innehållet, sätt dig vid datorn och fylleknappa hem en ny cykel från tyskland. Öppna en till burk, drick ur innehållet, klipp den första burken till en shims. Repeat tills rätt cyklar hemma är n+1.

Nja, är det inte så här: Öppna burken, drick ur innehållet, sätt dig vid datorn och fylleknappa hem en ny cykel från tyskland. Öppna en till burk, drick ur innehållet, klipp den första burken till en shims. Repeat tills rätt cyklar hemma är n+1.
Det låter ju både enkelt och trivsamt, tack för tipset!

salle

Aktiv medlem
Skämt åsido, men en ölburk funkar riktigt bra som shim. Enkel att klippa till och sitter bra i ramen.

Peth

Aktiv medlem
Och innan lättölburkarna i kolfiber lanserades i slutet av 80-talet så gjordes det ett antal försök med drillium, men det blev ingen riktig succé.

pocarlsson80

Aktiv medlem
Håller på med ett fartmonster...
Gick igenom mitt lilla lager med gamla bromsar och insåg att jag skulle behöva ett Shimano höger reglage för BH59 slang, är det någon som har ett till övers? Annars får jag hoppas på black friday på Bikster...
IMG_20211001_190209.jpg

IM

Aktiv medlem
Jag har ett gängat drev liggandes. Jag är dock osäker på antalet taggar. Jag skall försöka komma ihåg att kolla imorgon och återkomma.
Jag har letat mig gråhårig här utan att hitta drevet. Någonstans ligger det ju dock; jag skall göra ett nytt försök imorgon.

antosi

Medlem
Har en gammal Endura-tröja i storlek M jag vill bli av med. Använd ett par gånger och är i gott skick. Slumpas iväg för fraktpeng eller hämtas i Göteborg. Skulle flera vara intresserade premieras den med bäst motivering!

Edit: Tagen!

Bilagor

• IMG_20211117_132019 - Copy.jpg
    IMG_20211117_132019 - Copy.jpg
    413.2 KB · Besök: 22
Senast ändrad:

Jonatan F

Aktiv medlem
Det här är ju en riktigt long shot men det verkar ju vara det den här tråden är till för. Jag vill byta prylar!

Jag har en låda med diverse prylar (allt finns längre upp i tråden) och ett skivbromsat 27,5" hjulpar med QR och gravel-däck. Perfekt för skivbromskonvertering av en 26" eller 700c cykel till större hjul/bredare däck (jag har testat båda, funkar fint).

Om någon har en landsvägsram eller (möjligen helstel 26:a) i aluminium (hur gammal som helst) så är jag lite sugen på en snabb stadscykel. Även sugen på tubus tara och bra vattentäta cykelväskor (typ ortlieb eller vaude).

Men - bara om det kan bli byte :)
Edit: finns i Göteborg men åker till Stockholm då och då :)

Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
Det här är ju en riktigt long shot men det verkar ju vara det den här tråden är till för. Jag vill byta prylar!

Jag har en låda med diverse prylar (allt finns längre upp i tråden) och ett skivbromsat 27,5" hjulpar med QR och gravel-däck. Perfekt för skivbromskonvertering av en 26" eller 700c cykel till större hjul/bredare däck (jag har testat båda, funkar fint).

Om någon har en landsvägsram eller helstel 26:a i aluminium (hur gammal som helst) så är jag lite sugen på en snabb stadscykel. Även sugen på tubus tara och bra vattentäta cykelväskor (typ ortlieb eller vaude).

Jag är sugen på 27,5" hjulparet. Var finns du och hur lång är du? Har en Specialized 26" ram som jag gärna byter bort, men den är rätt stor har jag för mig [i sthlm].

kaj a

Aktiv medlem

Om någon har en landsvägsram eller (möjligen helstel 26:a) i aluminium (hur gammal som helst) så är jag lite sugen på en snabb stadscykel. Även sugen på tubus tara och bra vattentäta cykelväskor (typ ortlieb eller vaude).

Edit: finns i Göteborg men åker till Stockholm då och då :)
Tjena!
Jag har en Wilier Escape Xenon landsvägscykel i storlek 54-55, årsmodell 2008, som bara står. Kan det vara något för dig?

desmo

Aktiv medlem
Jag har en köpes-annons ute utan framgång. Så jag kollar här..
Någon med ett SRAM 10d lvg-reglage till övers? Mitt Force har gett upp.
Det är en budgethoj så funktion framförallt. Apex/Rival/Force/Red. Endast höger eller par.

n3wton

Aktiv medlem
Finnes:

Alu-ram Crescent Freke, 26-tum, storlek 48 cm, ganska fräsch (kan inte ha rullat mycket).

Sadel, sadelstolpe, styre och styrstam som sitter på ovanstående ram. Sadelstolpe 27,2 mm. Stam för 1 1/8 till 25,0 mm styre (vill jag minnas). Styret är inte så brett.

Pedaler på bild.

Däck. Smoke och Dart (tror jag de heter). Lite smutsiga, mycket hårda, men inte så slitna. Duger förmodligen mest som fjärrvärme, men det kanske finns någon som vill förbarma sig över dem.

Barends och handtag från samma cykel. Ett vevparti som jag tror det står Specialized på, men som ser ut som ett vanligt lågspecat silvrigt vevparti för fyrkantsaxel från 90-talet (ej på bild).

Cykeln på bild är alltså plundrad och endast ovanstående återstår.

6B949BE0-0E1A-4A1B-A6E4-79254D82C6FC.jpeg

Sökes:

- Växelreglage 3x8 utan växelindikator.

- Framväxel med vajerdragning nedifrån till 3x8. Missade mäta sadelröret, men det ska vara med klämma.

- Handtag för mtb-styre. Typ vad som helst men måste vara estetiskt tilltalande (dvs godtyckligt värde).

Man behöver förmodligen bo i Göteborg för att byten ska vara aktuella pga lågt värde. Har man inget av ovanstående kommer grejerna till slut skänkas bort till mest välmotiverade människan, mot något roligt eller slutligen bara mot ett vänligt leende.

Wiciman

Aktiv medlem
hjälp mig få sista pusselbiten på plats till mtb:n grabben ska få!

enda som saknas är ett 10- eller 11-växlat trigger-reglage (shimano/sram). dra gärna iväg ett DM om du har något objekt 👍

snajgel

Aktiv medlem
Löste sig med styre men skulle behöva en lite mindre framklinga.
Söker 46 eller 44, 130 BCD för 5 bultar..

Fishy

Aktiv medlem
Någon som har ett hjul för 11-delad kassett (700c) skräpandes? Spelar ingen roll om det har sliten bromsyta så länge det är rakt. Kommer att användas till trainern. Göteborg

Olmo

Aktiv medlem
Hej! Håller på att renovera en cykel som jag ska ge som julklapp till ett 8-årigt barn.

Skulle behöva följande:
- plattform pedaler (nya eller i hyfsat bra skick)
- skruv-on handtag, svarta eller blåa (nya eller i hyfsat bra skick)
- mtb barn/junior sadel (ny eller i hyfsat bra skick)

Kan såklart betala eller byta mot andra cykeldelar om intresset finns.

Befinner mig i Solna med jobbkontor på Södermalm.

mvh

Willie

Aktiv medlem
Hej! Håller på att renovera en cykel som jag ska ge som julklapp till ett 8-årigt barn.

Skulle behöva följande:

mvh

Har ett par vita handtag, ej lock on dock men som jag gärna skänker om det är intressant

jonte987

Aktiv medlem
I nödfall har B-tema både fina handtag och pedaler.
Även barnsadlarna såg fina ut om man kan leva med att "brand" stod tryckt diskret på sitsen,

the_Dude

Aktiv medlem
Skulle behöva följande:
mvh
Har kanske vad du söker.

Topp