[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

alans

Aktiv medlem
Håller på att rensa upp i källaren, finns en del saker som inte längre behövs.

Lagt upp några som annonser.

- hjulset, lvg. Body för 11-delat av finaste wish-kvalitet. Original tiodelad body finns även det. Oanvända. Bytte till mig de i den här tråden. Bygget som de var tilltänkta till blev aldrig av.
- deda styrstam. 10cm kanske.
- ahead adapter
- styrkombo med quillstam och cane creek cr-5 reglage
- retro lvg-hjul med femdelad frikrans och gula schwalbe Lugano. Bakhjulets lager behöver ses över/smörjas.
- cane creek cr-5, svarta. Slitna. (ingen bild)
- huret växelgrupp (till frikransen på hjulen ovan) med ramreglage, bak- framväxlar, bromsar, vevparti, cable guides, etc. (ingen bild)
- fsa vevparti, 39-53 (eller nåt i den stilen)

Sökes:
- bromsok, hydrauliska, post mount, shimano
- bleed kit till ovan bromsok
- bromsslang till ovan
- framväxelklämma 31.8mm
- skivbromsat hjulset för 135mm qr
- 1" gaffel med långt styrrör (gängat eller ogängat). Plus om den är för diskbroms men inget krav.
- graveldäck, skin wall. 700c. 30-40mm breda

(edit: finns i Göteborg, innerstan)

Bilagor

• IMG_20211126_144154.jpg
    IMG_20211126_144154.jpg
    855.9 KB · Besök: 31
  • IMG_20211126_140257.jpg
    IMG_20211126_140257.jpg
    364.1 KB · Besök: 35
  • IMG_20211126_140237.jpg
    IMG_20211126_140237.jpg
    424.6 KB · Besök: 29
  • IMG_20211121_081824.jpg
    IMG_20211121_081824.jpg
    457.3 KB · Besök: 26
  • IMG_20211121_084125.jpg
    IMG_20211121_084125.jpg
    746 KB · Besök: 40
Senast ändrad:

gandhi

Aktiv medlem
Bytes övre styrlager.
Då jag bytte rammodell efter att jag köpt styrlager behöver jag ett nytt övre styrlager.

Finnes:
Hope ZS44/28.6
(oanvänt i förpackning) komplett övre styrlager passande 44 mm i.d. och 1 1/8" styrrör, zero stack. Svart lagerkopp och överdel.

Önskas:
Komplett övre styrlager Hope EC34/28.6 svart. Nytt eller nyskick. Helst Hope (för enhetligheten då jag har Hope på det nedre styrlagret), men Cane Creek 40, 70 eller motsvarande kvalitet kan också gå bra.

salle

Aktiv medlem
Två däck bortskänkes mot valfritt bidrag till välgörande ändamål.
Ett nytt Rapid Rob, 29*2,25" och ett Duro 29*2,1" använt en runda.
Finns i Örnsberg i Sthlm. Skickas inte (ej vikbara).

Bilagor

• IMG_4933.jpg
    IMG_4933.jpg
    490.8 KB · Besök: 17

OldBones

Aktiv medlem
Shimano DI2 extern batterihållare. 100% fungerande, har bytt till BT modellen så om någon vill ha den är den gratis för upplockning i centrala Göteborg alternativt får hen skänka en 50-lapp till barncancerfonden om den skall postas mot porto.

Bilagor

• IMG_20211130_214248.jpg
    IMG_20211130_214248.jpg
    437.2 KB · Besök: 9

Singular

Aktiv medlem
Sökes - 100mm-gaffel för 26" XC-åk med rakt 1 1/8-styrrör (fick båda mina stulna häromveckan...). Rota i källarn och kom med förslag!

tmalm

Aktiv medlem
Hej!
Söker ett gammalt hederligt externt rakt 1 1/8 styrlager, helst nån aluminiumvariant som inte väger bly.

/T

Sam00

Aktiv medlem
Vet inte hur bra de är. Mtb däcket är avtaget direkt från en ny cykel men det var 2 år sen. Samma sak med lvg däcken. Det är 3 år sen de har tagits av en ganska ny cykel, de känns hårda dock, så jag är osäker på hur användbara de är.

Skänkes:
DED87E81-592A-4AB9-8555-746467318FE0.jpeg
C7EB5837-3BFA-4E4F-84A2-23B4047ED89B.jpeg

Earlslick

Aktiv medlem

bjrnn

Medlem
ovalt 38t från garbaruk passande xt m8000 vevparti. gått ca 30mil

ground control 29x2.3 control
hillbilly 29x2.3 grid

prylarna hämtas i trångsund, ska det skickas tillkommer 200kr+frakt

Bilagor

• CE0F1293-FD2A-4FE8-B646-BBCED0443B1F.jpeg
    CE0F1293-FD2A-4FE8-B646-BBCED0443B1F.jpeg
    577.4 KB · Besök: 14
  • FC4A9C99-84EF-4069-9525-68A4A103494F.jpeg
    FC4A9C99-84EF-4069-9525-68A4A103494F.jpeg
    1.1 MB · Besök: 14

Ilves

Aktiv medlem
Om det är någon som är intresserad:

Pedaler från Wellgo. Enligt bild. Vet inte mycket om dem, de plockades av från sonens racer när han bytte till clipless. I bra skick.

Bortskänkes. Finns i Göteborg.

(Annars får de nog följa med till tippen.)

Bilagor

• IMG_20211206_113224.jpg
    IMG_20211206_113224.jpg
    554.4 KB · Besök: 12
Senast ändrad:

Moses95

Aktiv medlem
E50263F7-79EB-434B-85AD-C3A072F61192.jpeg
Hallå, jag söker vänster vevarm efter olycka! Höger och tidigare vänster är SRAM Apex 2x10 172.5mm GPX, en samma lika vore guld, men om någon har annat som passar så är jag tacksam för det också!

Jag har happyvaluta, öl och pengar för byteshandel! Bor i Gbg!

Om det är någon som är intresserad:

Styre. No brand, diameter 31,7 mm, bredd ca 680 mm, vikt ca 380 g. Satt på en Ghost Square Cross. Litet märken efter klämman, annars inga märken. Det är inget fel på styret, jag ville bara ha ett med mer rise, och nu har jag ingen användning för det.

Plattisar från Wellgo. Enligt bild. Vet inte mycket om dem, de plockades av från sonens racer när han bytte till clipless. I bra skick.

Bortskänkes. Finns i Göteborg.

(Annars får grejerna nog följa med till tippen.)
Tar gärna styret ifall den finns kvar!? :)

IM

Aktiv medlem
Jag skulle behöva 14t-drev till en bancykel (gängat). Har någon det liggandes skrotandes? Verkar lite svårt att hitta i lager i butiker. Behöver det helst inom 10 dagar, inom norra Stockholm eller om det kan skickas mot swish för porto plus besväret.
Bättre sent än aldrig? De verkar ju tyvärr vara på tok för lättrampade för dig. Bara hojta till annars så lägger jag på lådan.

Bilagor

• 20211206_203531.jpg
    20211206_203531.jpg
    689.9 KB · Besök: 8

DanielS

Aktiv medlem

weldion

Aktiv medlem
Söker end caps till ett DT370 framnav som gör att det passar till en Fox gaffel (15x110mm), tror det nedanstående länkat kit jag behöver. Har idag end caps för Rockshox tourque, kan byta mot dessa om du har vanliga endcaps men dessa passar din gaffel.

Tror att jag behöver de här:

De här har jag idag:
Kan nog ha i en låda. Kollar i morgon.

salle

Aktiv medlem
Edit- borta.
Är det någon som vill ha vintagegrejor (gammal skrot alltså). Shimano Altus A20, 7-delat. Söder om söder.

Bilagor

• CD423BC3-6EF1-4AC1-9887-5657A1877974.jpeg
    CD423BC3-6EF1-4AC1-9887-5657A1877974.jpeg
    874 KB · Besök: 28
Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
Edit- borta.
26” hjul med 7-delad kassett. Jag skulle behöva en quillstam-adapter eller en hundring så jag kan köpa en på Decathlon 😀. Söder om söder.

Bilagor

• 425BECCF-108B-4C41-87EE-F6D63726CAB7.jpeg
    425BECCF-108B-4C41-87EE-F6D63726CAB7.jpeg
    675.3 KB · Besök: 13
Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Två gamla Crescent-cyklar som råkat hamna hos mig av diverse anledningar bortskänkes. Man får lämna en kort förklaring vad man ska ha dom till, och jag reserverar mig att få välja fritt vem som får dem. Om någon vill ha dem. Om man tänkt ha dem som bojsänken så är det bättre att man skriver att ens coronasjuka mormor ska pendla till universitetet på dem, eller något annat som väcker medkänsla och/eller moderskänslor hos mig.

Rödaktig: dåligt nav fram, dåliga hjul överlag, punktering (tror jag), dåliga däck. Inga fördelaktiga värden öht mer än att den rullar om man har luft i däcken.

Orange: superskick, typ. Allt funkar, tom belysningen med dynamo (som dock krockar med frambromsen, så man måste pilla lite). Frambromsen "fungerar", och om man måste stanna mer än så får man cykla ner i diket. Växlar fungerar. Nya slangar i originaldäcken. Ganska liten. "Världsmästarcykeln", det kan ju aldrig vara en dålig cykel då. Superbra kilopris!! EDIT: det verkar som en mus gnagt på handtagen och växelvajern. Förmodligen har musen suttit längre tid på cykeln än dess enda tidigare ägare cyklat på cykeln..

Man måste ta båda cyklarna, och man måste hämta dem hemma hos mig i Partille. Om man har valfri thru-axel som ligger och skräpar kan jag ta en sådan i inbyte! Ska bygga däckbytar-station...

E0F43168-A6BA-4E4A-9F4A-0CD3F86284F7.jpeg

Edit: skänktes till cykelköket i Gamlestan

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Allt på bilden i paket.

2 par pedaler. Vevar 170 mm för fyrkantsaxel. Handtag, 1 par gummi (svarta) och 1 par skum (blå/turkosa?). Barends. Reflexer (som jag annars kan tänka mig lägga i soptunnan). Skärmar för 26-tums mtb. Saknar dessvärre en av de skruvar som stagen sitter fast i skärmen med, som är lite special (se bild).

Ganska osäkert att någon är intresserad, men gör ett försök!😊

48A67C9F-5209-4265-9829-5DDDFB01F981.jpeg

8D469790-0D02-4D0E-BBA5-3C7E20A930D4.jpeg

Edit: skänktes till cykelköket i Gamlestan

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
Två gamla Crescent-cyklar som råkat hamna hos mig av diverse anledningar bortskänkes. Man får lämna en kort förklaring vad man ska ha dom till, och jag reserverar mig att få välja fritt vem som får dem. Om någon vill ha dem. Om man tänkt ha dem som bojsänken så är det bättre att man skriver att ens coronasjuka mormor ska pendla till universitetet på dem, eller något annat som väcker medkänsla och/eller moderskänslor hos mig.

Rödaktig: dåligt nav fram, dåliga hjul överlag, punktering (tror jag), dåliga däck. Inga fördelaktiga värden öht mer än att den rullar om man har luft i däcken.

Orange: superskick, typ. Allt funkar, tom belysningen med dynamo (som dock krockar med frambromsen, så man måste pilla lite). Frambromsen "fungerar", och om man måste stanna mer än så får man cykla ner i diket. Växlar fungerar. Nya slangar i originaldäcken. Ganska liten. "Världsmästarcykeln", det kan ju aldrig vara en dålig cykel då. Superbra kilopris!! EDIT: det verkar som en mus gnagt på handtagen och växelvajern. Förmodligen har musen suttit längre tid på cykeln än dess enda tidigare ägare cyklat på cykeln..

Man måste ta båda cyklarna, och man måste hämta dem hemma hos mig i Partille. Om man har valfri thru-axel som ligger och skräpar kan jag ta en sådan i inbyte! Ska bygga däckbytar-station...

Visa bilaga 527620

Tjena!

Fasiken att man bor på fel sida landet.

n3wton

Aktiv medlem
Tjena!

Fasiken att man bor på fel sida landet.
Tror jag vet var du bor (jag frågade om lite mtb-tips i den delen av landet) och jag åker dit med jämna men sällsynta tillfällen. Närmast någon gång maj-augusti nästa år. Dessvärre är inlägget ett resultat av storstädning och jag kan inte behålla dem så länge, har snubblat färdigt på dem..☹️

Kneecap

Aktiv medlem
Tror jag vet var du bor (jag frågade om lite mtb-tips i den delen av landet) och jag åker dit med jämna men sällsynta tillfällen. Närmast någon gång maj-augusti nästa år. Dessvärre är inlägget ett resultat av storstädning och jag kan inte behålla dem så länge, har snubblat färdigt på dem..☹️

Tjena!

Jag uppskattar tanken iallafall!

jonte987

Aktiv medlem
Någon som sitter på en 76mm BCD asym klinga? Är det gratis får den gärna vara utsliten.
Behöver testa om den passar på en somax barnvev.
(Wiggle påstår att det är 104 bcd vilket det är på bilden men inte i verkligenheten)

Antonwestberg

Aktiv medlem
Någon som har ett billigt bmx styre att sälja? Inte alls för petig med skick eller liknande, söker mest något billigt som kan bytas ut mot det kapade som jag har. Betalar gärna frakt om det behövs men finns det i närheten av Sönnsvall (sundsvall) så vore det meriterande! Tack på förhand :)

Hutnu

Aktiv medlem
Är det nån som sitter på ett gammalt 5-bults vevparti med bultcirkeldiameter 94mm? Jag råkade tänka och mäta fel så nu sitter jag här med rätt klinga men fel vevarmar till mitt miyatamonsterbmx-bygge.

DanielS

Aktiv medlem
Söker luftnings-kit och oliv (verkar vara samma för alla?) för Tektro-bromsar, gärna lite mineral-olja också, någon som har något överblivet?

Finns oliv så kan jag också gärna låna (shtlm västerort) ett luftnings-kit mot en mindre peng. Ska antagligen endast användes en gång för att flytta ett par bromsar till en cykel som sedan ska säljas så känns lite onödigt att köpa ett nytt kit, även om det inte är några stora pengar.

Paco

Aktiv medlem
Söker luftnings-kit och oliv (verkar vara samma för alla?) för Tektro-bromsar, gärna lite mineral-olja också, någon som har något överblivet?

Finns oliv så kan jag också gärna låna (shtlm västerort) ett luftnings-kit mot en mindre peng. Ska antagligen endast användes en gång för att flytta ett par bromsar till en cykel som sedan ska säljas så känns lite onödigt att köpa ett nytt kit, även om det inte är några stora pengar.
Jag har kört med Shimano oliver till mina TRP bromsar utan några som helst besvär. Luftningskit finns för utlåning. Bor dock i Gävle men jobbar i Sthlm.

DanielS

Aktiv medlem
Jag har kört med Shimano oliver till mina TRP bromsar utan några som helst besvär. Luftningskit finns för utlåning. Bor dock i Gävle men jobbar i Sthlm.
Ok bra att veta att Shimano-oliv funkar, en sån borde ju lbs kunna ha hemma..

Känns lite omständligt att synka lån av luftningskit från Gävle, men tack för att du erbjuder dig 🙂

darkforce

Aktiv medlem

kan lösa de du behöver på måndag kväll måste bara hämta luftkit o olivkit från hobbylokalen finns isf i västerort (hby gård) efter de

tmalm

Aktiv medlem
16393359310408107001282383810918.jpg

620mm styre å stam
3x8 växlar och reglage
160mm tredelat vevparti (m vevlager)
27,2 mm stolpe med sadel
Handtag
Suntour XCR 24" gaffel

Allt av plockat från beg barncykel är funkis och snortungt.
Skänkes, skickas mot fraktkostnad. Nån peng till välgörenhet vore väl najs så här till jul?

/T

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer