[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Skruff

Aktiv medlem
Tusan!
Hjälper en kompis med ett cykelbygge på en ram som är för liten för mig. Märkte nu att vevpartiet jag hade i åtanke inte matchar med ramen!
16596130168419166959530361077086.jpg

Det minsta drevet tar i kedjestaget...
Någon som har tips på möjlig lösning eller ett vevparti till gammal landsvägscykel som skulle kunna passa?

Råkar veta att shimano 600 funkar men har tyvärr ingen.

Kan byta mot lite olika godsaker.

Kneecap

Aktiv medlem
Tusan!
Hjälper en kompis med ett cykelbygge på en ram som är för liten för mig. Märkte nu att vevpartiet jag hade i åtanke inte matchar med ramen! Visa bilaga 571910
Det minsta drevet tar i kedjestaget...
Någon som har tips på möjlig lösning eller ett vevparti till gammal landsvägscykel som skulle kunna passa?

Råkar veta att shimano 600 funkar men har tyvärr ingen.

Kan byta mot lite olika godsaker.

Tjena!

Bredare vevlager löser problemet.

Skruff

Aktiv medlem
Vi gör så här då,

Campagnolo vevlager bytes mot liknande lager med längre axel. Lagret är högergängat på både sidor och har texten "BREV INTER.
CAMPAGNOLO
68-SS-120
Z"
Ingraverad på axeln.

16596238196166521613275134612042.jpg

apan_

Aktiv medlem
Kom över en liten 27.5" till grabben där gaffeln var en riktigt sorglig historia (rostiga ben osv..). Någon som sitter på en 27.5" gaffel med QR och rakt styrrör? Allt av intresse men den får gärna fungera normalt.

darkforce

Aktiv medlem
sökes i sthlm
framhjul 622 racer/cx fälgbroms & qr typ fulcrum racing 5 cx eller nått som är likt i profil helst sol-ekrat

NickPick

Aktiv medlem
Den där delen man fyller på luft i på en reba, har någon en sådan? Tas bort med samma hylsa man tar bort kassetter med.

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Söker en luftdämpad gaffel till dotterns 26" med vanlig qr och 1 1/8 styrrör. Är det någon som har något i gömmorna här kanske?

Någon som vill byta mot något kul? Ihopp plockade delar, funkar hjälpligt mrn behöver väl lite omvårdnad. Nu står den bara.
Vill få till en CX/gravel då delar till det är intressant, eller bikepacking prylar.

20220718_114720.jpg

velovin

Aktiv medlem
#PAXAD#

Srams otroligt fiffiga konstruktion med en "hidden bolt" tvingade fram dremeln, hädanefter blir det bara HT2-vevar på familjens cyklar.

Det finns således en välanvänd Rival-vev, inklusive GXP-lager som gått en vinter (lite gnissligt när det blir blött). Klinga och bultar offrades på altaret, och området kring den "dolda" bulten bär spår av dremeln, men inget jag personligen skulle oroa mig för. 110 BCD, för fem bultar, 175mm vevar.

IMG_20220807_133252.jpg

IMG_20220807_133246.jpg

IMG_20220807_133103.jpg

Ditt för en finöl, hämtas med fördel i Linköping.

#PAXAD#

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
En välanvänd Polar v650, finns cykelhållare (2st tror jag). Funkar bra men jag bytte för att appen/uppladdningen var lite opålitlig. Sannolikt för att jag är en klant när det kommer till appar och datorer. Inget pulsband.

En V800. Inte mycket använd. Funkade helt utan problem sist jag provade. Jag har inget behov av den. Laddare ingår. Men samma sak - Polar Flow-appen och jag är inte vänner.

Skänkes, om du tycker de är värda något så tar jag gärna emot något drickbart (ej mjölk) i en mängd du bestämmer i byte.

Skickas ogärna. Finns i Åkersberga. (Kan tas med till Västervik på tisdag.)

Edit: paxade.

Bilagor

• 49B59FBE-8400-4FC4-AA98-4F516DC29B4F.jpeg
    49B59FBE-8400-4FC4-AA98-4F516DC29B4F.jpeg
    770.3 KB · Besök: 21
Senast ändrad:

Earlslick

Aktiv medlem
En välanvänd Polar v650, finns cykelhållare (2st tror jag). Funkar bra men jag bytte för att appen/uppladdningen var lite opålitlig. Sannolikt för att jag är en klant när det kommer till appar och datorer. Inget pulsband.

En V800. Inte mycket använd. Funkade helt utan problem sist jag provade. Jag har inget behov av den. Laddare ingår. Men samma sak - Polar Flow-appen och jag är inte vänner.

Skänkes, om du tycker de är värda något så tar jag gärna emot något drickbart (ej mjölk) i en mängd du bestämmer i byte.

Skickas ogärna. Finns i Åkersberga. (Kan tas med till Västervik på tisdag.)
Pm

velman

Aktiv medlem
Jag söker en 26" SID eller REBA-gaffel till ett barncykelprojekt. 9mm qr-axel (dvs den vanliga gamla standarden) och skivbromsfäste. Rakt styrrör.

Den skall som sagt var sitta på en barncykel så budgeten är inte obegränsad. Hör av dig med vad du har i gömmorna!

sid copy.jpg

Hej skulle behöva en vänster 165 mm vevarm för fyrkantsbult (diamond) i byte mot pengar/öl/alkoholfritt/annat cykelskrot.
Eller att köpa billigare fixie/track vevparti

obskyrrecords

Ny medlem
Hallo,
Ny här, blev tipsad av en vän.
Min son håller på att bygga ihop en fungerande MTB av bättre begagnade delar. Han är i behov av en 8-växlad bakväxel? Nån som har en liggande som kan tänka sig sälja till billigt pris?

uandt

Aktiv medlem
Hallo,
Ny här, blev tipsad av en vän.
Min son håller på att bygga ihop en fungerande MTB av bättre begagnade delar. Han är i behov av en 8-växlad bakväxel? Nån som har en liggande som kan tänka sig sälja till billigt pris?
Kö den här annars:

Bra, fulsnygg, billig! Lite billiga keramiska kinatrissor på det sen så blir bakväxeln riktigt moderiktig. Jag har en på en 10-växlad räcer och den fungerar jättebra!

MagerValp

Aktiv medlem
Sonen plockade upp en 26”-are igår och planerar att bygga om till något dirt jump-aktigt. Han skulle vilja sätta på ett BMX-styre, så är det någon som har en 22.2 quill-stam med sån där BMX-klämma i gömmorna? BMX-styre efterlyses också, relativt lågt tror jag om det ska bli bra.

4F2CFB31-1A73-437B-ADB2-5F48830DFA9E.jpeg

Skruff

Aktiv medlem
Någon som sitter på en bromsklämma med M4 skruv? Verkar inte vara det vanligaste med inte heller sällsynt.

Byter mot något gottigt.

Tack!
218449.jpg

Skruff

Aktiv medlem
ska kolla imorrn vad som sitter på dom gamla handtagen ja har i förrådet
Hojta till annars, så skall jag kika jag med.
Bland alla rapporter om krig, våld och droger så skulle man önska att media ibland skrev lite om den otroliga välvilja som finns, t.ex. på internetforum som happyride. Det tror jag svensken skulle må bra av att få ta del av.

En liten ljusglimt och bromskloss i den förbittring som mediarapporteringen allt som oftast leder till.

gandhi

Aktiv medlem
Bytes!

Finnes:
Fin-fina Specialized S-Works Trail MTB-skor strl 44. Har varit några vändor i skogen på torra stigar, men nära nyskick. För smala för mina fötter tyvärr.
20220812_165736.jpg

Önskas:
Lake MX 332, 238 alt 331 i strl 44 Wide alt Extra Wide
Lake_MX332_Shoes_NSMB_AndrewM_1.2e16d0ba.fill-1920x1200.jpg

Bilagor

• 20220812_165827.jpg
    20220812_165827.jpg
    838.4 KB · Besök: 9
Senast ändrad:

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Komplett 7d Acera. Bytes mot något gott från Belgien eller valfritt belopp till Cancerfonden.

Bilagor

• 16603362777952950463889239156464.jpg
    16603362777952950463889239156464.jpg
    1.3 MB · Besök: 41

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Komplett 8d Altus bytes till något gott från Belgien eller valfritt belopp till Cancerfonden.

Bilagor

• 16603366225592613373133967517553.jpg
    16603366225592613373133967517553.jpg
    1.2 MB · Besök: 27

IM

Aktiv medlem
Dubbla uppsättningar batteriluckor till Garmin Vector 3.

Dels originaluppsättningen som byttes ut för att de inte fungerade. Dels en ersättningsvariant som jag fått från Garmin. Dessutom några ringar och jox.

Skickas mot fraktkostnad alternativt hämtas på Öland.

Bilagor

• 20220803_105537.jpg
    20220803_105537.jpg
    650.3 KB · Besök: 8
  • 20220803_105542.jpg
    20220803_105542.jpg
    524.8 KB · Besök: 7

Köp & Sälj

Topp