[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

thisismycat

Aktiv medlem
Nån som i Göteborg kan tänka sig att justera ett par gamla racerhjul för nån flaska roligt vin? Rustar upp en gammal racer som stadscykel, men känns lite dyrt att lämna in hjulen, vill bara få dem funkis. Den lär väl bli stulen så småningom ändå… Några ekrar är lite slappa, lagren vet jag inget om och hjulfix är utanför min mekförmåga.

Har även en Acera växelgrupp att donera, så gott som oanvänd. Handtagoch växlar, inga bromsar. Kanske kassett, minns inte riktigt. Så om nån vill byta hjulfix mot växlar så absolut.

Riby

Aktiv medlem
Uppdatering: Allt är nu hämtat.

Förrådet rensas! Allt på bilden skänkes efter devisen allt eller inget. Prylarna hämtas under eftermiddagar.

Den blå cykeln kommer med två stycken 28"-hjul, och behöver nog bara ett styre och allmänt fix för att funka. De två andra hjulen är 26".

Senast ändrad:

ADD

Aktiv medlem
Om Acera grejorna passar mitt renoveringsprojekt så byter jag gärna till mig dem mot lite hjulfix. Bor i Gtb.

ADD

Aktiv medlem
Nån som i Göteborg kan tänka sig att justera ett par gamla racerhjul för nån flaska roligt vin? Rustar upp en gammal racer som stadscykel, men känns lite dyrt att lämna in hjulen, vill bara få dem funkis. Den lär väl bli stulen så småningom ändå… Några ekrar är lite slappa, lagren vet jag inget om och hjulfix är utanför min mekförmåga.

Har även en Acera växelgrupp att donera, så gott som oanvänd. Handtagoch växlar, inga bromsar. Kanske kassett, minns inte riktigt. Så om nån vill byta hjulfix mot växlar så absolut.
Borde tryckt på svarafrån början... Kom visst ett annat inlägg emellan.
Om Acera grejorna passar mitt renoveringsprojekt så byter jag gärna till mig dem mot lite hjulfix.

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Personen som skulle hämtat grejerna dök inte upp så jag lägger upp
två kompletta växelgrupper Acera och Altus som bortskänkes i en tidigare post av mig igen.

Det uppskattas om man vill ge mig något gott tillverkat i Belgien eller skänka en valfri peng till Cancerfonden som tack.

Prylarna finns i Vallda och först till kvarn gäller.

slice me nice

Aktiv medlem
Personen som skulle hämtat grejerna dök inte upp så jag lägger upp
två kompletta växelgrupper Acera och Altus som bortskänkes i en tidigare post av mig igen.

Det uppskattas om man vill ge mig något gott tillverkat i Belgien eller skänka en valfri peng till Cancerfonden som tack.

Prylarna finns i Vallda och först till kvarn gäller.

PM.

kroem

Aktiv medlem
jupp bara slang oliver o pins har ja liggandes håller på med ett fulbygge o hade bara bh-59 liggande men den flexar för mycke med brifters o bockstyre
Blir osäker nu, måste kolla!

Det är denna... 3 m bromsledning cykel skivbromsslang, hydraulisk skivbromsoljeslang för cyklar med olivanslutningsinsatser, installationskomponenter skivbromsslang https://www.amazon.se/dp/B07SSBP1KD/ref=cm_sw_r_cp_api_i_ES94N4CPQVHWTCYBVH0M?_encoding=UTF8&psc=1

Senast ändrad:

darkforce

Aktiv medlem

manneblask

Aktiv medlem
Någon som är i behov av några begagnade pedaler? Gratis eller om ni vill bli av ett styre för 31.8 i utbyte. Finns i närheten av Jakobsberg.
IMG_20220825_090011.jpg

Rostman

Ny medlem
Någon som är i behov av några begagnade pedaler? Gratis eller om ni vill bli av ett styre för 31.8 i utbyte. Finns i närheten av Jakobsberg.
Visa bilaga 577126
Jag är intresserad av de svarta pedalerna om du kan skicka de till Göteborg! Har tyvärr inget styre att erbjuda dock… Kan swisha en extra slant för besväret om så önskas! :)

L.and

Aktiv medlem
Långskott: är det någon som sitter på höger vevarm som är hyfsat lik denna? Pedalen satt fast och har efter mycket våld och värme lyckats 1. Spricka och 2. Riva rent i gängorna på vevarmen.
För info är den 175 lång.
Byter gärna mot något i bra-att-ha-lådan, mot flytande ersättning eller reda pengar om det är så!

20220826_191616.JPG

Bilagor

• 20220826_191626.JPG
    20220826_191626.JPG
    287.5 KB · Besök: 29

hyfsatseg

Aktiv medlem
(Vet att det finns en tråd för lite mer allmänna grejer, men jag hittar den tyvärr inte.)

Eftersom jag är rätt klantig och förhastad av mig så tyckte jag att jag gjorde ett riktigt kap som köpte en Garmin Fenix 3 Sapphire för 500kronor när jag tänkte att det var dags att köpa en pulsklocka.

Bara det att den mäter tydligen inte pulsen utan man behöver ett pulsband! 😤 tänkte kolla om någon har ett sådant som de vill sälja till mig?

cykelstöd

Aktiv medlem
(Vet att det finns en tråd för lite mer allmänna grejer, men jag hittar den tyvärr inte.)

Eftersom jag är rätt klantig och förhastad av mig så tyckte jag att jag gjorde ett riktigt kap som köpte en Garmin Fenix 3 Sapphire för 500kronor när jag tänkte att det var dags att köpa en pulsklocka.

Bara det att den mäter tydligen inte pulsen utan man behöver ett pulsband! 😤 tänkte kolla om någon har ett sådant som de vill sälja till mig?
Om du inte finner någon lycka i den här tråden så kan jag tipsa om netonets variant, tror det ligger runt 200 spänn. Gav väldigt liknande värden som min väns polar-band under min enda och och ovetenskapliga jämförelse

d_anders

Aktiv medlem
Jag har ett Andersson pulsband som fungerar utan anmärkning. Var dock någon som hade problem med deras pulsband, så de kanske håller ojämn kvalitet.

Steffeman

Aktiv medlem
Kollar läget om det är någon som har en gängad endcap på 15mm axel till en FOX factory SC 32. Se bild..

Bilagor

• 20220829_184511.jpg
    20220829_184511.jpg
    338.1 KB · Besök: 11
  • 20220829_182408.jpg
    20220829_182408.jpg
    572.7 KB · Besök: 11
Senast ändrad:

borstar_micke

Aktiv medlem
Nån som har en anständig 26" ram i xs, s, 15" liggande i gömmorna?

Lilltösen har växt ur sin 24" och pappa tycker det är kul att bygga cykel... ;)

Senast ändrad:

ejnar82

Medlem
Försöker igen, är på jakt efter en 29" gaffel med QR 100x9mm. Gärna över 100mm travel! Luft eller coil är mindre viktigt då jag cyklar rätt så lugna stigar 😁

Någon som har något liggande?

Babbar

Aktiv medlem
Lade upp en köpes annons, dubbel postar här också i hopp om att någon har en 22,2->Ahead adapter någonstans i Stockholm. Ska ut på en lång runda nästa vecka och får inte ihop hojen som jag vill ha den utan adaptern. Den jag hade liggande var för 21.1mm av någon oförklarlig anledning...

Bilagor

• mtc-02-ahead-adapter-fuer-1-1-8-zoll-gabel-auf-1-1-8-zoll-ahead-vorbau-100007.jpg
    mtc-02-ahead-adapter-fuer-1-1-8-zoll-gabel-auf-1-1-8-zoll-ahead-vorbau-100007.jpg
    65.5 KB · Besök: 10

mzi

Aktiv medlem
Är det alltså det som brukar kallas 1⅛-1⅛?

Nu har jag varit nere och mätt på den adapter jag har, men den verkar vara 1 tum, så det är ändå för stort.

Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
Topp