[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

uandt

Aktiv medlem
Altus M310 med keramiska trissor från wish är min bästa uppgradering. Fantastisk, bästa 10 delade växeln jag äger. Har gamla 105 växeln liggandes nånstans men utan trissor tyvärr...

uandt

Aktiv medlem
Hittade 6 bakväxlar i lite varierande skick igår när jag gick ner och kikade i källaren. Det satt okej trissor på 2 av dem och då är en av den typ ny.

passade på att slänga 4 trissor nästan helt utan tänder också. de hade jag ju kunnat ge bort inser jag nu...

darkforce

Aktiv medlem
Hel växel är intressant för ett skäligt pris, annars åtminstone trissor.
har en rd-5701 shortcage övers i nyskick
20220901_221424.jpg 20220901_221406.jpg 20220901_221348.jpg

manneblask

Aktiv medlem
Någon som är intresserad av ett par skor (för platta pedaler) så finns ett par Five Ten Impact Sam Hill-versionen i nordvästra Sthlm. Bortskänkes eller om någon vill bli av med något annat 🤷‍♂️ Storlek 42
IMG_20220830_064845_edit_2163406541496967.jpg

IMG_20220830_064922_edit_2163395943387594.jpg

DanielS

Aktiv medlem
Kanske det, ganska otydlig info på sidan, de nämner 22.2, 25.4, 28.6 så man kanske ska anta att de säljer flera storlekar? Behöver ta en tur till MOS och undersöka.
Kanske för sent nu men adaptern på Decathlon kommer med två distanser om jag minns rätt, både för styrröret och styrstammen. Funkade bra på min vintage-racer.

darkforce

Aktiv medlem
ingen som råkas ha en
MJ-6210B Bluetooth Remote Control övers?
2cc8179c69.jpg.240x240.jpg

köpte en mj-6210 2.4G remote på vinst o förlust till en beggad lampa ja köpte billigt som dock inte har nån beteckning på sig annat än bluetoothsymbol
men efter google-fu så fick jag fram det bör vara mj-902 visar sig antagligen va en mj-902b

Jonatan F

Aktiv medlem
Har någon en 1” ”crown race” för sealed cartridge? Så slipper jag köpa ett helt styrlager för 300kr för bara lagerbanan.
8D887C90-561E-4D3B-A764-AB4A528736B1.jpeg

Kan byta mot diverse, cannondale stam, bockstyre 25,4 mm (oanvänt), öl, pengar och karma.

Har även det här styrlagret om någon behöver det.
6819F2D4-9AFB-47C3-9CD4-C13746A044B3.jpeg

Bilagor

• 41790D2E-C4CA-496C-8232-8BE7CF5EA0FF.jpeg
    41790D2E-C4CA-496C-8232-8BE7CF5EA0FF.jpeg
    795.5 KB · Besök: 18

Mayhem

Aktiv medlem
Någon som har ett par spacers för styrrör över i matt svart aluminium? Skulle behöva två stycken a 5 mm.

Verkar nästan bara finnas blanka att få tag i men ser lite knasigt ut när det inte matchar varken stam eller topcap. Enda jag hittat som är matta är dessa från Syntace men känns lite som waste att köpa två paket för att få tag i två 5 mm…

237665.jpg

twinspark

Aktiv medlem
Framhjul 622 för skivbroms köpes. För hybridcykel, så invändig bredd 16-18 mm. QR koppling. Gärna med däck 32/28-622 och skiva 160 mm. Stockholm.

Jajjas

Aktiv medlem
Någon som har en gammal cykeldator över? Garmin edge 520 eller liknande.
Hel skärm men batteriet behöver inte hålla så länge.
Ska ha den till min 7 åriga son som gärna tar tiden på banorna han cyklar.

IM

Aktiv medlem
Någon som har en gammal cykeldator över? Garmin edge 520 eller liknande.
Hel skärm men batteriet behöver inte hålla så länge.
Ska ha den till min 7 åriga son som gärna tar tiden på banorna han cyklar.
Jag har ingen dator, jag har däremot en äldre Forerunner. Hojta till om du inte hittar någon dator, och det kan vara aktuellt.

uandt

Aktiv medlem
Har redan p.m'at Jajjas om en helt ok garmin 800 jag har skräpandes. Om hen inte kan hämta den så kan någon annan ta den

Ett Velo Orange Montmartre styre kanske någon är beredd ge lite öl för annars?

Har ett rullbromsat 26-tums hjul + matchande fälg någon kan få gratis

Edit: finns i hägersten, orkar inte skicka

mao

Aktiv medlem
Någon som har ett par spacers för styrrör över i matt svart aluminium? Skulle behöva två stycken a 5 mm.

Verkar nästan bara finnas blanka att få tag i men ser lite knasigt ut när det inte matchar varken stam eller topcap. Enda jag hittat som är matta är dessa från Syntace men känns lite som waste att köpa två paket för att få tag i två 5 mm…

237665.jpg
Jag har en (1).
Jag kan skicka den till dig för brevporto (går under 50 gram = 13:-) till något välgörande.
PM:a din adress i så fall.

Farsan

Aktiv medlem
Jag ger mig in i leken: har en Edge 705 liggande. Köpte den här på K/S för några år sedan men kommer aldrig igång med den.
Startade upp den nyligen för att ha till gravelturer. Men jag fattar inte hur man gör, jag är för gammal. Jag ger upp, jag bara cyklar omkring helt random.
Jag ska aldrig köpa såna prylar igen, helt meningslöst.
Har två stycken GoPro kameror, använder jag nån av dom, haha nej just det.
H från en som är vilse i pannkakan.

darkforce

Aktiv medlem
Jag ger mig in i leken: har en Edge 705 liggande. Köpte den här på K/S för några år sedan men kommer aldrig igång med den.
Startade upp den nyligen för att ha till gravelturer. Men jag fattar inte hur man gör, jag är för gammal. Jag ger upp, jag bara cyklar omkring helt random.
Jag ska aldrig köpa såna prylar igen, helt meningslöst.
Har två stycken GoPro kameror, använder jag nån av dom, haha nej just det.
H från en som är vilse i pannkakan.
vad är de för gopro o prisbild o vart finns dom

Farsan

Aktiv medlem
vad är de för gopro o prisbild o vart finns dom
Finns i Åre (var annars 😅)
Den ena är en 7silver, köpt på Åre Skidsport, kvitto finns. Till salu! Har använts 2-3 gånger.
Den andra är en 6 black med en alldeles egen historia, har bland annat varit överkörd av en pistmaskin och överlevt. Inte snygg men funkar. Vill inte skeppa vidare härket.
Pm:a om det är intressant, går säkert att komma överens. Varför ska den ligga här för?
H Christer

hyfsatseg

Aktiv medlem
Om du inte finner någon lycka i den här tråden så kan jag tipsa om netonets variant, tror det ligger runt 200 spänn. Gav väldigt liknande värden som min väns polar-band under min enda och och ovetenskapliga jämförelse

Tackar igen för tipset! Köpte ett sådant och det funkar utmärkt 😊

Cantacx

Medlem
Efter ett stöldförsök står sambons pendlarcykel utan hjul. Står och tar onödig plats i källarförrådet.
Ramen är från en white sc trainer ff 2019 och storlek small.

Bytes gärna mot en HG 11-28 kassett 10 vxl , alt en swish för motsvarande slant. 🙋‍♂️
Finns i Uppsala

Bilagor

• 392063.jpg
    392063.jpg
    276.8 KB · Besök: 46
Senast ändrad:

apan_

Aktiv medlem
IMG_20220906_101058.jpg

Lezyne minipump HP (high pressure?) bytes mot likadan fast HV (high volume?) eller liknande då jag inte har behov av att pumpa stenhårda racerdäck längre.

Finns utanför Jönköping. Fraktbyte kan också funka.

hermannjoh

Aktiv medlem
Efter ett stöldförsök står sambons pendlarcykel utan hjul. Står och tar onödig plats i källarförrådet.
Ramen är från en white sc trainer ff 2019 och storlek small.

Bytes gärna mot en HG 11-28 kassett 10 vxl , alt en swish för motsvarande slant. 🙋‍♂️
Var på landet finns den? jag kan tänka mig ta den

Farsan

Aktiv medlem
Skulle behöva en gul coil RockShox till Lyrik.
Hittar bara röda och hårdare.
Tillv nr 11.4015.422.020
63-72 kilo
Någon som har nån liggande?
Swishar eller hur man nu vill ha betalt.
H Christer

RockRider

Medlem
Söker billiga/gratis däck, 29 tum, till polarns mtb, han ska ha den till och från jobb så gärna åt det smalare hållet och utan för grova nobbar👍 Polarn och jag finns i gbg, men Halland kan också funka för upphämtning.

Peth

Aktiv medlem
Nån som sitter på en inline barrel adjuster (finns säkert nån bra benämning på svenska) för växel?

Finns väl en hel del att byta med, eller en slant till välgörenhet.

runeuthaug

Ny medlem

237665.jpg
Jag köpte själv de här:. https://www.bikester.se/humpert-ergotec-spacer-styrlager-1-1-8-5mm-M863574.html?vgid=G1218342

Mayhem

Aktiv medlem
Edit: Nevermind. Detta är nog ett bra projekt att tillsist få mig packa upp 3D-skrivaren jag köpte på Black Friday…

En förfrågan till: Någon som sitter på en shim från 31,8 mm till 28,6 mm som brukar följa med Shimanos klämma för framväxel? Skall väl kolla med en LBS eller två som kanske har liggandes också.

282587.jpg

Fick för över ett år sedan hem en landsvägsram som garantiersättning för ett annat rambrott men har inte tagit tag i att bygga upp en förrän nu. Skall enligt spec ta just en 31,8 mm klämma men deras QC verkar ha varit usel (tyvärr läst om det på andra håll också) för röret är aningen koniskt där klämman behöver sitta. Bästa lösningen jag kommer på är att ta en shim och fila den till rätt passform…?

Perfekt! Var tvungen att beställa annat från Bike-Components och chansade på att Deda bara målat dit sin logotyp som förhoppningsvis då kunde tas bort med aceton, men den verkar vara lasrad…

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Typ nåt sånt här?
Byter helst till mig shims för centerlock skivor, eller en gammal Colnago.

Visa bilaga 580113
Colnago säger du? Tror faktiskt att jag har en SLX Conic Spiral i strl 49 liggandes i nån låda, men jag är nog inte riktigt beredd att skiljas från den. Däremot tror jag att jag kan rota fram nån enstaka shim, ska kolla.

Den undre vajerjusteraren till höger skulle nog bli alldeles perfekt.

NickPick

Aktiv medlem
Finnes: tvådelad framväxel inklusive klingor mtb. Använt 12km totalt… ska kolla men tror det är till slx 2x11. Reglage ingår! Detta är alltså ej ett vevparti.

Sökes: plastplutten som man trär vajern igenom på grx till framväxeln.

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Sökes: del som benämns M1 och M2 på bilderna, dvs fästena som man sätter i bromsen på ett par Campagnolo cantilever CX-bromsar. Behöver både till fram- och bakbroms. Antar att det är samma som på andra märken (så är min minnesbild i alla fall). Jag har letat efter reservdelar hos näthandlare men hittar ej, tar gärna emot tips om ngn vet var det finns annars).
1662620045303.png

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Colnago säger du? Tror faktiskt att jag har en SLX Conic Spiral i strl 49 liggandes i nån låda, men jag är nog inte riktigt beredd att skiljas från den. Däremot tror jag att jag kan rota fram nån enstaka shim, ska kolla.

Den undre vajerjusteraren till höger skulle nog bli alldeles perfekt.
Tyvärr för liten Colnago, men shims blir bra.

Sökes: del som benämns M1 och M2 på bilderna, dvs fästena som man sätter i bromsen på ett par Campagnolo cantilever CX-bromsar. Behöver både till fram- och bakbroms. Antar att det är samma som på andra märken (så är min minnesbild i alla fall). Jag har letat efter reservdelar hos näthandlare men hittar ej, tar gärna emot tips om ngn vet var det finns annars). Visa bilaga 580122
Jag skulle fråga ECI. De brukar ha mycket udda saker i lådorna.

HåkanC

Aktiv medlem
Byter helst till mig shims för centerlock skivor, eller en gammal Colnago.
Bytena får ngn annan fixa
Men om det skulle gå såpass långt att du skulle behöva köpa CL-shims så kan du ha större framgång om du letar efter passbrickor (som de oftast kallas i den mer svensktalande delen, dvs utanför Happy) i dimensionerna
Ytter: 45-46mm, inner: 35-36mm, tjocklek 0,1-0,2mm
Typ

Sökes: del som benämns M1 och M2 på bilderna, dvs fästena som man sätter i bromsen på ett par Campagnolo cantilever CX-bromsar. Behöver både till fram- och bakbroms. Antar att det är samma som på andra märken (så är min minnesbild i alla fall). Jag har letat efter reservdelar hos näthandlare men hittar ej, tar gärna emot tips om ngn vet var det finns annars).
Jag har inte leta själv, men om inte Mats (ECI) har undrar jag om du har kollat hos
de brukar ha mkt smådelar.

Lejon

Aktiv medlem
Kollade med både ECI och SJS. Båda svarade extremt snabbt och trevligt! Tyvärr kunde de inte hjälpa mig men extremt bra service trots det. Tack för tipsen.

plastbytta

Aktiv medlem
Söker 3X7 växelreglage för dropbar styre. Någon som har något ligger. antingen äldre typ RSX eller nyare Tourney eller microshift funkar med

Bilagor

• rsx.jpg
    rsx.jpg
    44.3 KB · Besök: 6

outside79

Medlem
Hallå. En riktigt skitig vecka. I måndags fick jag ett obehagligt möte med en idiot på mc klassade elscooter. Ett abrupt stopp senare så är både jag och cykeln ur fas. Främst framgaffeln som sprack. Så jag jagar en ersättare. Skivbromsfäste. Cykeln är en Merida cx 300 med tiagra 4600 eller 105 motsvarande komponenter. Vänster dropbar reglage i 105 skulle kunna vara något med. Gaffel är med qr release. Tack på förhand.
20220908_174447.JPG
20220908_173652.JPG
20220908_173703.JPG
20220908_173737.JPG

Topp