[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

imme7

Medlem
Sökes däck 700c 25mm(kanttråd)! Försökte motstridigt sätta dit ett 30 däck på 13 fälg, kändes inte smart.. Ute efter lättrullat däck till min vintage nishiki racer. Helst Stockholm, men kan annars betala frakt.

Är swishredo!
1663502518995.png

hedstr0m

Ny medlem
Fyra Hamax-fästen till barnsits.

Skickas mot porto eller möts upp i centrala Göteborg eller Kungälv.

Bilagor

• IMG_20220918_152001.jpg
    IMG_20220918_152001.jpg
    1.1 MB · Besök: 21

AndreasVH

Aktiv medlem
[STHLM]
Hittade Deore LX-bromsar när jag rensade igår. Någon som vill ha?
Kan väl kanske vara värt en Belgisk öl, men inte större än 33cl... :)

Rätt säker på att det är två kompletta par.

Finns i Farsta eller city med lite framförhållning.

DeoreLX.jpeg

L.and

Aktiv medlem
[STHLM]
Hittade Deore LX-bromsar när jag rensade igår. Någon som vill ha?
Kan väl kanske vara värt en Belgisk öl, men inte större än 33cl... :)

Rätt säker på att det är två kompletta par.

Finns i Farsta eller city med lite framförhållning.

Visa bilaga 582066
Ooh, de där är jag intresserad av! Pm:ar

zinkpasta

Aktiv medlem
Däckrensning. Skänkes mot avhämtning, Kungsladugård/Sannaplan Göteborg. Om man vill skänka nån öl i motprestation så tackar jag inte nej, men det är absolut inget krav.

MTB:
- 2st On One Chunky Monkey Trail Extreme 29x2.4". Oanvända, men har legat i varmförråd sen 2013(!). Inga torrsprickor vad jag såg vid en yttest slarvig inspektion. Retro? Retro!

Annat:
- 2st Originaldäck (noname) till White AX 290 FF 21. 700x45C / 28x1.75". Cyklade nån runda innan de plockades av. Tunga och tröga, men antagligen ganska oförstörbara.
- 1st Schwalbe Road Plus. 700x??, kan kollas upp men skulle tro ~30 sådär. Cyklade på, men ingen längre sträcka. Några år gammalt, förvarat i förråd.

1663681609626.png

Bonsaifall

Medlem
Halli hallå! Om någon stockholmare har växelvajrar/racerdäck/hjul liggandes så tar jag mer än gärna emot eller köper, hojta mer än gärna! Söker billigt till en billig cykel :)

ratatosk

Aktiv medlem
23 mm tubdäck skänkes.
Finns i Göteborg, kan så klart skickas mot porto.

Bilagor

• IMG_20220921_205800.jpg
    IMG_20220921_205800.jpg
    545.8 KB · Besök: 34

twinspark

Aktiv medlem
Behöver 5 st svarta ekrar i längd 265 mm till ett 27,5 hjul. Har ekrar till 622 hjul och annat att byta med. Jag bor i Stockholm.

Gullolle

Ny medlem
hej.
Jag är på jakt efter en 10-delad kassett till ett bygge jag håller på med.
Jag måste prova vissa delar innan jag köper en helt ny drivlina mm. Finns i Stockholm.
Med vänlig hälsning, Robert

Jonatan F

Aktiv medlem
Har någon ett gammalt skivbromsar bakhjul i Göteborg/älvsborg? Byggde ett fixed-gear-hjul men insåg först nu att lagren är bortom räddning. Bolt On skiva är det :)

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Hej 🤩
Drar en blänkare till på denna fråga

Någon som har en framväxel Deore Lx/Xt downpull, 28,6 (FD-737 eller FD-M563,7)
som kan tänka dig sälja till mig?🤩

Mvh

Sebbe

salle

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter ett NW-drev till pendlaren. 104bcd, 4 hål för 9-delad kedja. typ 38-44 tänder eller där i kring. Gärna Sthlm. Karma, öl +ANNAT finns.

Orwar

Aktiv medlem
EDIT: Militärcykeln borta. Skulle någon ha något av det jag söker är det fortfarande intressant.

Behöver någon en militärcykel? Har stått ute de senaste tre åren utan att användas men fungerar fint ändå, den är ju ganska immun mot sin omvärld. Däcken har en hel del torrsprickor och skulle behöva bytas men funkar fint att cykla på. Finns i Sävedalen. Skänkes mot avhämtning.

Sökes:
-Ett fungerande hjulpar som skulle funka på en hybrid
(700c, lagom bredd för 28-35 mm däck, QR, skivbroms, lager i OK skick)
-Finare/roligare nav för QR och skivbroms, till ett framtida pendlarhjulbygge
-Bakväxel för 11-delat Shimano LVG
-Schysst frampakethållare/flak

Bilagor

• P_20220905_161448.jpg
    P_20220905_161448.jpg
    932.6 KB · Besök: 41
Senast ändrad:

the_Dude

Aktiv medlem
Tillverkad av Husqvarna AB och troligen den bästa modellen försvaret hade. Har nog vad du söker men sitter tyvärr på fel sida av landet.

Orwar

Aktiv medlem
Jo, jag har lite svårt för att göra mig av med den, det är därför den blivit kvar så länge trots att den inte använts. Oerhört gedigen i precis varje detalj (kanske inte så svårt att göra en gedigen cykel med den vikten).
Om jag lyckats tyda stämpeln på baknavet rätt så är den från 1953. Gav den lite fett, olja och annat efter att jag köpte den men insåg just att det var tio år sedan. Bra grejer som rullar på i stort sett klanderfritt ändå.

Har du något av det jag söker kan jag gärna köpa det av dig men jag misstänker att du kanske inte ids skicka. Skicka gärna PM om det skulle vara aktuellt.

Rostman

Ny medlem
Behöver någon en militärcykel? Har stått ute de senaste tre åren utan att användas men fungerar fint ändå, den är ju ganska immun mot sin omvärld. Däcken har en hel del torrsprickor och skulle behöva bytas men funkar fint att cykla på. Finns i Sävedalen. Skänkes mot avhämtning.

Sökes:
-Ett fungerande hjulpar som skulle funka på en hybrid
(700c, lagom bredd för 28-35 mm däck, QR, skivbroms, lager i OK skick)
-Finare/roligare nav för QR och skivbroms, till ett framtida pendlarhjulbygge
-Bakväxel för 11-delat Shimano LVG
-Schysst frampakethållare/flak
Jag bor på studiegången, kan hämta cykeln imorgon om du vill bli av med den. Skulle vara kul att få ge den lite liv! Har tyvärr inget av det du söker i utbyte, men ett paket kaffe kanske? :)

slice me nice

Aktiv medlem
Hej Bullen. Jag söker en sadelstolpe med den något udda diametern 28,6 mm till ett superbudgetbygge. Någon som har något liggande? Skicket är inte så noga då den är till en beater.

Söker även en 7- eller 8-delad kedja, dvs 3/32, till samma bygge.

Jag har diverse att byta med. Sadelstolpar i vanligare storlekar, diverse fälgbromsar, nått däck, styren mm.

Jag finns i Mölndal/Göteborg.

Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
Hittade lite pryttlar i bra att ha lådan som jag nog inte tycker är bra att ha längre. Finns i Örnsberg och skickas inte. Kom och hämta och swisha vad du tycker till välgörande ändamål.
-Shimano positronväxel
-tredelat fyrkantsvevparti
-Gripshift 7-delat
-två shimano deore 3-delade framväxelreglage
-1 Sram x5 framväxelförare
-1 Shimano altus framväxelförare
-Styre
-Sadelstolpe med setback 30.9 mm
-pakethållare för sadelstolpe

På jakt efter ett NW-drev om ngn vill byta...(https://happyride.se/forum/threads/...enkes-bytes-eller-koepes.1180059/post-4212844)

Bilagor

• IMG_7941.jpg
    IMG_7941.jpg
    620.8 KB · Besök: 47
  • IMG_7942.jpg
    IMG_7942.jpg
    681.2 KB · Besök: 55
  • IMG_7943.jpg
    IMG_7943.jpg
    563.4 KB · Besök: 55
  • IMG_7950.jpg
    IMG_7950.jpg
    226.9 KB · Besök: 50
Grand canyon i storlek large bortskänkes. Allt är mer eller mindre slitet, där en spricka mellan topp- och sadelrör och skav på gaffeln är det värsta. Sprickan är svetsad och cykeln har använts utan att det verkar ha blivit värre. Skavet på gaffeln har med regelbunden service inte blivit mycket värre, men den lever helt klart på övertid.

Bortsett från ett fälgband/tejp och en slang är den komplett (handtag finns). Är den värd en flaska vin eller två, eller några hundralappar till någon miljöorganisation? Annars kan den fås gratis. Hämtas utanför Norrköping.

Bilagor

• 20220903_152424.jpg
    20220903_152424.jpg
    1.4 MB · Besök: 105
  • 20220821_184546.jpg
    20220821_184546.jpg
    630.4 KB · Besök: 100
  • 20220821_184628.jpg
    20220821_184628.jpg
    407.9 KB · Besök: 100

mzi

Aktiv medlem
Jag städade i garaget och hittade en (1) omonterad FMB-tub (bomull) som jag aldrig kommer använda. Den är nog inte pinfärsk, men kanske värd någon öl eller kanske till och med en pava vin?

plastbytta

Aktiv medlem
Grand canyon i storlek large bortskänkes. Allt är mer eller mindre slitet, där en spricka mellan topp- och sadelrör och skav på gaffeln är det värsta. Sprickan är svetsad och cykeln har använts utan att det verkar ha blivit värre. Skavet på gaffeln har med regelbunden service inte blivit mycket värre, men den lever helt klart på övertid.

Bortsett från ett fälgband/tejp och en slang är den komplett (handtag finns). Är den värd en flaska vin eller två, eller några hundralappar till någon miljöorganisation? Annars kan den fås gratis. Hämtas utanför Norrköping.
spekulant om den ej blivit tagen redan

cola

Aktiv medlem
Skivbromsar sökes! Skickade upp en cykel till sonen som läser gymnasiet på annan ort och när de skulle skruva ihop den lyckades de feppla ur oljan ur frambromsen- obra! Jag har varit en dålig pappa som inte ”lärt han allt jag kan”.. jagar därför en billig frambroms eller set som är helt och funkar, gärna med lite liv kvar som kan funka till dess jag kan få tag i bromsen. Misstänker att cykeln kommer bli ståendes om jag inte löser detta..

Kan byta med lite av varje eller pynta med kalla cash:)

ostrand

Aktiv medlem
Är det någon som har nytta av bromsar?
Finns i Skåne / Eslöv eller Malmö.

Bilagor

• 20221001_164317.jpg
    20221001_164317.jpg
    918.8 KB · Besök: 33
  • 20221001_164726.jpg
    20221001_164726.jpg
    661.7 KB · Besök: 32
  • 20221001_164729.jpg
    20221001_164729.jpg
    754.5 KB · Besök: 32

Vippen

Aktiv medlem
Edit: Borta!

Skänkes: ett par Giro Privateer stl 43 i halvslitet skick. Min höga fotrygg har slitit ut änden på kardborrebanden som stänger skon, men har man fötter som dra mer åt anka än elefant så borde de kunna göra mycket mer nytta. Eller om du vill testa om SPD är nåt för dig. Finns vid Telefonplan i Kungliga Hufvudstaden. Kan eventuellt lämnas av nånstans runt i stan, men skickas ej.

Bilagor

• Giro 1.jpg
    Giro 1.jpg
    806.7 KB · Besök: 18
  • Giro 2.jpg
    Giro 2.jpg
    776.6 KB · Besök: 19
Senast ändrad:

salle

Aktiv medlem
Skänkes: ett par Giro Privateer stl 43 i halvslitet skick. Min höga fotrygg har slitit ut änden på kardborrebanden som stänger skon, men har man fötter som dra mer åt anka än elefant så borde de kunna göra mycket mer nytta. Eller om du vill testa om SPD är nåt för dig. Finns vid Telefonplan i Kungliga Hufvudstaden. Kan eventuellt lämnas av nånstans runt i stan, men skickas ej.
Kniper dom gärna till sonen! Drar ett pm!

Bonsaifall

Medlem
Söker cykelverktyg för att kunna pilla lite på mina nyinförskaffde gamla racerhojar. Har i dagsläget ingenting förutom (snart) ett mekställ. Desto billigare desto bättre då det är billiga cyklar som ska mekas på ☺️

HåkanC

Aktiv medlem
Söker cykelverktyg för att kunna pilla lite på mina nyinförskaffde gamla racerhojar. Har i dagsläget ingenting förutom (snart) ett mekställ. Desto billigare desto bättre då det är billiga cyklar som ska mekas på ☺️
Om du skall handla nya verktyg i butik så har Biltema en hel del som inte endast är billigt utan även riktigt bra, men förstås även en hel del dåligt.
Vad jag själv och som jag tycker är bra är

Biltemas avdragare har jag ingen erfarenhet av, dessutom har jag blivit avrådd från dem.

Topp