[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jonatan F

Aktiv medlem
Om du skall handla nya verktyg i butik så har Biltema en hel del som inte endast är billigt utan även riktigt bra, men förstås även en hel del dåligt.
Vad jag själv och som jag tycker är bra är

Biltemas avdragare har jag ingen erfarenhet av, dessutom har jag blivit avrådd från dem.

Tack för bra tips! Kommer ihåg dem. Är pedalnyckeln bättre än den gamla silvriga?

Avdragaren för fyrkant var för mjuk och pajade gängorna på egen vevlageraxel för mig :(

Verktygslådan med blandade verktyg är sådär. Lite för mjuka fasta nycklar.

Kasettavdragaren har varit bra men använder den väldigt sällan.

Bonsaifall

Medlem
Om du skall handla nya verktyg i butik så har Biltema en hel del som inte endast är billigt utan även riktigt bra, men förstås även en hel del dåligt.
Vad jag själv och som jag tycker är bra är

Biltemas avdragare har jag ingen erfarenhet av, dessutom har jag blivit avrådd från dem.
Tack för det utförliga svaret! Grymt bra info!
Hittar jag inget beggat så blir detta nog det bästa alternativet ☺️

Goofy

Medlem
Ingen som har en lamphållare liggandes?

Typ som den på bilden eller snarlik?

Värmdö - Nacka - Stockkholm

Bilagor

• lamphållare.jpg
    lamphållare.jpg
    23.6 KB · Besök: 8

cykelstöd

Aktiv medlem
Tack för det utförliga svaret! Grymt bra info!
Hittar jag inget beggat så blir detta nog det bästa alternativet ☺️
Ett alternativ kan ju också vara makerspace i Ekeby. Lite osäker på om det finns specifika cykelverktyg, som ex vevlageravdragare, men insexor, momentnycklar och alla andra verktyg du kan tänkas behöva får du ju tillgång till för några hundralappar per år

HåkanC

Aktiv medlem
Hittar jag inget beggat så blir detta nog det bästa alternativet
Det finns även billiga cykelverktyg hos andra handlare, jag har tex egen positiv erfarenhet av säljs av
ClasOhlsson med omfånget; 0-12 Nm med bits för 180 SEK
Momentnyckelsats för cykel Asaklitt
För mig som är osäkrare på att "blinddra" låga moment jmf med höga ger den en xtra trygghet.

Parktool har en momentabell

Det finns även en del billiga cykelverktyg hos Jula, men de har jag ingen egen erfarenhet av.

Tob

Aktiv medlem
Hej,

Jag söker verktyg för att kunna montera Campagnolos Ultra Torque vevlagerkoppar.
Någon som har ett liggande som man vill bli av med?

Södergård

Medlem
Nån som har någon snyggare gammal snabblåsning till sadelstolpe liggande? Helst 80/90-tal.
Ska nog uppgradera sadelstolpen någon gång också, men just nu mår jag mest dåligt över denna snikiga Kalloy-klämman...
Bärs eller swish!
Bor i regionen Uppsala/Enköping 20221006_212707.jpg .

Bonsaifall

Medlem
Hej! Söker quad lock spacers då jag köpte min beggad och fick ej med spacers. Har en vintageracer med tunt jäkla styre, har testat med gummispacers men tung telefon+får få spacers så blir det allt en utmaning.
Någon som kanske köpt Quad Lock Out Front mount/Out front pro som inte behöver sina?
Hade varit sjuuukt uppskattat! Kan hämta i Uppsala och Stockholm!

LWB

Aktiv medlem

jesperC

Aktiv medlem
Finns det en marknad för en hyfsat komplett DuraAce Di2 7970-grupp i bra skick?
Strippade precis en gammal reserv-racer som har stått i källaren och samlat damm i åratal. Tänkte att den gör bättre nytta som pendlarcykel och då föredrar jag en lätt single-speed.

Funderar på om jag ska ge mig på krånglet att eBay-sälja eller om det går att byta mot något kul.

//j

L.and

Aktiv medlem
Det råkar inte vara någon som sitter på en dynamolampa de vill bli av med annars? Har ett hjul som följde med en cykel som jag inte har en aning om det ens funkar, så innan jag köper på mig något skulle det ju vara bra att kika att allt funkar...
Finns en del att byta med, annars flytande eller så!

Kneecap

Aktiv medlem
Det råkar inte vara någon som sitter på en dynamolampa de vill bli av med annars? Har ett hjul som följde med en cykel som jag inte har en aning om det ens funkar, så innan jag köper på mig något skulle det ju vara bra att kika att allt funkar...

Tjena!

Prova med en multimeter om du har en.

Kneecap

Aktiv medlem
Finns det en marknad för en hyfsat komplett DuraAce Di2 7970-grupp i bra skick?
Strippade precis en gammal reserv-racer som har stått i källaren och samlat damm i åratal. Tänkte att den gör bättre nytta som pendlarcykel och då föredrar jag en lätt single-speed.

Funderar på om jag ska ge mig på krånglet att eBay-sälja eller om det går att byta mot något kul.

//j

Tjena!

Nått speciellt du söker efter?

LWB

Aktiv medlem
Det låter ju såklart rimligt. Äger förvisso inte någon sådan, men det får fan lillebror elektriker ordna...
Testa Kerry kLite Staites gaffeltest, sätt en gaffel mellan polerna och se om du får ett överslag. Om det blixtrar mellan polerna och kittlas i pacemakern så är det krut i bössan.

Bakas

Medlem
Tjena! Någon som har en 9-delad kasset som passar shimano body?
Bor i Göteborg men kan så klart betala frakten + värdet

Joem

Aktiv medlem
Egentligen behöver jag väl inte direkt några cykelprylar just nu. Skulle möjligen vara nått extra par landsvägshjul.

Kollade även av vad begagnade 7970-grupper har sålt för på eBay nyligen. Folk vekar fortfarande betala rätt bra för dem så förmodligen värt det besväret.
Gissar att det finns en hel del gubbar därute som vill bygga semi-retro-cyklar och som söker tidstypiska grejer. En komplett grupp i när nyskick, inklusive udda men i med dagens mått kassa FlightDeck-datorn, borde kunna locka någon.

//j

[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.​

unsuspected

Aktiv medlem
Hej! Söker quad lock spacers då jag köpte min beggad och fick ej med spacers. Har en vintageracer med tunt jäkla styre, har testat med gummispacers men tung telefon+får få spacers så blir det allt en utmaning.
Någon som kanske köpt Quad Lock Out Front mount/Out front pro som inte behöver sina?
Hade varit sjuuukt uppskattat! Kan hämta i Uppsala och Stockholm!
Har 2 olika, finns att hämta i Bromma, Sthlm.

LWB

Aktiv medlem
Följdfråga: någon som vet hur den lampan funkar?
Vi närmar oss OT men jag har en som jag kan jaga liv i och testa. PM:a och påminn mig om jag glömmer återkoppla!

Ps. Drömmer om Edelux II… 😢
Jag testade nyss den BT-lampa som jag fick med på en cykel jag köpte. Naturligtvis klasskillnad jämfört med dyrlampan som jag har, men så länge BT-lampan inte går sönder i första regnovädret så överraskade den positivt (eller ja, hyfsat mycket ljus iaf). För det priset verkar den ok, även om det inte känns särskilt skönt med billigt och massproducerat om hållbarheten skulle vara dålig.

Jag kommer hur som helst att låta lampan sitta på i vinter, och först när jag vet om jag har gått i konkurs eller inte efter vinterns elräkningar så kanske jag tar mig en ny funderare på tyska premiumlampor.

Peth

Aktiv medlem
Sadelstolpsväska av märket Vaude. Blir din för fraktkostnad och en liten slant till valfri välgörenhet. Obs – bör inte användas med kolfiberstolpe.
4DBDDEFF-98D5-4152-A987-AA40C74C1EC4.jpeg

D1E19706-F2FF-48C7-AF05-E39AC4256532.jpeg

Kan även tas till Sthlm, Gävle, Uppsala.

Peth

Aktiv medlem
En roll top-väska som rymmer 9 liter (vill jag minnas). Även denna blir din för frakt + välgörenhet.

4EAFBD39-03AF-4F97-98E2-10098D317A2C.jpeg

Kan även tas till Sthlm, Gävle, Uppsala.

Nypåmtb

Aktiv medlem
En Canyon Nerve am som levt ett hårt liv i min ägo skänkes.
Svetsad? -check!
Fiberfix? -check!

Lite mer info:
Storlek xl
Koppar för angle set. Övre lagret finns, undre saknas.
Fungerade bb
Finns även en bakdämpare, men ska den ingå får man skänka ett par hundringar läkare utan gränser eller liknande.

Edit igen: Finns i Lerums kommun norr om Göteborg. Har fått massa pm från andra delar av landet men första som kan komma och hämta får den :)

8B57F541-9062-44B2-90AB-B37A8E34A83F.jpeg

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp