[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Södergård

Medlem
Nån som har ett franskt frihjul/body att sälja?
Föregående ägare var kreativ och gjorde en fixie med mig-svetsen, men vill gärna rädda navet då jag är lite svag för Maillards med höga flänsar.
Allt av intresse!

darkforce

Aktiv medlem
Ingen som har massor med ändstift och vill bli av med ett? 🤦‍♂️ fattades i kartongen till nya bromsar..

tips för slippa fula ändstift ja gör efter denna metoden på alla mina vajrar plus att vajern går lossa och återmontera med enkelhet vid underhåll eller ombyggnation

eller du kanske menar till oliven isf vilken slang

Berk

Aktiv medlem
Någon som behöver lådor till hjul? Jag har ett par kvar där 27,5" boost hjul kam i, men antar att dom också tar 29" hjul.

Sernevi

Aktiv medlem
Någon som sitter på ett par OK QR nav för skivbroms (32h, helst 6 bult) som dom vill byta mot något annat festligt? Sitter på lite diverse, t ex en jävla massa sadlar, 35mm 780 mtb styre, en 175 mm dropper (om det är schyssta nav...) etc.
Impulsköpte mig ett par 27.5 fälgar för att testa till gravel hojen.

Sam00

Aktiv medlem
Bortskänkes:

1. Orange seal, utgånget datum 2019. 473 ml, nästan full

2. Bontrager XR2 29x2.2

3. Multitool

7003DA51-FABA-49E5-89D5-72FC048EB8BC.jpeg
2EBBB360-7019-4086-B371-D05AC827F45E.jpeg
B198B31C-73E8-410A-9469-5A12B5EEF854.jpeg

IM

Aktiv medlem
Någon som sitter på ett par OK QR nav för skivbroms (32h, helst 6 bult) som dom vill byta mot något annat festligt? Sitter på lite diverse, t ex en jävla massa sadlar, 35mm 780 mtb styre, en 175 mm dropper (om det är schyssta nav...) etc.
Jag kan möjligen ha ett baknav (lite osäker på utförandet), om det kan vara av intresse för dig. Jag kan kika i veckan i så fall.

siebengang

Aktiv medlem
Jag kommer köra Sthlm-Norrköping i muren av nästa vecka. Lite beroende på var i Sthlm kartongerna finns kan jag kanske bistå med transport om det är aktuellt.
Tack för det snälla erbjudandet! Men jag tror att samordning av tre personer inte riktigt lönar sig för lite wellpapp, som man ofta kan få gratis på den lokala cykelaffären istället ;-)

darkforce

Aktiv medlem
nån som råkar ha ett beggat / kasserat
cane creek 40 series ec44/40 (dvs omvandlar nedre lager till tapred)
skicket e inte noga vill testa att de ev bygget lirar ihop innan ja börjar köpa in massa delar

discomike

Medlem
Bortskänkes i Göteborg: 26" ram i rätt fint skick förutom ett hål borrat för dropper-kabel, en totalrisig bortom all räddning coilgaffel finns med

Sökes: 26" skivbromsade hjul, 10-delad kassett 11-36/40/42 även i halvslitet skick då jag behöver byta ut ett par dåliga drav på pendlaren, finns mkt att byta med både delar, tillbehör och flytande kost.

P_20221115_180359 (1).jpg

Kashedian

Aktiv medlem
Söker styrstam, inte mer än 100-110mm.
Kan hämta idag eller imorgon i Stockholm.
Erbjuder typ 100kr..

Beställer en ny annars men det är roligare att återanvända! Känns inte miljövänligt med tanke på hur mkt cykeldelar jag gör av med 🙃

Mejten

Aktiv medlem
Söker styrstam, inte mer än 100-110mm.
Kan hämta idag eller imorgon i Stockholm.
Erbjuder typ 100kr..

Beställer en ny annars men det är roligare att återanvända! Känns inte miljövänligt med tanke på hur mkt cykeldelar jag gör av med 🙃
Jag har ngra stycken att välja på, 90-110mm kan kanske även ha en 80mm….
Hursom finns i Viksjö, Järfälla
PM vid intressant så bokar vi in ngt
//matte

Ilves

Aktiv medlem
Jag har ett framnav som uppfyller dina krav. Shimano HB-M475. Tror att jag började bygga ett hjul med det men ångrade mig, så som nytt.

Och jo, visst är jag på jakt efter delar till ett par cykelprojekt, men delarna jag letar efter är så obskyra att jag vågar slå vad om att du inte har dem. Men PM:a om du vill ha navet.

Sernevi

Aktiv medlem
Jag har ett framnav som uppfyller dina krav. Shimano HB-M475. Tror att jag började bygga ett hjul med det men ångrade mig, så som nytt.

Och jo, visst är jag på jakt efter delar till ett par cykelprojekt, men delarna jag letar efter är så obskyra att jag vågar slå vad om att du inte har dem. Men PM:a om du vill ha navet.
Har fått löst ett framnav av motsvarande dignitet faktiskt (ett Deore av någon slags modell..) Tackar dock för erbjudandet!

Topp