[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Sam00

Aktiv medlem
Håller på och rensar lite. Hittade lite mer saker att skänka.

Kedjeoljorna är nya och oöppnade.

Hållarna för Garminklockor är för 20 och 26mm. 22 saknas.

Tror ytterkabeln följde med en dropper.

De runda silvriga delarna är till en KCNC Reyton stam. Man sätter in för att konvertera från 35 till 31,6mm.
EAB665F4-4491-4B30-B434-F3460751C5B4.jpeg

Taget: Finish Line, handtag, alla ändpluggar, Kcnc delar, baklampa.

Senast ändrad:

L.and

Aktiv medlem

De runda silvriga delarna är till en KCNC Reyton stam. Man sätter in för att konvertera från 35 till 31,6mm.
Visa bilaga 596406

Visa bilaga 596406
Hugger gärna baklampa och den gröna finishlinen! Pm:ar!

Sam00

Aktiv medlem
Bortskänkes.

De två Specialized slangarna är nya. De har varit monterade men aldrig körda med.

Kenda har suttit på en mtb som inte gått långt.

Conti mtb 29 Light är också obetydligt använda då jag bytte till slanglöst kort efter jag monterat dem.

Schwalbe slangen satt på min nya gravel. Den har jag dock punkterat när jag monterade däcken.

0606FD2A-2426-4873-B54B-D3B0A5EAC9DF.jpeg

Taget: Specialized slangar.

Senast ändrad:

cjonis

Medlem
Bortskänkes mot porto-kostnad eller kom och hämta dem i Trollbäcken,Tyresö, Stockholm Look Delta cleats.
Har flera...

Råkade köpa på vad det stod som rubrik. Läste aldrig brödtexten. Testade först något år sedan. Lite sent att skicka tillbaka..

ONLY COMPATIBLE with Look Delta Pedals - 100% compatible with Look Delta systems for both men and women. Refer to Delta System Road Bike Shoes use a 3-bolt globe pattern and are widely used with peloton, flywheel and soul cycle. Look Delta studs are not compatible with Look KEO or Shimano systems. Please make sure to check the studs are compatible with your setting before purchase to avoid disappointment!

1669908042953.png

revben

Aktiv medlem
Söker en cantibroms att hämta upp i Göteborg. Byter mot pengar/öl/kramar/cykelbröte vad du önskar. Den ska sitta bak. Har en Avid shorty nånting som gett upp och inte kan räddas längre tyvärr.

Fishy

Aktiv medlem
Bortskänkes.

De två Specialized slangarna är nya. De har varit monterade men aldrig körda med.

Kenda har suttit på en mtb som inte gått långt.

Conti mtb 29 Light är också obetydligt använda då jag bytte till slanglöst kort efter jag monterat dem.

Schwalbe slangen satt på min nya gravel. Den har jag dock punkterat när jag monterade däcken.

Visa bilaga 596412
Var bor du?

IM

Aktiv medlem
Söker en cantibroms att hämta upp i Göteborg. Byter mot pengar/öl/kramar/cykelbröte vad du önskar. Den ska sitta bak. Har en Avid shorty nånting som gett upp och inte kan räddas längre tyvärr.
Jag har en uppsättning Altus-cantibromsar som du gärna får ta hand om ifall det är intressant.

Finns långt från Göteborg men skickas mot fraktkostnad.

IM

Aktiv medlem
Finns det någon som ser någon form av värde i en defekt Di2 Ultegra-bakväxel finns en sådan att tillgå här.

Det finns en spricka i delen som håller skenorna (se bild). Funktionen i övrigt är okänd.

Skänkes. Skickas mot fraktkostnad. För du ingång den/har nytta av den får du gärna skicka en slant till Tandläkare utan gränser, Palmecentret eller Naturskyddsföreningen.

Bilagor

• PXL_20221202_080305879.jpg
    PXL_20221202_080305879.jpg
    606.8 KB · Besök: 36
  • PXL_20221202_080311770.jpg
    PXL_20221202_080311770.jpg
    760.3 KB · Besök: 38
  • PXL_20221202_080333609.jpg
    PXL_20221202_080333609.jpg
    643.8 KB · Besök: 37
Hej! Jag har ingen aning var jag ska ställa följande fråga så jag testar här. Jag vill sälja detta hjulpar i kolfiber och undrar hur mycket det kan vara värt.
20221117_190233.jpg
20221117_190540.jpg
20221117_190306.jpg
Tack I förväg för svar.

Bilagor

• 20221117_190349.jpg
    20221117_190349.jpg
    609.1 KB · Besök: 24

uandt

Aktiv medlem
Det är 28tums, flip-flopnav där bak, kapslade kullager i båda. Märket är Novatec. Förövrigt vet jag inte allt för mycket om dem.
max 2000 kr kan de nog bli sålda för om du är villig vänta en stund på rätt köpare. Liknande hjul fast för lvg. och inklusive kasett såldes för 2500 på tradera för inte länge sedan

DarkMatter

Aktiv medlem
Två par däck bytes mot liten mängd Happy valuta.
Ett par Spectra Unda 32-622 och ett par Continental Ride Tour 47-559. Båda måttligt använda på Stockholmsasfalt.
Båda köpta 2021.

Finns i Vällingby (Stockholm).

Bilagor

• 92EAA91D-E53E-425C-A31A-CB8889F713D0.jpeg
    92EAA91D-E53E-425C-A31A-CB8889F713D0.jpeg
    573 KB · Besök: 16
  • E9DE5D2D-8D28-4CBF-9C4C-E3FC639E79CD.jpeg
    E9DE5D2D-8D28-4CBF-9C4C-E3FC639E79CD.jpeg
    494.1 KB · Besök: 18
  • 75003D8C-F9E9-462A-BFA5-33D6F2185B0C.jpeg
    75003D8C-F9E9-462A-BFA5-33D6F2185B0C.jpeg
    519.4 KB · Besök: 17
  • 4E01FE0E-F49E-4B02-91C1-C96159E17D45.jpeg
    4E01FE0E-F49E-4B02-91C1-C96159E17D45.jpeg
    639.5 KB · Besök: 17
  • 1BEEB28D-DDF8-4A67-A0FE-22C097388A10.jpeg
    1BEEB28D-DDF8-4A67-A0FE-22C097388A10.jpeg
    618 KB · Besök: 17
Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
På fixedgear forumet verkar det vara folk som lägger upp annonser då och då. Jag lyckades dock inte skapa ett konto eftersom de har en "botfråga" som lyder: vad heter Sveriges ishockeylandslag? Vilket jag svarade fel på 3 gånger och därför nu måste vänta.

Tycker folk som kör fixie om hockey???

LjudetInnan

Aktiv medlem
Hej! Jag har ingen aning var jag ska ställa följande fråga så jag testar här. Jag vill sälja detta hjulpar i kolfiber och undrar hur mycket det kan vara värt. Visa bilaga 596715 Visa bilaga 596718 Visa bilaga 596717 Tack I förväg för svar.

Det är CSC (Carbon Speed Cycles) fixie hjul, de säljs för 267 Euro med frakt från EU lagret.

2,000 SEK med däck är rimligt om det är i bra skick samt du hittar rätt köpare. 1,500 SEK är ett bra pris och om du vill ha de sålda.

För att tillföra något i trådens anda;

Jag letar efter,

Fyrkant ITA vevlager 111-115mm,

Fyrkants racer vevparti (Inte THUN), gärna Campagnolo men allt av intresse

32mm däck, för att testa i en ram samt trampa lite sportgrus med en stålracer

Supacaz eller Lizardskins styrlinda

26.4mm samt 25.4 bockstyre, Cinelli giro De Italia eller motsvarande

Styrstam, Quill, Colnago pantograferad (Detta är ett long shot men friskt vågat!)

Som byte har jag Happy valuta och lite olika retro racer delar!

flexmaster B

Aktiv medlem
Förrådsrens i Sthlm city, skickas helst inte:
Skänkes/bytes/happyvaluta:
1: Endura kraftiga skoöverdrag: oanvända, M/L. För små för mina 43 skor. UTLOVADE
2: bakhjul 584 27.5”, 40mm fälg, 12x148 boost, skadade pawls i body, något skadade tänder i navet, komplett i övrigt, saknas 1 pawl. UTLOVAT
3: novatec body: 18-513-846 UTLOVAT
4: pedaler 9/16” gänga
5: styrstams adapter, 21mm styrrör, ca 28,5 vid styrstam UTLOVAD
6: zefal flaskhållare
7: styrlinda Aliexpress grön
8: Caliper bromsar, 1 aliexpress och en nishiki
Visa bilaga 595291 Visa bilaga 595298 Visa bilaga 595297 Visa bilaga 595296 Visa bilaga 595292 Visa bilaga 595293 Visa bilaga 595294 Visa bilaga 595295
Har du blivit av med pedalerna än? Annars är jag sugen :)

Sam00

Aktiv medlem
Bortskänkes.

Maxxis Ikon 29x2.2, använt ett kort tag men stått i några år.

Ultegra disk mekanisk, reglagegummi. Använda.

Bilagor

• FC204BC8-5AD6-4502-ADF5-ABD3083B3C23.jpeg
    FC204BC8-5AD6-4502-ADF5-ABD3083B3C23.jpeg
    853.3 KB · Besök: 33

imme7

Medlem
Sökes delar till min specialized diverge e5 2017!
-Thru axle fram
-27,2mm sadelstolpe+sadel
Gärna något schysst, så lägger extra pengar!
1670269913222.png

donatelo001

Medlem
Canyon inflite carbon gaffel 2016.
Tapered 28mm till 40mm
 160 skiva.

Bytes mot bakhjul 10delat kassette.
Carbon sadel stolpe.
Följ broms 105/sram.

Sthlm.

IMG_20221116_221417.jpg

Hejsan.

Bygger 90-talsmountainbike till en arbetskamrats 11-årige son som behöver en vardagshoj som ändå ska gå att leka lite med. Han gillar stilen och det gör mig förstås glad! Mamman är ensamstående och har det rätt tufft ekonomiskt så bygget kommer inte kosta henne någonting alls. Därför måste jag hålla en låg budget.

Håller på att sourca komponenter och undrar om någon kan ha en 1”-gaffel (gängad) med cantifästen liggande? Ramen är en Univega Alpina 507 i 16”. Gaffelröret ska alltså vara rätt kort - kan mäta när jag hämtat ramen på fredag, men slänger ut frågan redan nu.

Behöver också ett par cantibromsar för att kunna köra med äldre kombireglage för sjudelat.

Bytes mot pengar eller Happyvaluta.

Tack på förhand,

//MD

IM

Aktiv medlem
Hejsan.

Bygger 90-talsmountainbike till en arbetskamrats 11-årige son som behöver en vardagshoj som ändå ska gå att leka lite med. Han gillar stilen och det gör mig förstås glad! Mamman är ensamstående och har det rätt tufft ekonomiskt så bygget kommer inte kosta henne någonting alls. Därför måste jag hålla en låg budget.

Håller på att sourca komponenter och undrar om någon kan ha en 1”-gaffel (gängad) med cantifästen liggande? Ramen är en Univega Alpina 507 i 16”. Gaffelröret ska alltså vara rätt kort - kan mäta när jag hämtat ramen på fredag, men slänger ut frågan redan nu.

Behöver också ett par cantibromsar för att kunna köra med äldre kombireglage för sjudelat.

Tack på förhand,

//MD
Jag skall kolla imorgon om jag kan skaka fram en uppsättning cantibromsar, lite osäker på om jag har en uppsättning kvar här hemma.

Är det dämpad gaffel du är ute efter?

the_Dude

Aktiv medlem
Hejsan.

Tack på förhand,

//MD
Fint av dig! Har Shimano cantis mm att bidra med. Vart håller du hus?

Trevlig ram; trevligt initiativ. Jag kollar bromsarna imorgon. (Jag kan kanske skaka fram en stel gaffel också när jag är uppe i stan runt nyår om du inte trillat in någon till dess, jag jobbet fick inte ihåg dimensionen på den.)

Det är tänkt som en julklapp så jag måste försöka fixa en gaffel innan dess, men tack så mycket för tanken!

IM

Aktiv medlem
Jag vet inte om det här är rätt tråd/plats/forum men jag gör ett försök: jag behöver beställa vevlager (EBB); jag har hittat var jag söker (till ett i sammanhanget närmast larvigt bra pris) hos en amerikansk internetshop. De levererar dock endast inom usa.

Därför undrar jag om någon har tillgång till en sån där praktisk (?) tjänst som innebär att man får en amerikansk adress att uppge som leveransadress och att försändelsen därifrån vidarebefordras till en angiven svensk adress, och som kan tänka sig låta mig få nyttja den.
(Ja, jag vet att jag kan registrerar mig själv men det känns i ärlighetens namn jobbigare än att förlita sig på någon glad happyit. 😊)

Om någon har något annat förslag på hur jag kan gå tillväga mottages tips tacksamt.

darkforce

Aktiv medlem
Jag vet inte om det här är rätt tråd/plats/forum men jag gör ett försök: jag behöver beställa vevlager (EBB); jag har hittat var jag söker (till ett i sammanhanget närmast larvigt bra pris) hos en amerikansk internetshop. De levererar dock endast inom usa.

Därför undrar jag om någon har tillgång till en sån där praktisk (?) tjänst som innebär att man får en amerikansk adress att uppge som leveransadress och att försändelsen därifrån vidarebefordras till en angiven svensk adress, och som kan tänka sig låta mig få nyttja den.
(Ja, jag vet att jag kan registrerar mig själv men det känns i ärlighetens namn jobbigare än att förlita sig på någon glad happyit. 😊)

Om någon har något annat förslag på hur jag kan gå tillväga mottages tips tacksamt.
gissar du kollat ebay?

mullewreck

Aktiv medlem
Behövde inte allt i kittet så om någon i GBG vill ha dessa packboxar så är det bara att komma och hämta.
RockShox Dust Wiper Seal Kit 32mm Flangeless

20221209_175610.jpg

cykloton

Aktiv medlem
Söker efter shimano br m666 frambroms, eller br m400 (eller 445) bakbroms. Även övrigt komplett set shimanobromsar är av intresse av alla möjliga modeller. Bör finnas i linköping eller kunna skickas. Mvh Anton

Sam00

Aktiv medlem
Skänkes.

Craft dam knickers S, använda ett par gånger.

Dhb benvärmare, använda ett par gånger.

745DA7BB-AA8C-470C-84A1-52F4404E969C.jpeg

Topp