[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Var finns dom?Skänkes.
Craft dam knickers S, använda ett par gånger.
Dhb benvärmare, använda ett par gånger.
Visa bilaga 597655
Var finns dom?Skänkes.
Craft dam knickers S, använda ett par gånger.
Dhb benvärmare, använda ett par gånger.
Visa bilaga 597655
Haninge.Var finns dom?
Skulle kunna plocka upp dom på måndag om det är ok. Antingen i Haninge eller om du ska inåt city. Är ledig fr o m 9:00Haninge.
Pm:ar dig.Skulle kunna plocka upp dom på måndag om det är ok. Antingen i Haninge eller om du ska inåt city. Är ledig fr o m 9:00
Trycka in och öppna ventilen på bilventil. Kör du presta ska den inte behövas.Skänkes, ny pump. Crankbrothers Gem S. En bit inne i pumphuvudet har gått sönder. Därav skänkes den. Men den verkar funka som den ska. Har en till och det känns som de funkar lika bra.
Nån som vet vad dess funktion är? Den biten som saknas. Andra bilden visar skadan.
Visa bilaga 597667 Visa bilaga 597668
Någon som har ett par 635-däck liggande nära Uppsala/Enköping?
De gamla Trelleborg "Nian" har gjort sitt på min Apollo damcykel och vill mest att hon inte ska stå däcklös i väntan på att göras i ordning, så skick är sekundärt.
Hej, det låter kanon! Jag ska kolla exakt vad som finns i 622-väg ikväll så kan vi ta det via PM!Hej! Jag har en eller två st 635 däck. Ifall du har 622-32 däck att byta med så vore det fint. Finns i Stockholm
Var i landet finns du?Hej. Jag är på jakt efter blandat jox till ett tandem-projekt:
- 2 sadlar
- 1 sadelstolpe (31.8 mm)
- 1 styre
- 3 st NW-klingor (11-delat), 104mm. 30 eller 32 tänder.
- bromshandtag för mekanisk skivbroms. alternativt shimano hydrauliska till hyfsad peng.
- 1 styrstam med hyfsad vinkel för bakre styret, som fästs på sadelstolpen framför.
- vevparti för
- ev bakväxel, shimano 11-delad, modell mindre viktigt men med long cage
- ev reglage bakväxel, shimano 11-delad
- crown race för gaffel med rakt styrrör men som passar i lager för "tapered".
Jag har lite blandat skrot ifall någon vill byta, bland annat växlar och reglage till 10-delat. Jag har även en 26" ram (dirthoj typ) och kan nog ha en gaffel till den med.
Utanför Norrköping, vilket oftast är en nackdel i den här tråden...Var i landet finns du?
Det är skruvarna som fäster bromsarna i gaffeln/ramen du är ute efter?Jag söker:
Friktionsväxlar för plattstyre (3x9) och monterings-skruvar till ett par XT V-bromsar. Friktionsväxlarna går att köpa nya i värsta fall gör jag det men monteringsskruven hittar jag inte. Någon som har?
Bifogar bilder.
Ja precis. De är märkligt nog lite special för xt och xtr v-bromsarna (om jag fattat rätt). Annars tror jag något saknas för jag fick inte fast den med vanliga skruv från andra bromsar.Det är skruvarna som fäster bromsarna i gaffeln/ramen du är ute efter?
Ja precis. De är märkligt nog lite special för xt och xtr v-bromsarna (om jag fattat rätt). Annars tror jag något saknas för jag fick inte fast den med vanliga skruv från andra bromsar.
Hmm, då kan jag nog inte vara behjälplig trots allt. Jag kan givetvis slänga ett öga, men jag är ganska säker på att allt jag hade i XTR-väg är borta vid det här laget.Ja precis. De är märkligt nog lite special för xt och xtr v-bromsarna (om jag fattat rätt). Annars tror jag något saknas för jag fick inte fast den med vanliga skruv från andra bromsar.
Om det fortfarande är aktuellt har jag ett felköpt Biltema 635 (Bromma Stockholm).Någon som har ett par 635-däck liggande nära Uppsala/Enköping?
De gamla Trelleborg "Nian" har gjort sitt på min Apollo damcykel och vill mest att hon inte ska stå däcklös i väntan på att göras i ordning, så skick är sekundärt.
Skickade min adapter till föregående behövande veckorna före jag startade ett fulbyggeOm det står 160 mm på skivan så kan denna funka..?
Det ska nog gå att ordna. Pm:a så jag kommer ihåg!Skickade min adapter till föregående behövande veckorna före jag startade ett fulbygge
Söker därför nu själv adapter IS till PM (160mm fram) - anade att den skulle komma till användning någon gång, men kanske inte så här snart igen 😂
Lyckades du få pengarna tillbaka för den andra? Trist att båda var trasiga, ser ju fin ut😅Skänkes. Ny men defekt Lezyne Micro Floor Drive HVG. Manometern är sprucken, så det går inte att använda pumpen. Slangen måste alltså bytas, men själva pumpen fungerar.
Visa bilaga 598263
Haha naj, de skickade en tredje istället. De erbjöd pengarna tillbaka, men jag sa att jag helst ville ha en sån (fungerande) pump. Så vi får se om den anländer hel den här gången. Hoppas att den är det, för det är en riktigt fin pump.Lyckades du få pengarna tillbaka för den andra? Trist att båda var trasiga, ser ju fin ut😅
Skänkes. Ny men defekt Lezyne Micro Floor Drive HVG. Manometern är sprucken, så det går inte att använda pumpen. Slangen måste alltså bytas, men själva pumpen fungerar.
Visa bilaga 598263
Jag förbarmar mig gärna över den. Vart finns den? Mvh RichardSkänkes. Ny men defekt Lezyne Micro Floor Drive HVG. Manometern är sprucken, så det går inte att använda pumpen. Slangen måste alltså bytas, men själva pumpen fungerar.
Visa bilaga 598263
Jag har testat, och nej det funkar tyvärr inte. Det är en helt annan typ av gänga.Vet du om det är samma gänga som andra Lezyne-pumpar? I så fall hade det varit perfekt. Har velat testa den modellen men inte haft pengar att prova :)
Den finns i Västerhaninge.Jag förbarmar mig gärna över den. Vart finns den? Mvh Richard
Kan du tänka dig att skicka om jag swishar en hundring?Den finns i Västerhaninge.
Ja det går bra såklart, 66kr kan du swisha. Pm:a mig.Kan du tänka dig att skicka om jag swishar en hundring?
Håller tummarna!Haha naj, de skickade en tredje istället. De erbjöd pengarna tillbaka, men jag sa att jag helst ville ha en sån (fungerande) pump. Så vi får se om den anländer hel den här gången. Hoppas att den är det, för det är en riktigt fin pump.
Tack såna har jag och de passade märkligt nog inteOm du tror att det är något av intresse är de dina.
Denna kanske?Jag letar efter batteriluckor till Wahoo Tickr X. De förefaller vara tillverkade i marsipan eller något motsvarande. Jag kan inte hitta ersättningsluckor någonstans men det finns ju de som är bra mycket bättre på Google än vad jag är och som kanske har något förslag på hur har skall gå tillväga.
Ja, jag kikade på den lösningen. Tyvärr saknar jag möjlighet till 3D-utskrift. Annars är det ju en toppenlösning.
Kan skriva ut några exemplar åt dig i PLA. I materialkostnad för 4 st lock så landar man på runt 10 öre/st. Så det kanske är värt att försöka?Ja, jag kikade på den lösningen. Tyvärr saknar jag möjlighet till 3D-utskrift. Annars är det ju en toppenlösning.
Låter dyrt, det där... 4 för samma pris som 3? ;)Kan skriva ut några exemplar åt dig i PLA. I materialkostnad för 4 st lock så landar man på runt 10 öre/st. Så det kanske är värt att försöka?
Skall väl avrundas neråt nu när inte femtioöringen finns? 4 st = gratis. Fast jag tror jag slår på stort och vill i alla fall ha 1 kr/st.Låter dyrt, det där... 4 för samma pris som 3? ;)