Byggtråd säger du? Mycket trevligt!Långskott!
Söker en bmx-gaffel och 20"framhjul (eller hel bmx om det är så) för lastcykelsprojekt. med tanke på befintliga svets-skills är prio billigt.
Har du något gammalt skrot stående du gärna blir av med i utbyte mot delar/happyvaluta/pengar är det bara hojta!
Edit: håller till i norra Stockholm!
Jag får dessvärre inte ge bort BMX'n jag har ståendes då den förefaller väl lämpad som första hoj till den som skall lära sig cykla i vår. (Jag borde veta bättre än att fråga...)Långskott!
Söker en bmx-gaffel och 20"framhjul (eller hel bmx om det är så) för lastcykelsprojekt. med tanke på befintliga svets-skills är prio billigt.
Har du något gammalt skrot stående du gärna blir av med i utbyte mot delar/happyvaluta/pengar är det bara hojta!
Det är ju inte en miyata som det ska kapas i, så det kanske får landa i en egen tråd...Byggtråd säger du? Mycket trevligt!
Vid hemkomsten till ön idag låg dessa och väntade på mig. Ett mycket stort tack till @weldionGår och startar skrivaren och slår igång en utskrift av 4 st och återkommer med resultatet.
Haha exakt min tanke.Byggtråd säger du? Mycket trevligt!
Haffar gärna överdragen och kan hämta i Bankeryd.Visa bilaga 601202 Visa bilaga 601203
Skoöverdrag i strl L (passat skor med strl 44).
Enkel camelbak utan blåsa.
Skänkes. Antingen hämtas i Bankeryd utanför Jönköping eller skickas mot frakt.
Jag norpar gärna Camelbacken om den finns kvar. Jag kan ordna med hämtning i Bankeryd.Visa bilaga 601202 Visa bilaga 601203
Skoöverdrag i strl L (passat skor med strl 44).
Enkel camelbak utan blåsa.
Skänkes. Antingen hämtas i Bankeryd utanför Jönköping eller skickas mot frakt.
Om det inte är akut så kan jag kolla i helgen. Är rätt säker på att jag iaf har en gaffel liggandes.Långskott!
Det skulle vara toppen! Inte särskilt akut, är än så länge i fasen "samla delar"Om det inte är akut så kan jag kolla i helgen. Är rätt säker på att jag iaf har en gaffel liggandes.
Jag har två oanvända hjul från en omnium lastcykel, tror det är 20 & 28 tum.Långskott!
Det låter ju utmärkt! I alla fall 20". Det kommer nog bli 26 i bak som det ser ut nu! Är det tillochmed så att det är skivbroms?Jag har två oanvända hjul från en omnium lastcykel, tror det är 20 & 28 tum.
Du skulle kunna ta över dom, men finns tyvärr i götet.
Jag har två oanvända hjul från en omnium lastcykel, tror det är 20 & 28 tum.
Du skulle kunna ta över dom, men finns tyvärr i götet.
Beroende på vilket tidsperspektiv som är aktuellt kan jag kanske bistå med transport om det blir aktuellt.Det låter ju utmärkt! I alla fall 20". Det kommer nog bli 26 i bak som det ser ut nu! Är det tillochmed så att det är skivbroms?
Yes. Med skivbroms.Det låter ju utmärkt! I alla fall 20". Det kommer nog bli 26 i bak som det ser ut nu! Är det tillochmed så att det är skivbroms?
Yes please, om den är kvar förstås.Visa bilaga 600993
Nå benskydd att ha på sig när man dundrar utförs?
Köptes, användes aldrig. Passar en vuxen karl.
Kostar ingenting.
Yes, de är kvar. Du betalar frakten om de skall skickas.Yes please, om den är kvar förstås.
Det skulle ju vara toppen (hjul alltså). Vad vill du ha för det? Betalar gärna frakt om du vill skicka!Yes. Med skivbroms.
Har en alu bmx också. Men den har ju inget skivbromsfäste såklart.
Det skulle ju vara toppen (hjul alltså). Vad vill du ha för det? Betalar gärna frakt om du vill skicka!
Jag planerar en sväng västerut i slutet av februari. När det, efter det, blir en tur till Sthlm vet jag inte i dagsläget men någon gång under mars blir det.Äsh, det jämnar ut sig i längden!
@IM vad är det för tidsperspektiv på dina resplaner? Annars kan det skickas.
Det låter ju klart görbart! Frågan är väl om @IM svänger västerut i närheten av Skruff? Har ni koll på varandra sedan tidigare så att säga?Jag planerar en sväng västerut i slutet av februari. När det, efter det, blir en tur till Sthlm vet jag inte i dagsläget men någon gång under mars blir det.
Har ett gäng i göteborg. Var finns du?Sökes! Headset spacers, typ 3 stycken 10mm höga vardera. Plastspacers fungerar inte bra kan jag meddela😜 Så billiga som möjligt och behöver inte vara fina, kravet är att det ska vara i aluminium. Mvh Anton
Då lägger jag undan hjulet till dig.Det låter ju klart görbart! Frågan är väl om @IM svänger västerut i närheten av Skruff? Har ni koll på varandra sedan tidigare så att säga?
Nja, aluminium är att bita av mer än jag kan tugga svetsmässigt. Återkommer om suget efter en vegamössa eller så blir för stort dock!Då lägger jag undan hjulet till dig.
Du ska inte ha bmxen också?
Eller något annat från västkusten, äggost?
Intresserad!Har ett parktool TS-25 jag inte behöver. Köpte fel och testade inte förrän ett år efter inköp, haha…
Finns på Hisingen!
Klassiker, hade en gammal wheeler med samma typ av ”lufthål” , funkade utmärkt som pendlare ändå😃Bortskänkes eller bytes not ngt om man är lagd åt det hållet:
Läcker Gt-ram typ storlek m
Skick enligt bilder. Tror att sprickan i vänster kedjestag beror på vatten som frusit, känns hårt och inte genomrostat i övrigt men jag lämnar bedömningen till eventuell upphämtare.
Köpte ramen till ovan nämnt projekt men den är för liten för mig...
Edit: finns i norra Stockholm
Jag har nog som minst ett par handtag. Jag skall kika.Har ett gäng i göteborg. Var finns du?
Söker själv 3×8-växelgrupp till platt styre. Någon som har? Bakväxel och reglage, gärna med bromshandtag. Ska bygga budgetmtb på min ungdomsram.
Har ett gäng i göteborg. Var finns du?
Söker själv 3×8-växelgrupp till platt styre. Någon som har? Bakväxel och reglage, gärna med bromshandtag. Ska bygga budgetmtb på min ungdomsram.
Tyvärr redan tjingat!Intresserad!
Hämtar gärna den till helgen!Bortskänkes eller bytes not ngt om man är lagd åt det hållet:
Läcker Gt-ram typ storlek m
Skick enligt bilder. Tror att sprickan i vänster kedjestag beror på vatten som frusit, känns hårt och inte genomrostat i övrigt men jag lämnar bedömningen till eventuell upphämtare.
Köpte ramen till ovan nämnt projekt men den är för liten för mig...
Edit: finns i norra Stockholm
Jag kan nog få loss BMX'n trots allt. Det är en Yosemite så den möter ju kravet billigt åtminstone. Det låter som att du verkar kunna få ihop prylar på annat sätt (?), men om det är fortsatt aktuellt när jag skall köra upp med hjulet till stan kan jag ju med lätthet plocka med hojen också om det finns behov och intresse.Långskott!
Någon som råkar ha pedalbrickor liggande? Jag skulle behöva få ut mina pedaler lite från vevarmen och hade inga i bra att ha-lådan. Hämtar gärna i Göteborg eller betalar porto om någon skulle kunna tänka sig att skicka.
Östergötland, Linköping. Om ingen annan hör av sig inom någon dag och har spacers på bilavstånd så får du gärna skicka dom, betalar självklart frakt :)Har ett gäng i göteborg. Var finns du?
Gammalt skrot är det inte men jag har en orginal Bullitt framgaffel över. Den är helt ny så jag vill nog ändå ha betalt för den. Den är i Värmland men ligger fortfarande i kartong så frakt är föehållandevis lättlöst.Långskott!
Så klart, bra påminnelse om att gynna sin lokala butik. Får ta det när jag har vägarna förbi nästa gång om ingen har några över.Finns i värsta fall på trek service store eller vad den heter på övre husar för typ 50kr :)
Nu verkar det som jag får eventuellt får loss gaffel på annat håll, annars låter det intressant även om jag känner att det förpliktigar en del...Gammalt skrot är det inte men jag har en orginal Bullitt framgaffel över. Den är helt ny så jag vill nog ändå ha betalt för den. Den är i Värmland men ligger fortfarande i kartong så frakt är föehållandevis lättlöst.
Om inte har helt fel så är det 14mm axel på gaffeln men det kanske inte gör nåt? Har som sagt nog ett hjul till den oxå men då blir det ju inte skivbroms isf….Det skulle vara toppen! Inte särskilt akut, är än så länge i fasen "samla delar"
Nej, det funkar nog, får lösa det med en adapter om jag kör på omnium-hjulet från Skruff. Skivbroms får nog svetsas för oavsett tänker jag.Om inte har helt fel så är det 14mm axel på gaffeln men det kanske inte gör nåt? Har som sagt nog ett hjul till den oxå men då blir det ju inte skivbroms isf….