[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Rattnalle

Aktiv medlem
Råkade köpa fel .. Nån som har ett trasigt 12-delat XT ispec-EV-reglage liggande? Behöver bara locket med ispec-EV-fästet.

Tob

Aktiv medlem
Ett litet långskott kanske.
Söker en cable guide som ska sitta under vevpartiet på en Caad8 ram från 2005.
20230103_200120.jpg
Söker även en sadelklämma med måtten 30.9 mm.

.evall

Medlem
Håller på att bygga ihop cykel och insåg nu att jag saknar lite smågrejer. Dels två skruvar för att fästa frambromsoket i gaffel samt en låsring för centerlockskivor passande till 15 mm axel. Alltså en sån man drar med vevlagerverktyg. Om någon råkar ha över och kan tänka sig att skicka i kuvert betalar jag gärna en liten slant!

Bilagor

• Screenshot_20230117-214816.png
    Screenshot_20230117-214816.png
    133.7 KB · Besök: 7
  • Screenshot_20230117-214626.png
    Screenshot_20230117-214626.png
    151.6 KB · Besök: 7

donatelo001

Medlem
Jag har en begagnad 7delad kasette.
I gott skick m n väldigt smutsigt.

Bytes gärna mot en 10delad kasette .

Bilagor

• Screenshot_2023-01-18-14-49-54-126_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-01-18-14-49-54-126_com.android.chrome.jpg
    174.6 KB · Besök: 12

Snulfert

Medlem
Hej
Håller på att bygga ihop cykel och insåg nu att jag saknar lite smågrejer. Dels två skruvar för att fästa frambromsoket i gaffel samt en låsring för centerlockskivor passande till 15 mm axel. Alltså en sån man drar med vevlagerverktyg. Om någon råkar ha över och kan tänka sig att skicka i kuvert betalar jag gärna en liten slant!
Hej,
Jag har diverse skruv som följde med avidbromsar. Kan kolla/ta kort imorgon så får vi se om något passar dig.
//Oskar

Snulfert

Medlem
Hej,
Jag fick kedjebrott så skulle behöva lite extra länkar till kedjan. 9-delat är det som gäller. Efter vintern ska drivlinan bytas ut pga slitage så tänker att detta kan fungera fram tills april typ.

Är det någon som har en bit kedja till övers? För att få ihop det någorlunda bra tror jag 5 länkar långt skulle behövas.

.evall

Medlem
Hej,
Jag fick kedjebrott så skulle behöva lite extra länkar till kedjan. 9-delat är det som gäller. Efter vintern ska drivlinan bytas ut pga slitage så tänker att detta kan fungera fram tills april typ.

Är det någon som har en bit kedja till övers? För att få ihop det någorlunda bra tror jag 5 länkar långt skulle behövas.
Jag skulle faktiskt kunna ha det. Ska kolla så kanske det kan bli ett byte enligt ovan. Kan skicka ett PM när jag kollat.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Någon som sitter på ett ok 26”-däck? Bakdäcket på lådcykeln behöver bytas och det är ju bra för miljön om en hyllvärmare används istället för ett sprillans nytt. Letar 26x1,75; massa MTB-nabb behövs ej pga asfaltcykling mellan hem och skola/förskola.

Jag finns i Malmö och hämtar gärna i krokarna runtomkring. Betalar gärna en Budvar eller Grosshandlare för besväret. Eller Swish till välgörenhet såklart.

mullewreck

Aktiv medlem
Longshot men man kan alltid kolla läget!
Någon som har ett MTB-styre med lite rise? 31,8mm, 720 - 740mm.
Kan byta mot en höftväska Fox Hip Pack Slim som jag har liggandes. Hel och ren.
Finns i västra Göteborg.

325918308_1546591245827130_2035177710802850273_n.jpg

IM

Aktiv medlem
Håller på och räddar en gammal ram av finstål från SS-ödet, men behöver ett växelöra att hårdlöda dit då det var Simplex på denna tidigare. Nån som har en kass ram med dropouts i stål som skulle kunna tänka sig att köra lite vinkelslip?
Även ett 1" styrrör är av intresse då det befintliga både är franskt och knäckt...
Vill du att man kapar och skickar? Det kan jag göra, har en Centurion Super Le Mans stående som ska slängas, sadelstolpen sitter fast och ramröret är rostigt, men annars är den fin.
Återkom om intressant - vill ha kapanvisningar då jag inte vet var du vill lägga skarvarna.
Har ni fått ordning på detta? I annat fall har jag lite tid över i veckan som kommer att kika på vad jag jag bidra med.

donatelo001

Medlem

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

29" kolfibergaffel för MTB sökes, icke boost. Skick på lack spelar ingen roll, ska ändå lackas om.

Fishy

Aktiv medlem
Söker fälgbromsat bakhjul 26 tum, frikrans för 6 delat.
Ska på sommarstugans slit- och släng cykel, så behöver inte vara vackert, men hyfsat rakt.
Göteborg.

IM

Aktiv medlem
Söker fälgbromsat bakhjul 26 tum, frikrans för 6 delat.
Ska på sommarstugans slit- och släng cykel, så behöver inte vara vackert, men hyfsat rakt.
Göteborg.
Jag skall kolla hur det 26"-hjulsetet med frikrans jag har ser ut. Återkommer.

Redigerat: du har PM.

Senast ändrad:

LjudetInnan

Aktiv medlem
Sökes:

Kolfiber 700c framhjul, behöver inte vara något fin-lir utan i princip vad som helst duger!

Söker också retro vevpartier samt Colnago panto-delar till icke-ebay-fantasi-priser 👈

Har retro racer prylar, happy-valuta eller donation till valfritt ändamål 👍

bearthefear

Aktiv medlem
CDCE99B8-DD07-41A1-B123-561799359BF0.jpeg

Bortskänkes mot fraktkostnad eller hämtas i Haninge. Verkar funka fint och ta laddning, men har inte använt den på flera år. Enda förbehållet att du lovar att inte bygga en rysk drönare av den eller nåt sånt…

Allt eller inget är det som gäller!

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
Visa bilaga 605224
Bortskänkes mot fraktkostnad eller hämtas i Haninge. Verkar funka fint och ta laddning, men har inte använt den på flera år. Enda förbehållet att du lovar att inte bygga en rysk drönare av den eller nåt sånt…
Nu har jag så jag klarar mig men den Ant+ stickan och pulsbandet är värt ett par hundralappar för en inomhuscyklist. Hade ett likadant och det höll längre/funkade bättre än något annat band jag haft

Tob

Aktiv medlem
Någon som råkar ha ett par Shimano 105 5800 vevarmar utan drev som man inte använder?
Eller ett vevparti som inte används?

Har ett par 50/34 drev till 5800 som ska nyttjas till ett bygge med 105 delar.

Sam00

Aktiv medlem
Skänkes, Rockrider vätskeryggsäck. Enklare variant. Den är aldrig använd, men min dotter har lekt med den vid nåt tillfälle.

5804C449-2CBB-4453-A780-A03DC6541B93.jpeg

velman

Aktiv medlem
Jag söker en mekställsklämma. Skall göra en enklare diy-lösning där jag kan fästa en klämma på arbetsbänken.

Har du en klämma / trasigt mekställ får du gärna höra av dig!

Jag bor i Göteborg

F536C086-50BF-4AC3-8D2D-FF12F08CBE7E.jpeg

Topp