[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Orwar

Aktiv medlem
På sistone har suget efter ett billigt projekt vuxit sig allt starkare, och jag har spanat här och var efter en schysst äldre MTB att ha till något kul. Har till och med börjat sätta lappar på schyssta cyklar när jag promenerar förbi dem. När den här dök upp på annons så tänkte jag först att den är alldeles för liten för mig, men jag har alltid varit väldigt svag för Orange och bestämde mig givetvis för att åka och titta på cykeln.

När jag kom dit och tittade konstaterade jag genast att cykeln är alldeles för liten för mig (sadelröret är 41 cm c-t) och samtidigt bestämde jag mig givetvis för att köpa den eftersom den är helt oemotståndlig, och eftersom man säkert kan fixa körställningen med riserstyre och annat. När jag kom hem med cykeln och tittade lite noggrannare på vad jag köpt konstaterade jag att den är alldeles för liten för mig, och även om körställningen kanske går att få till så kommer cykeln inte se bra ut när jag anpassat den så att jag sitter bra på den. Den här cykeln förtjänar att se bra ut.

Finns det någon här som skulle vara sugen på en bytesaffär mot något annat tufft projekt i min storlek? Skulle kunna tänka mig att byta Orange-ramen mot en annan ram, samtidigt vore det lite synd att slakta den, och därför byter jag hellre bort hela cykeln.

Är intresserad av det mesta så länge det är något som väcker habegär och är i någorlunda rätt storlek för någon som är 180 cm lång. Kan vara komplett cykel eller endast ram, kan vara äldre eller nyare, så länge det är stål och kan bli en tuff vardagscykel som går att öva bunnyhop med på väg till jobbet. Kan nog förresten vara intresserad av något med bockstyre också, och kanske till och med andra material än stål, så länge det är något man blir glad av.

Cykeln finns i Göteborg. Som synes på bilderna är den i kanonskick. Har inte gjort något alls med den på bilderna, ger man den en tvätt och lite rubbing och byter sadeln tror jag att den blir helt fantastisk. Har inte gjort det eftersom det kommer bli svårare att göra sig av med den då.

Om någon skulle vara intresserad av att köpa den kan det nog också gå bra, men det gör sig väl egentligen inte i den här tråden, och byte är roligare.

P_20230129_151233.jpg
P_20230129_151221.jpg P_20230129_150942.jpg P_20230129_150914.jpg P_20230129_150905.jpg P_20230129_150926.jpg P_20230129_150934.jpg

apan_

Aktiv medlem
IMG_20230131_140630.jpg

Bock i ganska risigt skick, skador på under/framsidan som ses på båda sidorna. Märkt "SR Road champion" och "SAKAE Custom England". Kanske går att göra bull av den. Finns att hämta i Bankeryd (Jönköping) annars åker den till återvinningen.

IM

Aktiv medlem
Visa bilaga 605749
Bock i ganska risigt skick, skador på under/framsidan som ses på båda sidorna. Märkt "SR Road champion" och "SAKAE Custom England". Kanske går att göra bull av den. Finns att hämta i Bankeryd (Jönköping) annars åker den till återvinningen.
Återvinningen vore synd. Jag kan förbarma mig när jag rullar förbi i februari. Givet att det är tillräckligt snabba puckar för din bättre hälft. 😊

discomike

Aktiv medlem
Hej Orwar,

Har tagit på mig att ordna en äventyrs/bikepacking cykel åt en tjejkompis med inte så stor budget, men som verkligen vill ut på vägarna. Stilen är självklart viktig även om man är ensam på en bergstopp så detta projektet hade nog kunnat passa.

Det jag har att byta mot är den här inte riktigt lika coola merida-ramen i storlek L, med hjul och gaffel osv, har även lite nya suntour växelreglage och skivbromsar.
P_20221119_163917.jpg

Finns också i Göteborg så logistiken är iaf lätt att lösa.

wukkaN

Aktiv medlem
Hej Orwar,

Har tagit på mig att ordna en äventyrs/bikepacking cykel åt en tjejkompis med inte så stor budget, men som verkligen vill ut på vägarna. Stilen är självklart viktig även om man är ensam på en bergstopp så detta projektet hade nog kunnat passa.

Det jag har att byta mot är den här inte riktigt lika coola merida-ramen i storlek L, med hjul och gaffel osv, har även lite nya suntour växelreglage och skivbromsar.
Visa bilaga 605801

@Orwar

Edit: hjälpte dig med taggen så han får en notis ☺️

Orwar

Aktiv medlem
Hej Orwar,

Visa bilaga 605801

Skickar PM!

velman

Aktiv medlem
Jag söker ett par Profile Design tempopinnar. Någon som har liggandes hemma och som har gett upp tidshetsen? Hör av dig i så fall!
t4.png

Gushem

Aktiv medlem
Jag skulle behöva ram/cykel som resulterar i en funkis ss cykel, gärna med fälgbroms och 26" hjul. Någon som har en dammig och sunkig ram? eller ett påbörjat projekt som du tröttnat på? har en hel del i lådorna att byta mot!

IM

Aktiv medlem
Jag skulle behöva ram/cykel som resulterar i en funkis ss cykel, gärna med fälgbroms och 26" hjul. Någon som har en dammig och sunkig ram? eller ett påbörjat projekt som du tröttnat på? har en hel del i lådorna att byta mot!

Har du önskemål om storlek? Jag har ett par olika ramar/ramset som bör kunna fungera utifrån vad du skriver.

Kashedian

Aktiv medlem
Jag har ett par 26" mtb-ramar som du kan kika på och se om de kan vara något. PM kommer lite senare idag.
Har du en komplett 26"-ramset så är jag intresserad också. Har lovat en jobbkollega att bygga en hoj åt honom (han är för feg för att cykla på vintern så ingen stress)

Moses95

Aktiv medlem
Söker till detta bygge en gaffel, 1 1/8” för 26”.
Gaffeln som sitter på är för 26”, aluminium men för långt A-C mått så geo blir vrickad på denna ram! Kan byta eller betala en liten peng, för v/canti! ✌️
51CF2185-4D73-4816-99B8-0CCB312755ED.jpeg

IM

Aktiv medlem
Gaffeln som sitter på är för 26”, aluminium men för långt A-C mått så geo blir vrickad på denna ram! Kan byta eller betala en liten peng, för v/canti! ✌️
Visa bilaga 606269
Jag skall slänga ett öga när jag ändå är i 26"-lådan och rotar.

Moses95

Aktiv medlem
Visa bilaga 606269
Det är en kompis bara för att vara tydlig, hans hemmabygge! 😅 Absolut, men det är halvvägs!

flapjackin

Aktiv medlem
Jag skall slänga ett öga när jag ändå är i 26"-lådan och rotar.
Om du inte hittar, så har jag en
Visa bilaga 606269
jag har en gt gaffel som ja tror skulle passa bra. Om du inte löst d redan :)

IM

Aktiv medlem
Om du inte hittar, så har jag en

jag har en gt gaffel som ja tror skulle passa bra. Om du inte löst d redan :)
GT låter flashigare än vad jag kan tänkas skaka fram i det här sammanhanget. 😊 Hojta till om ni löser det, annars tittar jag imorgon när jag ordnar med ramar och ramset.

Moses95

Aktiv medlem

salle

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Gushem

Aktiv medlem
Jag har en gt-ram i stål ståendes i stugan men med klassiska fastrostade sadelstolpen.

jag har en stål GT på landet. Dock med en fastärgad sadelstolpe. Men lite kemi och häxkonster kan det nog bli bra.
ah okej! får se om det dyker upp npt utan fastrostad stolpe innan jag ger gtn ett försäk!

Flazzh

Ny medlem
Bortskänkes, Majorna GBG:
Ta gärna allt så blir jag av med det.
DA 9700 hoods Teal, Sram 32T x-sync
Giro empire Acc str 43
NW vinterskor str 43

Bilagor

• 7815A1A7-1DE7-44E0-B1C5-820A341CDDA3.jpeg
    7815A1A7-1DE7-44E0-B1C5-820A341CDDA3.jpeg
    580.3 KB · Besök: 62
  • D8B4CADE-D096-4305-AF29-C4BA776BBFBA.jpeg
    D8B4CADE-D096-4305-AF29-C4BA776BBFBA.jpeg
    498 KB · Besök: 58
  • B63B02FD-C0B6-449F-93E5-4F1AF2797A88.jpeg
    B63B02FD-C0B6-449F-93E5-4F1AF2797A88.jpeg
    551.9 KB · Besök: 59

Sam00

Aktiv medlem
Bortskänkes, Troy Lee shorts. Nästan nya, använda en gång. Dam modell men funkar på mig som väger 68kg. Medium. Finns i Haninge.

9E5877C1-A8E5-4DB2-A714-812FC2DA00FB.jpeg

Senast ändrad:

Shaqim

Medlem
Visa bilaga 605224
Bortskänkes mot fraktkostnad eller hämtas i Haninge. Verkar funka fint och ta laddning, men har inte använt den på flera år. Enda förbehållet att du lovar att inte bygga en rysk drönare av den eller nåt sånt…

Allt eller inget är det som gäller!

Har dessa hittat nytt hem? Annars tar jag dem gärna och betalar frakten.

IM

Aktiv medlem

Tob

Aktiv medlem
Jag söker också efter en 26" stel gaffel till en äldre mtb. Ska vara 1 1/8 ogängad.
Med fästen för v broms.
Håller på att bygga om en Scott Comp Racing från 1999 till Single speed.
Skulle vara uppskattat om någon hade en sån att sälja .
Har en dämpgaffel Judy att byta med om det är av intresse.

cola

Aktiv medlem
Tjipp!

Skivbroms fram sökes!

Någon som har en fungerande hydraulisk frambroms liggandes- gärna sram (sitter DB5 på nu) men det är såklart sekundärt. Jag ska upp till sonen och hans broms är ”kass” (hans ord- kan betyda typ vad som helst..) tänkte ta med mig en och slänga på och ta hem den andra för diagnos:) har nog lite att byta med eller kalla cash:) jag finns norr om Uddevalla men skicka är väl nästan alltid smidigast numera!

Ha en go söndag!

IM

Aktiv medlem
Tjipp!

Skivbroms fram sökes!

Någon som har en fungerande hydraulisk frambroms liggandes- gärna sram (sitter DB5 på nu) men det är såklart sekundärt. Jag ska upp till sonen och hans broms är ”kass” (hans ord- kan betyda typ vad som helst..) tänkte ta med mig en och slänga på och ta hem den andra för diagnos:) har nog lite att byta med eller kalla cash:) jag finns norr om Uddevalla men skicka är väl nästan alltid smidigast numera!

Ha en go söndag!
Kanske.

Jag kikar när jag kommer hem i eftermiddag, om det inte är löst då.

Topp