[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hej. Någon som har en raceblade bakskärm över. Gärna i Göteborg eller i närheten, men övriga landet funkar också, betalar givetvis frakten isåfall.

//Andreas

Två vägghängare från Biltema. Finnes i Bromma eller på söder i morgon torsdag om man säger till idag, annars finns de i Bollnäs.
IMG_3981.JPG

Söker 26" dämpargaffel.

Den jag har / köpte lämnar lite till att önska :) Som en hoppstylta typ.

Vanlig QR och skivbromsfäste behövs.

Skänkes / bytes eller vanliga pengar

o73346431o eller PM.

s sa:
Har ett par knäskydd av typen Fox Racing Launch Pro Knee Guards storlek L/XL som bara ligger och skräpar. Använda ett par ggr. Tyckte de var för varma för stigcykling.

Bytes mot något användbart. T.ex. öl.

http://www.chainreactioncycles.com/se/en/fox-racing-launch-pro-knee-guards-ss17/rp-prod60809

Finns i Uppsala. Kan även lämpas av centralt i Stockholm. Skickas ej.

Jag tar dom gärna om du vill skicka dom! :) Såg nu att du inte ville det, flåt... Någon annan blir lycklig istället

Senast ändrad:
BTO sa:
Hej. Någon som har en raceblade bakskärm över. Gärna i Göteborg eller i närheten, men övriga landet funkar också, betalar givetvis frakten isåfall.

//Andreas

Det har jag nog faktiskt, men du får ta med dig framskärmen också isåfall :)
Återkommer med bild!

Söker en adapter för att kunna köra gaffel med rakt gaffelrör på 1-1/8 i ram med nedre lager på 1.5 i Stockholm.
Vore så himla bra om någon har en att sälja under morgondagen.

Någon som har en bult över till ett race face chinch turbine vevparti. Bulten som fäster vänster vevarm

//Calle

Nån som vill ha en gratis DH hjälm? Fick en på köpet när jag köpte ett nackskydd för ett tag sedan men tyvärr är den lite liten för mig. Poc Cortex 55-57 cm i huvudomkrets.

Ålder okänt men ska vara okraschad. Finns i Kortedala, Göteborg. Skickas ej.

EDIT: Borta

Bilagor

• DSC_0633.JPG
    DSC_0633.JPG
    175.9 KB · Besök: 139
Senast ändrad:
Jag behöver bli av med en gammal pendlare jag inte kan förvara längre. Fullt cykelbar, växlar och bromsar funkar, men värdet är ca 0 kronor. Någon som vet om jag kan donera den nånstans?

toshiba sa:
Jag behöver bli av med en gammal pendlare jag inte kan förvara längre. Fullt cykelbar, växlar och bromsar funkar, men värdet är ca 0 kronor. Någon som vet om jag kan donera den nånstans?

Testa Solna cykelköket. De har en fb sida, men tror att de är nåbara på andra sätt också. Non profit som bygger och säljer cyklar av gamla delar.

Nån som råkar ha en Sram 200mm bromsskiva, 6 bult? Eller ett billigt set 200mm och 180mm 6 bult? Helst i Stockholmsområdet.

/Tack!

toshiba sa:

Lägg upp en bild. Delarna brukar alltid glädja någon!

Konkret sa:

För sent, fick ställa ut den på gatan olåst. Finns den kvar står det en olåst Merida i cykelstället på Olof Palmes gata vid Norra bantorget som vem som helst får ta.

toshiba sa:
Konkret sa:

För sent, fick ställa ut den på gatan olåst. Finns den kvar står det en olåst Merida i cykelstället på Olof Palmes gata vid Norra bantorget som vem som helst får ta.

Tråkigt att ge bort en hoj till folk som snor istället till folk som bygger och fixar med äldre delar.

Men men.

Lite ot men jag har ett par vandringskängor som står och samlar damm.
Crispi i skinn med goretexmembran, storlek 42-ish. Lite slitet skinn men tätt membran.
Bortskänkes i Lund. Skickas inte.

Konkret sa:
Tråkigt att ge bort en hoj till folk som snor istället till folk som bygger och fixar med äldre delar.
Men men.

Japp, men jag kunde hitta ett enda centralt ställe där den kunde doneras, och jag hade inte tid att cykla ut till förorterna för att skänka cykeln och sen kriga sig hem kommunalt.

Konkret sa:
toshiba sa:
Konkret sa:

Men men.
Jag försöker ta hand om den. Lyckas jag göra pengar av den så skänker jag dem, minus en fika, till nåt välgörande. Stockholms katthem kanske?

Vill väldigt gärna börja cykla skog men saknar 26" däck!

Jag har kört mkt lvg och vill ta tag i skogscyklandet. Har inga dämpare så tänker att mycket luftkammare är bra? 2,4 ska enligt internet passa min kona cindercone. Men allt är verkligen av intresse! För jag vill börja hojja!

Jonatan F sa:
Vill väldigt gärna börja cykla skog men saknar 26" däck!...Men allt är verkligen av intresse!
Var bor du?

Jag har fler fuldäck än vad jag lär kunna förbruka på rimlig tid.

(Jag bor i Tullinge utanför sthlm)

Jonatan F sa:
Vill väldigt gärna börja cykla skog men saknar 26" däck!

Jag har kört mkt lvg och vill ta tag i skogscyklandet. Har inga dämpare så tänker att mycket luftkammare är bra? 2,4 ska enligt internet passa min kona cindercone. Men allt är verkligen av intresse! För jag vill börja hojja!

Om du inte har några större krav och det är 26" du har så kan du alltid hålla utkik på det lokala deponistället och tala snällt med dom som jobbar där så kan du säkert ta däck från de cyklar som slängs - man kan hitta saker som går att använda där

90% rea på utvalda däck på crc, däckfrågan är löst :)

Har någon ett vevparti (gärna inklusive lager) är det däremot intressant:)

Senast ändrad:
Vintageskor, strl. 45 men ganska tighta. Skulle säga strl. 43.

Bytes mot vevparti eller framdämpare till mtb. Eller en öl.

Fred!

Bilagor

• IMG_5169.JPG
    IMG_5169.JPG
    161.1 KB · Besök: 137
Ingen som har en sån här liggandes? För ISCG 05.

Har en del skrot att byta med....annars så finns det öl, trisslotter eller dyl.

Bilagor

• IMG_0882.PNG.jpg
    IMG_0882.PNG.jpg
    31.3 KB · Besök: 147
Paco sa:

Inte omöjligt att jag har en sån som bara ligger och skräpar. Det tar dock ett par dagar innan jag är hemma och kan kolla. Återkommer om jag hittar den och kollar om det fortfarande är av intresse.

/Johan

JojjeM sa:
Paco sa:

Inte omöjligt att jag har en sån som bara ligger och skräpar. Det tar dock ett par dagar innan jag är hemma och kan kolla. Återkommer om jag hittar den och kollar om det fortfarande är av intresse.

/Johan

Det dröjer ca två veckor innan jag har ramen hemma så det är ingen brådska;)

Är på jakt efter ett shimano 7-delat tumväxelreglage till pojkens cykel. Han orkar inte vrida på det revoshift reglaget som sitter på idag, tyvärr gjorde det ingen större skillnad med ny vajer.
En förutsättning är att det finns i Göteborgsområdet. Pengar finns i byte.

Någon i/i närheten av Malmö som sitter inne på en silvrig sadelstolpe som är 26,4 mm i diameter?

Tillbaka
Topp