Stort cred till alla småhandlare!

matz 1

Ny medlem
Här i Enskede Sockenplan har vi räddaren i nöden för många cyklister.
Det är underbar personal som tar allas problem på högsta allvar.
Spelar ingen roll om nån stressad småbarnsförälder kommer med punka på lillens jonne eller om man kommer med lagerknas i baknavet.
Eller om bakväxeln har åkt in i hjulet och sprättat några ekrar. Man möts alltid med ett glatt smile. Och ett klart vi fixar det :D
Dom säljer inga fina märken eller så .....men dom finns där för alla som gillar att cykla.
Dessutom upptäckte jag idag att man får spola av värsta leran från Hellas hos dom :)
UNDERBART
Jag GILLAR !!!!
Dessutom har dom kaffe.

JesperA

Medlem
Är din cykel köpt hos dom? Häromkring får man en utskällning om man vill betala för service för en cykel som inte är köpt av dom, visst, förstår ju logiken bakom men vad förväntar dom sig när dom har 2st kinacyklar på lager & vägrar ta in cyklar dom påstår vara återförsäljare av.

jonte987

Aktiv medlem
Det finns de som är bra när när man behöver nån smådel eller lite hjälp. Tex Staffanstorp.

Schlocum

Aktiv medlem
Hade samma känsla för Alviks Cykel. Hoppas att Jarla, som tagit över, håller fanan lika högt.

TBy

Medlem
Jag gillar Hjelmgrens cykel i Rotebro/Rotsunda skarpt. Visserligen har jag mest köpt delar där och skruvat själv, men har alltid varit nöjd när jag gått därifrån.

Stumpy

Aktiv medlem
TCM räknas kanske inte riktigt som småhandlare, men man får hjälp när man behöver och de har rätt mycket i lager.

ooms

Aktiv medlem
JesperA sa:
Är din cykel köpt hos dom? Häromkring får man en utskällning om man vill betala för service för en cykel som inte är köpt av dom, visst, förstår ju logiken bakom men vad förväntar dom sig när dom har 2st kinacyklar på lager & vägrar ta in cyklar dom påstår vara återförsäljare av.
Såna lbs:er (tyvärr är de vanliga) ska bojkottas så att de försvinner. De har inte förstått vart utvecklingen är på väg, och att deras framtida roll primärt är att serva och reparera saker, inte sälja.

ForesterGuy

Aktiv medlem
ooms sa:
JesperA sa:
Såna lbs:er (tyvärr är de vanliga) ska bojkottas så att de försvinner. De har inte förstått vart utvecklingen är på väg, och att deras framtida roll primärt är att serva och reparera saker, inte sälja.
Det finns näthandlare som inte säljer reservdelar till märkescyklar om kunden inte har köpt även cykeln hos dem. Förstår inte logiken där...

jolov

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
ooms sa:
JesperA sa:
Det finns näthandlare som inte säljer reservdelar till märkescyklar om kunden inte har köpt även cykeln hos dem. Förstår inte logiken där...

Vilka näthandlare?

Stewe

Aktiv medlem
+1 kul med lokala seriösa butiker

Min är Cykelhuset i Upplands Väsby. En stor butik/verkstad med den lilla butikens engagemang och intresse.
Man känner sig alltid välkommen vare sig man ska köpa en flaska eller cykel.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag tycker Cykeltjänst i Södertälje är bra. Ibland är det en massa krävande stora och små kunder så det kan ta lite tid. Precis innan VR är också ett dåligt tillfälle att få ett första intryck. Annars bra.

Jimel

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Jag tycker Cykeltjänst i Södertälje är bra. Ibland är det en massa krävande stora och små kunder så det kan ta lite tid. Precis innan VR är också ett dåligt tillfälle att få ett första intryck. Annars bra.
Ja dom är trevliga, dom brukar få hantera mina hjul efter jag ekrar upp dom och har gjort det väldigt bra.

Öskar1

Ny medlem
Melins Cykel & Sport i Östhammar. (Finns en i Tierp också men den i Östhammar gäller)

Levererar nya cyklar, reparerar och är otroligt trevolga. Ställer alltid upp på sina kunder.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer