[STULEN] Ghost SE 3000 (2010) från lindholmen

coypu

Ny medlem
Coypu.jpg

Idag under lunchen så blev jag av med min MTB. (såg den senast ca 11:00 och såg att den var borta ca 12:10)

Den stod parkerad mellan Ericsson huset och älsnabbens hållplats på Lindholmspiren.

Den har en svart Sektor RL framgaffel och nokian WXC300 dubbdäck.

Har någon sett den?

rekrevs

Aktiv medlem
Skall hålla ögonen öppna, jobbar själv på Ericsson.

Ett tips är att kolla området vid Hotel Lundby: http://www.hotell-lundby.se/
Håller till rätt mycket skumt folk där borta...

Edit:
Har du ett nummer man kan nå dig om man ser nått?

Senast ändrad:

doubleH

Ny medlem
Kolla som sagt området runt Karlavagnsgatan vid "härbärget" (baksidan Studentboendet, vid Gummiverkstan).
Brukar stå en missbrukartyp o skruva isär cyklar där. Han har en blå cykelkärra för att transportera sina fynd.
Jag har själv tagit hand om en slaktad Scott Hybrid där o lämnat in till Polisen (som var tämligen ointresserade o bla missade att notera att jag gjorde anspråk på "resterna" om inte ägaren gjorde det).
Var hojen fastlåst i nån av stolparna? Annars den kanske har slängts i hamnbassängen...?
Lutar dock mer åt att ovan nämnda eller hans polare plockat med sig den.

perg

Ny medlem
Fy vad tråkigt! Ska hålla utkik!

Snodde dom den mitt på dagen där alltså?? Satt den fast i en stolpe eller stod den löst?

Jag var tvungen att lämna cykeln över natten en gång och blev av med mina hydrauliska bromsok, cykeldatorn och en skitbaklampa från biltema (nån skruvade loss oken och kapade bromsslangarna!?) mellan Ericssonhuset och huvudbyggnaden (Lindholmspiren 5)...

Jag som trodde att det var relativt "riskfritt" att ställa cykeln ute i allas blickfång på dagtid så länge man låste fast den i stolpe.. (brukar parkera min precis framför ett fönster där en snubbe har sitt kontor och sitter och ser rakt ut på min cykel)

coypu

Ny medlem
Tyvärr va den inte fast i någon av stolparna :(. Men i fortsättningen kommer jag använda mig av "Burarna" som ericsson har.

Tog en tur i omgivningarna när jag har slutat för dagen. Gick bort till "hotell lundby" och bort till sprothallen lundbystrand men hittade inget.

Trodde med att de va ganska riskfritt att ha cyklen där.

Tack alla som håller ögon öppna :D

Bifogar en bild där den har den gaffeln som satt på. Som synes så matchar inte gaffeln resten av cykeln så den borde sticka ut lite.

DSC_0166.JPG

Topp