[STULET] Cannondale Scalpel 3 2010. [Update: Ny cykel uthämtad!]]

STIZZE

Ny medlem
Cykeln stals från min uteplats på min öppna innergård i lugna området sickla allé ett stenkast från HBB i Stockholm. Jag låste den på uteplatsen för att duscha och städa lite, för att sen tvätta och ställa in den inne i lägenheten där jag normalt har den.

Cykeln är en Cannondale Scalpel 3 2010 och är sannolikt den enda av denna årsmodell och version i Stockholm. Den är svart/grön lackerad med vit lefty gaffel. Handtagen som sitter på är svarta Coda Weave, storleken är medium vilket anges på ramen, XT komponenterna byttes ut till XTR i butik när den köptes. Det sitter en kålfiber flaskhållare på cykeln, i denna satt en cykloteket vattenflaska.

SAMMANFATTNING KÄNNETECKEN:
- Svart/grön lackering
- Vit LEFTY gaffel
- Vit/grön sadel
- Svarta "väv" handtag
- Storlek "M" är fastklistrat på ramen
- Flaskhållare i kålfiber
- Cykloteket vattenflaska

SPECIFIKATION KÄNNETECKEN:
- LEFTY vit gaffel
- XTR komponenter
- FSA Afterburner vevparti
- Vita AVID Elixir bromsar

Cykeln hämtades ut i mitten av juli 2010, har därefter haft rambrott och nya ramen har inte ens suttit på en månad.

Cykeln kostade 36'000kr och är ännu inte helt avbetald, försäkringen täcker bra 8000kr vilket inte ens räcker att betala av det sista på den. Förutom att detta är en finansiell kris för mig är cyklingen och cykeln otroligt viktigt emotionellt för mig, det är med denna cykel jag får vardagen att orka runt och jag är minst sagt förtvivlad då jag inte har en chans att köpa en ny då budgeten redan är tight som det är.

Jag skulle uppskatta ALLA typer av hjälp jag kan få. Snacka med de cyklister ni träffar på om denna stulna fincykel, en sak leder till en annan, tillslut kanske någon ser den, hittar den slängd nånstans, hittar den på blocket etc.

Ungefär 2% av alla stulna cyklar kommer tillbaks till sin ägare, jag är desperat.

EDIT: Ring gärna mig om ni märker av nånting mystiskt eller ser den fara förbi er på stan. 073-0400538

Egen tagen bild i juli månad, handtagen är utbytta till svarta coda weave:
scalpel111.jpg

Cannondales bild:
scalpel.jpg

Senast redigerad av en moderator:

Ted_B

Aktiv medlem
Usch vad tråkigt, du får försöka trösta dig med att de två procenten som blir uppklarade förmodligen till stor del består av fincyklar.

bruce

Ny medlem
Neeej, fy faan, usch.

Det är i såna här lägen man önskar att Charles Bronson skulle smyga fram och överraska tjuven.

STIZZE

Ny medlem
Jag ska ut och leta efter den nu igen..

Jag tror dock det är nått organiserat som stulit den, jag bor på en helt öppen innergård i ett mycket fint område, det finns ingen anledning ihuvudtaget att beträda innergården ifall man inte bor här.

bollen

Ny medlem
tyvärr finns det svin lite varstans
spelar ingen roll om man bor fint eller inte
har blivit av med tre mtbs (min polares, min och min flickväns men inte lika fina som dina) samtidigt
en i brf snodde dom och vi var 12 st lgh tillsammans
kunde dock aldrg bevisa ngt
men jur kul är det att en av grannarna snott dom och det var i Äppelviken

bollen

Ny medlem
kolla källare och förråd om det är kids på gården
sätt upp lappar och prata med grannar
är det ungar i området kanske den kommer fram

Atlas

Aktiv medlem
Mina tankar är med dig Stizze! Håller såklart ögon öppna och lyssnar där jag kan.

castrello

Aktiv medlem
Trist och lider med dig... Men hur vet du att du bara får ut 8000? Låter ju sanslöst snålt i så fall. Mitt bolag skulle betala ut allt utom en liten självrisk för en så ny cykel om den var låst.

Lappar i kvarteret, fråga runt, kolla tradera blockt och köp och sälj på alla möjliga och omöjliga ställen. Hoppas det ordnar sig.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Det är inte så att självrisken är 8000:- dvs runt 25%? Som Castrello skrev låter det ju helmysko om du bara får ut 25% av värdet? Oavsett vad som händer kanske du ska se över din försäkring!

Rock

Aktiv medlem
om man har Folksam så är det 8000kr. Det har hag fått reda på den hårda vägen. Nu har jag Trygg-hansa.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Trygg Hansa rockar (i mitt fall iaf) då dom har löst mina stölder och krascher exemplariskt. Nu hjälper det ju inte Stefan såklart men det är ju en stor grej som man måste tänka på...

Fy fan vad trist oavsett...

bruce

Ny medlem
När jag snackade med Folksam sa de att de ersätter till "fullvärde" och jag konkretiserade min fråga, d v s "om min cykel blir stulen, låst med godkänt lås eller stulen ur lgh, så ersätter ni alltså hojen?" "jajamensan". Skojade de med mig?

ostkaka

Aktiv medlem
I lägenhet räknas cykeln oftast som vanligt lösöre. I fristående garage, utomhus, cykelrum eller liknande är det en "cykel", och ersätts därefter.

Atlas

Aktiv medlem
På IF måste man ha specialföräkring, inte billigt men skyddet är heltäckande och värdeminskningen är ingen (med lite reservation såklart). Bra skit.

72

Aktiv medlem
Skit vad trist. Hoppas att den kommer tillbaka. Har du en enklare reservhoj nu? PM:a annars

MEN VA FAN. DÖD ÅT DE JÄVLARNA! HELVETE. FAN.

Vilka svin det finns. Jag får lust att starta medborgargarden, cykla runt med pannlampa och lysa folk i ansiktet och fråga vad fan de gör på innergårdarna...osv.

Var köpte du cykeln? Du borde snacka med dem...jag tycker det är ett ypperligt tillfälle för en goodwill lösning.

Jag får lust att starta något slags insamling. Sån här ondska måste ju hävas för helvete. 100 spänn är avsatta till din nya hoj grabben.

Någon som har en lånecykel för Stizze (som han lovar att inte lämna en sekund på sin innergård!)?

Och till alla er cykeltjuvar där ute: kom gärna förbi och knacka på min dörr så öppnar jag med ett hagelgevär och en spade.

Jävlar vad tråkigt!

Jag håller utkik här i Årstadal/Liljholmen.. är ju ute med jycken varje dag. Kanske inte bor så många tjuvar här men kanske potentiella köpare.

thomalin

Aktiv medlem
Barabingbaraboom skrev:
-------------------------------------------------------
> MEN VA FAN. DÖD ÅT DE JÄVLARNA! HELVETE. FAN.
>
> Vilka svin det finns. Jag får lust att starta
> medborgargarden, cykla runt med pannlampa och lysa
> folk i ansiktet och fråga vad fan de gör på
> innergårdarna...osv.
>

Precis, plantera ut en hoj och vänta med basebollträn eller nåt...

Little Stereo

Aktiv medlem
Men SUCK, faan vad surt Stizze :-(
Tyvärr var det bara 1-2 veckor sen det stals en fin TREK i sjöstan, den stod tydligen låst på balkongen 1 våning upp... :-/ T

DrGT

Medlem
Neeej, jävlar vad trist. Jag håller ögonen öppna.

Tyvärr så verkar det som att man måste låsa cykeln även om man bara ska vända ryggen till i 10 sekunder :(

skrotfot

Aktiv medlem
Jag bevakar mina kvarter Stefan. Det är jävligt trist detta. Det är ju inte bara en förlorad cykel och förlorade skogstimmar - du har fått en nytt tråkprojekt på halsen i och med försäkringsärendet.

Rippa

Ny medlem
Surt som fan, lider med dig! Tyvärr är det något som i princip alla cyklister råkar ut för för eller senare. Orkar inte ens räkna hur många jag själv blivit av med.

Men det finns hopp än. Det är faktiskt några cyklar som kommit tillbaka efter efterlysning på Happy.

Vore jag dig skulle jag uppge mitt tel nr oxå. Så folk kan ringa om de får korn på den.

rularn

Aktiv medlem
Ush va tråkigt! Jag skulle känna mig helt åt skogen om min sletna Radon för 8 k blev stulen. Kommer hålla ögonen öppna även om jag bor långt därifrån. Hoppas den återfinns.

Prata med grannar, lämna ut flygblad osv, det borde du göra.

Lycka till

rising

Aktiv medlem
Kan bara stämma in i kören: fyfan vad trist.

Vill även hissa Trygg Hansa i cykelförsäkringsärenden. Mkt bra de gånger jag behövt ha med dem att göra.

dans

Aktiv medlem
Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Vore jag dig skulle jag uppge mitt tel nr oxå.
> Så folk kan ringa om de får korn på den.

Finns väl i profilen.
Och jäklar vad surt, minns ännu när min ynka 3,5 tkr cykel blev stulen på blanka dan utanför min frus jobbfönster, kändes kränkande också.
Numera har jag 24h vakt på tomten...

Senast redigerad av en moderator:

glitch

Aktiv medlem
Sjukt trist :/
Håller ögonen öppna.
Har själv Trygg-Hansa och de har skött varje ärende jag haft klanderfritt.

thomalin

Aktiv medlem
En tanke bara...

Det kan vara en ide att fundera på hur man syns på internet med sina cyklar.

Om jag vore tjuv och ville åt dyra cyklar så skulle jag nog hämta mycket info här på Happy.
Att lägga ut vart man bor i kombo med telefonnummer och fina bilder på sina dyrgripar i profilen är kanske inte optimalt.

... jag vet att det kan tolkas som om jag strör salt i sår, men min avsikt är givetvis att uppmärksamma det för oss som forfarande (peppar,peppar) har sina cyklar kvar.

// Thomas

edfors

Ny medlem
Man blir förbannad , jättetrist hoppas dom gör en OTB och bryter nacken.

Bor själv i Sjöstaden och det har känts rätt säkert , dags att hålla ögona öppna lite mer..

Anyway , Lider med dig

Mvh
/Anders Edfors

edfors

Ny medlem
Man blir förbannad , jättetrist hoppas dom gör en OTB och bryter nacken.

Bor själv i Sjöstaden och det har känts rätt säkert , dags att hålla ögona öppna lite mer..

Anyway , Lider med dig

Mvh
/Anders Edfors

Topp