[Stulet] Västerhaninge SS-mtb Cube

Bengt-re

Aktiv medlem
I natt klockan 02.25. Stals min SS mtb. Cube Acid från min uppfart. Cykeln var låst med två lås varav ena var en tung Abus mopedkedja. Race king puppor på, blått växelöra, kedjespännare och 30T framdrev.
IMG_20210406_174511_805.jpg

cubefritzz

Aktiv medlem
Borde vara lätt att finna då de flesta MTB cyklister i Sverige är "Trek, Specialized, Scott, Kona -tvättade" och kan inga andra märken =). Cube är unik, så den bör dyka upp, hoppas jag i alla fall.

Bengt-re

Aktiv medlem
Fan så trist. Beklagar förlusten och den osköna känslan som uppstår. Hoppas den kommer tillbaka.
Den är ju rätt lätt att känna igen så känns som en osmart cykel att sno, men orkar inte bli arg. Det är bara tråkigt och ledsamt. Får lägga ut vintethjulen på annons - skivbromsat QR är väl hett?!

WSMC

Aktiv medlem
Supertråkigt att en gammal kompis blir stulen!

Två frågor: hur kommer sig att du vet att den blev stulen kl 02.25?
har jag fattat det rätt att cykeln stod utomhus över natten?

Hoppas att du får tillbaka din ss till slut!

Bengt-re

Aktiv medlem
Supertråkigt att en gammal kompis blir stulen!

Två frågor: hur kommer sig att du vet att den blev stulen kl 02.25?
har jag fattat det rätt att cykeln stod utomhus över natten?
😥
Hoppas att du får tillbaka din ss till slut!
Kamera.... filmar uppfarten, men vad hjälper det? Jo, den har stått ute i sommar - gammal SS-mtb låste med moppelås snor väl ingen.... 😥

WSMC

Aktiv medlem
Kamera.... filmar uppfarten, men vad hjälper det? Jo, den har stått ute i sommar - gammal SS-mtb låste med moppelås snor väl ingen.... 😥
Lite som jag misstänkte då. Tyvärr så är det nog så att ofta gör tillfället tjuven...
Hur som, jag håller korpgluggarna öppna när jag är runt om i stan/förorterna.

darkforce

Aktiv medlem
liten killgissning cykeln och låsen bars iväg?

tyvärr lär den knappast återses, den tillsammans med ett par hundra till ligger troligen i en container o väntar på skeppning..
senaste veckorna har de enligt polisiär källa snotts cyklar och diesel frekvent runt södra sidan människobyn onsdag fredag lördag nätter, dvs då bylingen har fullt upp med fyllskallar.. så troligen öst liga som gör sin årliga höstmörker rajd o fyller upp lagret.

Hasse#7

Aktiv medlem

tyvärr lär den knappast återses, den tillsammans med ett par hundra till ligger troligen i en container o väntar på skeppning..
senaste veckorna har de enligt polisiär källa snotts cyklar och diesel frekvent runt södra sidan människobyn onsdag fredag lördag nätter, dvs då bylingen har fullt upp med fyllskallar.. så troligen öst liga som gör sin årliga höstmörker rajd o fyller upp lagret.
Tendensen utifrån exempelvis när larsaw blev av med sin Marino och även andra stölder man hört om är att de är fräcka, hörs inte, går fort, inga spår lämnas. Är det så att de har en teknik de inte vill avslöja? @Bengt-re Hur lång tid tog det mellan ankomst och att de försvann? Lämnade personen platsen på cykeln? Man kan ju tänka sig att oväntade tillägg som att larm utlöses vid flytt eller att cykeln är ocyklingsbar kan minska risken att den försvinner. Måste de komma nära med bil ökar ju risken att de avslöjas.

jonte987

Aktiv medlem

Blir lite tuffare än vanligt. I går kväll använde tullen den nya lagen och arresterad en ful fisk i Trelleborgs hamn på väg ut med flera bilar.

Paco

Aktiv medlem
Erkänn att det här egentligen bara är en ursäkt för att slippa köra SSSM?

Cykeln står säkert på baksidan av kåken och hittas magiskt en stund efter att tävlingen är avgjord 😉

(OBS!! Detta inlägg är av ironisk karaktär och bör absolut inte tas på allvar. Självklart är det jättetråkigt att cykeln blivit stulen.)

Berk

Aktiv medlem
Erkänn att det här egentligen bara är en ursäkt för att slippa köra SSSM?

Cykeln står säkert på baksidan av kåken och hittas magiskt en stund efter att tävlingen är avgjord 😉

(OBS!! Detta inlägg är av ironisk karaktär och bör absolut inte tas på allvar. Självklart är det jättetråkigt att cykeln blivit stulen.)

Måste parkera min SS på gatan ...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer