STULNA Göteborg Canyon Ultimate AL SLX och A-T-R Town

ollek

Medlem
Hej hej

Har haft inbrott i cykelförrådet i föreningen. Någon gång natten mellan onsdag och torsdag 4/6

Nedre Johanneberg

En Canyon Ultimate AL SLX, byggd av mig med lite gott och blandat.
SRAM Force 22
Zipp-stam
Specialized Romin
GoVest-hjul (endast dekaler på vänster sida)
Satt grå Rapha flaskor på den tror jag.

Min sambos helt nya damcykel.
A-T-R Town med 2 växlare, Wald-korg osv

Tack
C33AD6E9-77B5-4C43-88D5-EB0D73DB6B8E.jpeg
T

D0F0DF29-0A03-4126-823A-8B935EB613C0.jpeg

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Trist! Lite fina cyklar för ett cykelrum?
Verkar stjälas många i just Göteborg. Håll koll på schpock, Facebook marketplace, blocket, härbärgerna.

alans

Aktiv medlem
Vågat att ha Canyonen i ett förråd. Vårt cykelrum (även det i Johanneberg) ligger i ett parkeringsgarage som endast boende har tillgång till, även där har cyklar stulits tidigare. Fincyklarna får hänga på väggen hemma istället.

CBrandel

Aktiv medlem
Man undrar ju om det är "Robban" som stulit den eller om den redan blivit krängd en gång.

Väldigt trist vilket fall, önskar dig lycka till!

P.S Se upp för vittnen 😎.

NickPick

Aktiv medlem
Robban vill byta mot en elcykel annars.
Såg någon som sålde en stulen timemachine nyss. Hon hette jennike eller något på Facebook... I Göteborg.
Screenshot_20200608-073133_Blocket.jpg

Jacke89

Aktiv medlem
Sånt där hade man lackat fullständigt på, Hade gett han ett seriöst bud på för att få kontakt hade sedan åkt dit med ett par tunga grabbar.

alans

Aktiv medlem
Apropå blocket-annonsen, lyckades få tillbaka fruns stulna cykel efter att den dykt upp på blocket genom att agera intressent, stämma träff med försäljaren, och ringa polisen och berätta för dem vad som höll på att hända. Slutade med att två civilpoliser mötte upp mig på vägen till mötesplatsen. Jag fick med mig cykeln hem, försäljaren fick med sig en misstanke om häleri hem (misstänker även att han lyckades göra i byxan när två civilpoliser hoppade fram och grabbade tag i honom medan vi pratade om ett eventuellt köp).

Nael

Ny medlem
Apropå blocket-annonsen, lyckades få tillbaka fruns stulna cykel efter att den dykt upp på blocket genom att agera intressent, stämma träff med försäljaren, och ringa polisen och berätta för dem vad som höll på att hända. Slutade med att två civilpoliser mötte upp mig på vägen till mötesplatsen. Jag fick med mig cykeln hem, försäljaren fick med sig en misstanke om häleri hem (misstänker även att han lyckades göra i byxan när två civilpoliser hoppade fram och grabbade tag i honom medan vi pratade om ett eventuellt köp).
Borde väl var samma person som har plockat din också eller?
Kanske borde du köra samma taktik även på din cykel, om det är av intresse så kan jag hjälpa till med att lägga ett bud och bestämma tid/plats. Du får äran att dyka upp på platsen istället.

ollek

Medlem
Cykeln är tillbaka (eller iaf på stationen, men snart i min ägo igen).

”Robban” blev bra förvånad när det sladdade in en polisbil med tre uniformerade poliser när han försökte förklara för mig hur man justerade växlarna!

Återkommer med hela historien och bilder när jag landat lite haha

Tack för hjälpen!

NickPick

Aktiv medlem
Robban aka marsch1991 ville sälja, men han kunde tyvärr inte se ramnummer då han inte var hemma 😁👍.
Bra jobbat. Lodis vid stationen?

zinkpasta

Aktiv medlem
Gott jobbat av dig och polisen! Ändra gärna rubriken sen så folk kan gå in och ta del av solskenshistorian. Men ATR:en är fortfarande försvunnen kanske?

ollek

Medlem
Tyvärr är min sambos A-T-R fortfarande borta, håll gärna utkik om den skulle dyka upp någonstans.

Håll i er så åker vi!

I söndags fick jag tips av en någon på här på forumet att något som liknande min cykel dykt upp på Blocket. Mycket väl så var det min. 15min efter annonsen kom upp så skrev jag till ”Robban” i Varberg att jag var intresserad och var peppade på en snabb affär.

Bjöd 7000kr vilket han tyckte var lite billigt. Han hade fått bud på 8000 + iPhone X men eftersom han redan hade en telefon så var det inte intressant.

Slutade med att vi kom överens om 10000kr och en smidig affär nästa dag. Visade sig att cykeln var i Kungsbacka. Bättre för mig.

Bestämde tid och plats. Strategiskt nära polishuset.

På morgonen ringde jag och kompletterade min anmälan med dom nya uppgifterna och fick kontakt med sambandscentralen som tog in uppgifterna om tid och plats för köpet. Begav mig mot Kungsbacka och ett tag innan avtalade tid så fick jag kontakt med polispatrullen som skulle hjälpa till.

Vi gjorde en plan som gick ut på att Polisen skulle gömma sig i närheten och att när jag såg personen och cykeln skulle skicka ett sms till dom.

På avtalad tid gick jag fram och frågade om det var han som var ”Robban” och vi han snacka lite om cykeln. Han intygade att den var snabb och att en kompis till honom hade hjälpt till att justera växlarna! Tack tack.

Sen helt plötsligt stod det tre poliser runt honom och han blev mäkta förvånad. Försökte förklara hur han fått tag på den och så vidare.

Min cykel fick dock åka med till stationen men verkar bara vara lite pappersarbete innan jag får tillbaka den.

Slutet gott allting gott iaf för min cykel. ”Robban” var troligtvis inte den som gjorde själva inbrottet men kändes inte riktigt som han hade rent mjöl i påsen oavsett!

Han verkade känd av polisen sen tidigare och dom skulle hem till honom och göra en husrannsakan för att se om dom kunde hitta något mer.

A9F4A9E7-30A4-4135-BA2A-EC00FA2D3FF3.jpeg
69D0799D-1961-409C-816C-3E9C1873C91C.jpeg
0B0F0A6B-F243-404B-B095-1D053C9D9C79.jpeg

Bilagor

• 192424B1-5DE4-4CFA-A4E5-995FC05D48ED.jpeg
    192424B1-5DE4-4CFA-A4E5-995FC05D48ED.jpeg
    920.4 KB · Besök: 229
Senast ändrad:

Jacke89

Aktiv medlem
Bra jobbat.

Men är det inte robban som har eller hade din sambos cykel ? Har han redan fått iväg den.

edit såg att det förmodligen inte själv var Robban som gjorde inbrottet kanske en målvakt av något slag.

ollek

Medlem
Bra jobbat.

Men är det inte robban som har eller hade din sambos cykel ? Har han redan fått iväg den.

edit såg att det förmodligen inte själv var Robban som gjorde inbrottet kanske en målvakt av något slag.
Oklart!

Men det mesta tyder på att det är några andra som gjort själva inbrottet. Har bildbevis på att min cykelhar mellanlandat i ett annat cykelförråd innan den hamnade hos Robban. Oklart vart sambons tog vägen.

Återkommer om jag får något mer att berätta!

Falk1n

Aktiv medlem
Kul att det gick bra åtminstone med din cykel. Jag har erfarenhet av exakt samma upplägg från polisens sida när jag hittade min egen stulna hoj på blocket. De skulle möta upp mig fem minuter innan bestämd mötestid med säljaren men på väg till "uppgörelsen" fick jag ett samtal att polisen inte kunde komma. Det gick dock bra även utan polisuppbackning och cykeln kom hem med mig.
Hoppas även den andra jonnen hittar hem, lycka till!

Flowingchris

Ny medlem
Måste vara någon liga som satsar på cyklar i Göteborg för tillfället (kanske inget nytt dock). Hörde nämligen av mig på en Colnago Presitige på Blocket och hade minst sagt en märklig konverstion där personen helt plötsligt ville att jag skulle komma på stört för att sedan va knäpptyst i ett dygn. När jag ville ha mer information gav om cykeln gav han mig ett nummer till en annan person som jag fick tala med och från det samtalet var det uppenbart att cykeln var stulen.

Topp