"Sug" ljud från framgaffeln vid tillbakadämpningen

Lansgren

Ny medlem
Hej.

Har ovanstående problem med min framgaffel. Den sitter på min sproilans nya vitus som tillika är min första mtb. Har kört den va 10mil

Någon som varit med om något liknande? Får för mig att det kommit in väta i den. Det låter lite så. Eller att olja läkt ut i luftkammaren. Om nu en dämpare är uppbyggd på det viset...

Det är en rockshox Revelation Charger rc om nu det kan vara till hjälp

Senast ändrad:

weldion

Aktiv medlem
Det låter som reboundventilen som får genomströmning. Justera vredet på undersidan av gaffeln om du tycker att återfjädringen är för långsam.

salle

Aktiv medlem
Min Rs sector låter likadant typ. Tror det är en feature :). Den förra gaffeln jag hade lät också så.

Lansgren

Ny medlem
weldion sa:
Det låter som reboundventilen som får genomströmning. Justera vredet på undersidan av gaffeln om du tycker att återfjädringen är för långsam.
Hmm. Menar du att ljudet kommer av att den får kämpa med återfjädringsmotståndet?
Hursomhelst så låter det som att det hör lite till :)

Tack för att ni tog er tid. Det uppskattas

weldion

Aktiv medlem
Lansgren sa:
weldion sa:
Hmm. Menar du att ljudet kommer av att den får kämpa med återfjädringsmotståndet?
Hursomhelst så låter det som att det hör lite till :)

Tack för att ni tog er tid. Det uppskattas
Du ställer in hur fort dämparen skall återfjädra genom att bestämma hur fort oljan skall strömma tillbaka genom en ventil.
Vill du ha bort ljudet, så vrider du rebound till minimum. Prova att justera en del och kör en och samma stig om och om igen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer