Sugen på episk tävling - men vilken?

Beofred

Aktiv medlem
Jag har plötsligt börjat drömma om att överleva en hårdare flerdagarstävling igen under nästa år, dels för att tvinga mig själv i form men också för att få till ett gött äventyr. Det enda jag kört är Trans Savoie 2015 och det var ju nästan olagligt kul men det är väl i kånken sen länge.
Så vad finns mer att göra därute?
Det får gärna erbjuda lidande, massor av klättring och gärna mer utför ändå.
Det får gärna utspelas i alperna men jag är öppen för andra adresser också.
Gärna sent i säsong men tidigt vore nog bättre för att tvingas träna i vinter.
Gärna #enduro men kanske ska jag istället prova något nytt?

Well, hjälp mig snälla!

Beofred

Aktiv medlem
Jaa Cascadia verkar fett! Men lite för långt bort kanske, ah den hamnar på listan iaf.

Tjurballeätartävling är också enduro, det verkade kul när Jofa gjorde det. Vad heter det? Nån som har tråkigt och kan leta fram en länk?

Hade säkert kunnat snoka fram en tidigare tråd om precis samma ämne men det är ju inte happy alls.

Stalleballe gjorde väl nån undersökning för nåt år sen, vilket resulterade i att de anmälde sig till en nån tävlingar som konkade och sen blev flyttade till en annan tävling som också konkade. Inget tips, men det är en spexig anekdot.

Rattnalle

Aktiv medlem
Luthman Photography sa:
Stalleballe gjorde väl nån undersökning för nåt år sen, vilket resulterade i att de anmälde sig till en nån tävlingar som konkade och sen blev flyttade till en annan tävling som också konkade. Inget tips, men det är en spexig anekdot.
Det är väl ett jättebra tips. Kolla med Stalle innan anmälan. Är han anmäld ta något annat.

Beofred

Aktiv medlem
Haha! Fått en trevare från Vallentuna via alternativmedia ikväll, följer utvecklingen där och sätter annan kurs alltså. Tack!

Stage race ala touring som den portugisen börjar jag fundera på mer å mer, det är så långt från vad jag kan så den idén växer lite faktiskt. #gubbe

C-dale

Aktiv medlem
Trans Provence gör comeback 2019,men enligt arrangören blir det sista gången.
En chans man inte får missa. Men startplatserna blir väldigt eftertraktade.

Beofred

Aktiv medlem
Ynf! Men början av april är onödigt elakt, det datumet har jag inte sett en cykel live på över fyra månader.

frankfurt

Aktiv medlem
Transalp. Nu har det visserligen blivit en dag kortare jämfört med när jag körde det men verkar ändå vara grymt fint. Tror att antalet klättermetrar minskat så att det är under 20 000 nu, vilket kanske inte är OK om du var ute efter en utmaning?

hm

Aktiv medlem
Swiss epic , iofs XC tävling men iår skulle alla utförssträckor kvala in i enduro...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer