Sula om Fiveten? Går det ens?

glitch

Aktiv medlem
Mina Freerider Pro sjunger på sista versen - eller skorn är fin - men sulan är i smulor.
Är det möjligt att sula om? Jag antar att Adidas helst ser att jag köper nya skor men det känns så otroligt synd givet hur fin skon är annars.

zinkpasta

Aktiv medlem
En polare hade tanken att låta nån skomakare som var duktig på klätterskor göra jobbet (greppigt gummi osv), men det var tydligen inget som rekommenderades. Minns inte varför just nu, dock.. Också intresserad av nån lösning.

L.and

Medlem
Om du bor i Stockholm skulle jag kolla med skomakeri framåt i gamla stan, de sular om klätterskor och är jäkligt trevliga att ha att göra det. Om det sen är görbart eller ekonomiskt försvarbart är ju en annan fråga...

Pepperazzi

Aktiv medlem
För en mindre evighet sedan då man åkte longboard limmade vi nya bromssulor på skorna som nöttes upp rätt snabbt.
Smeta på Liquisole, låt torka en stund, och pressa på sulan. Det satt tillräckligt bra för att bromsa sig ner för rätt branta backar.

Inte säkert att sulorna är optimala för plattisar, men kostar ju småpengar, så kanske kan vara värt att prova?

Kahalani verkar ha fortfarande:

s

Aktiv medlem
Tidigare sålde 5.10 gummi för omsulning. Vet dock inte om adidas gör det idag.

glitch

Aktiv medlem
Det hela känns lite unicorn. Det kanske eventuellt skulle gå och nån har hört om att det någon gång gick att få tag på gummi men som sen någon sa, lär det ju ätas upp av arbetskostnaden.
Mer Liquisole kommer jag nog inte så långt med, de har reda liquisolats några gånger :)
Kanske bara att acceptera och plocka fram nästa par som legat i garderoben i väntan på detta hahah.

mzi

Aktiv medlem
Enligt ett två år gammalt inlägg på Reddit så har Adidas sluta sälja sulor till allmänheten, men kanske fortfarande gör det till företag.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Jag har letat som fan efter sulgummi med rätt typ av gummi och mönster, van som jag är med att man sjöar om klätterskor "hela tiden".
Men min efterforskning ger att 5.10 nu Adidas inte säljer stealthgummi ens utan mönster längre, än mindre har jag hittat det med mönster.
Jag har frågat en klättersko-omsulare om vibramgummi med mönster men han har också gått bet.
Nu är jag inne på att köpa ett ark slätt vibram klättersko-gummi och försöka skära ett rutmönster i det och lämna till en skomakare att sula om mina olika plattis-skor med.

n3wton

Aktiv medlem
Kämpa på! Det är gott att se att det finns lite vilja att rädda saker som har full funktion förutom en liten, ersättningsbar del.

@bjorkkis skulle sula om sina skor för jättelängesedan, men om jag inte missuppfattat så struntade han i det. Numer tror jag han kör med fotsulorna rakt på pedalerna, så mycket som han cyklat sedan han började klaga på att sulorna var slut.

bjorkkis

Aktiv medlem
Kämpa på! Det är gott att se att det finns lite vilja att rädda saker som har full funktion förutom en liten, ersättningsbar del.

@bjorkkis skulle sula om sina skor för jättelängesedan, men om jag inte missuppfattat så struntade han i det. Numer tror jag han kör med fotsulorna rakt på pedalerna, så mycket som han cyklat sedan han började klaga på att sulorna var slut.
5-10 finns kvar dock pensionerade, gick till och med hål i sulan i skon 👍🏻 Har numera ett par Spez plattisar, dock är det snart hål igenom dom också 😅

Valhalla_

Aktiv medlem
Bara att sno gummit från ett gammalt däck eller nåt.
Se här:
Men jag hade lite svårt för hans sätt att skära, kändes som att han skulle slinta och sätta kniven i ljumsken hela tiden men han verkade klara sig denna gång.

Här var ett lite snyggare jobb, med gummi från ett vinterdäck

Senast ändrad:

L.and

Medlem
Bara att sno gummit från ett gammalt däck eller nåt.
Se här:
Men jag hade lite svårt för hans sätt att skära, kändes som att han skulle slinta och sätta kniven i ljumsken hela tiden men han verkade klara sig denna gång.

Här var ett lite snyggare jobb, med gummi från ett vinterdäck
Känslan av att man vilken sekund som helst kommer få bevittna en ofrivillig omskärelse....

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer