Superduperhemlig rektuR till Saxberget inför eventuell deltävling i dala-dh--svartrace-cup.

42Hz

Aktiv medlem
Superduperhemlig rektuR till Saxberget inför eventuell deltävling i dala-dh--svartrace-cup.
Jag fick ett samtal från Tobbe mitt under min bäverexcursion i väsrsta Bo Landin-stil, som tur var fanns det inga bävrar att skrämma bort. Fick en fråga om jag var intresserad att hojja. Givetvis packade jag genast ihop prylarna ch drog hem för att svida om till cykelkläder.

Tobbe verkar ha fingranskat kartorna i närområdet och han hade fått span på en stig i Saxdalen (även kallad Rävvåla) som verkade intressant. Nya stigar är alltid ett lotteri, ofatast antingen en full pott eller rejäl nitlott, hur kunde man tacka nej till det?

pbrr00.jpg ht=725

Tillslut var vi framme efter mindre irrfärd in på en gård.

pbrr01.jpg ht=521

Onekligen lovande namn!

pbrr02.jpg ht=485

Tobbe spanar vilken väg som verkar lämplig, det fanns två att välja på vid 'parkeringen'.

pbrr03.jpg ht=485

Nåja, dags att tippa av hojjarna och ge sig iväg.

pbrr04.jpg ht=485

SUNringlé mot...

pbrr05.jpg ht=485

Hadley! Härifrån var det en massa putta-cykel-uppför-berg. Det visade sig vara en helt ok 'stig', några olika nerfarter testades och tillslut hittade vi även en rejält brant stig ända upp på toppen av berget, där fick man betalning i form av en fantastisk utsikt över nejden! Efter det hade man pustat ut och nu fick man nöjet att styra ner för branten! Luktade varma bromsar en bit ner i backen!

pbrr06.jpg ht=557

Titta! Perfekt att markera spåret med!

pbrr07.jpg ht=557

Pasasde på att lattja med kameran och extern blixt, bra tillfälle att försöka lära sig hur man skall använda det på bästa sätt.

pbrr08.jpg ht=514

Tobbe fick agera modell, verkade inte alltör ledsen för det.

pbrr09.jpg ht=543

Svårt att försöka få med fartkänslan men jag lovar att det gick undan.

pbrr10.jpg ht=513

Träna på panorering.

pbrr11.jpg ht=521

Lite bättre. Av blicken att dömma ser det ut att vara tävling redan.

pbrr12.jpg ht=515

Är inte helt säker men jag har för mig att vi var på Saxbergsleden eller något åt det hållet.

pbrr13.jpg ht=725

Nere vid kraftledingen var det relativt ostökigt, det roliga var längre upp i backen men det började bli kallt och dags att börja ta sig hemmåt.

pbrr14.jpg ht=725

Några bilder till hann man i alla fall ta.

pbrr16.jpg ht=536

Vet inte hur många 'åk' tobbe gjorde, det var nog över tio i alla fall.

pbrr17.jpg ht=537

Dags att packa ihop.

pbrr18.jpg ht=560

Cyklarna lastade och förankrade.

pbrr19.jpg ht=485

På väg hem genom sveriges längsta by, sägs det...

pbrr20.jpg ht=725

Framme vid pizzerian fick jag äntligen kliva ut! Dags för välbehövlig påfyllning av kolhydrater samt vitamin S och F.

Mer läsa på Tobbes blog: http://grumt.blogspot.com/

Senast redigerad av en moderator:

AWi

Medlem
Härliga bilder - ni verkar haft en bra dag! :)

Spindelbenen

Aktiv medlem
Fullt fokus på nerförsåkning på Ludvikapojkarna nu.
Själv läste jag Superduperhemlig rektum........ och tänkte va tusan.

Idag ska Atle och jag iaf titta på nerförsåkande pojkar och flickor i Flottsbro.

*Mikael*

Aktiv medlem
SUNringlé mot...

Hayes

Gör Hayes nav nu? ;)

nenja

Ny medlem
Fräsiga bilder, inte kört på två dagar nu... Släpp... Ut... MIG! :D

Kul sista kommentar, men du, RYO 608 föll bort från cykelhållaren!?

Jag tycker du kör med 80 mm glugg nästa gång så det kanske iaf. ser ut som det går fort. ;)

Riktigt bra stig faktiskt, vore skoj att köra dalakorp på den men jag vet inte hur man ska kunna parkera en massa bilar där. Får plats kanske tre på den "parkering" vi hittade.

Gillar "blick"-bilden och kurvtagningen under kraftledningen. Lustigt att strimman från flygplanet går ut från mitt huvud. :)

42Hz

Aktiv medlem
*Mikael* skrev:
-------------------------------------------------------
> SUNringlé mot...
>
> Hayes
>
> Gör Hayes nav nu? ;)

Doh! Ser du inte bromsen?! =)

42Hz

Aktiv medlem
the_TnT skrev:
> Gillar "blick"-bilden och kurvtagningen under
> kraftledningen. Lustigt att strimman från
> flygplanet går ut från mitt huvud. :)

Det är en fartpil!(?). =)
Många flygplan var det, det kom ju en till strax efter.

Plush

Moderator
Forumvärd
Hmm...

I denna bild...den på Hadleynavet... Rätta mig gärna om jag har fel men..
http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=58900
Varför ser det ut som att det är ekrat fel?
Ser jag illa eller ska det vara ekrat så?
Den dragande ekern ska väl vara ytterst?, som det ser ut är den tryckande ekern ytterst?

hagdahl

Aktiv medlem
Oj, ni verkar också ha fastnat i det välkända leta-höjdmetrar-träsket. Välkomna!

rikard

Aktiv medlem
Plush skrev:
> Den dragande ekern ska väl vara ytterst?, som det
> ser ut är den tryckande ekern ytterst?

Om det hade spelat roll hade det berott på om man tror sig trampa hårdare än man bromsar. Men det spelar faktiskt ingen roll.

Edit, det var visst ett framnav på bilden, så då bromsar man nog hårdare än man trampar, men det spelar fortfarande ingen roll.

Senast redigerad av en moderator:

Plush

Moderator
Forumvärd
rikard skrev:
> Plush skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den dragande ekern ska väl vara ytterst?, som
> det
> > ser ut är den tryckande ekern ytterst?
>
> Om det hade spelat roll hade det berott på om man
> tror sig trampa hårdare än man bromsar. Men det
> spelar faktiskt ingen roll.
>
> Edit, det var visst ett framnav på bilden, så
> då bromsar man nog hårdare än man trampar, men
> det spelar fortfarande ingen roll.

Hmm... Jag har visserligen byggt så många hjul så att jag anser att det visst spelar roll... men det kan diskuteras nån annan gång. De hjul jag bygger har iaf den dragande ekern ytterst. Visst...i verkligheten spelar det nog ingen roll men...varför chansa.

Hursomhelst. Grym RR. Tycker att både Tobbe och Harri borde komma på besök här i sommar. :P

rikard

Aktiv medlem
Plush skrev:
> Visst...i verkligheten spelar det nog ingen roll
> men...varför chansa.

Ett skönt argument som förklarar varför hjulbygge är religion. =)

Jag brukar bygga olika på de olika flänsarna för att vara säker på att inte göra helt fel =)

Jag är dessutom jätteavis på både 42Hz och tnt. Tänk om man hade tid att cykla.

Skogling

Aktiv medlem
Nu var det bra bilder på riktigt Harri. Riktigt bra dokubilder. Vad söt du är i skägg Tobbe. :)

//Skogling

StaffanS

Ny medlem
Nästan lite Freddie Wadling-varning på Tobbe med det skägget.

- You just can't kill the boogeyman ...

42Hz

Aktiv medlem
Hehee.. Får sluta posta närbilder på cykeln, först bromskivorna och nu ekrar som sitter år 'fel' håll!

Då det verkar vara av filosofisk art så får de sitta kvar som de gör tills jag byter fälg. :)

Morfum

Ny medlem
grymme juh! =D
Gött att ni kör utför mer o mer pöjkar =)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer