Svartcykling i pestens tid (Corona) OBS!Inga pekpinnar då får man starta egen tråd :)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Svartcykling i pestens tid (Corona) OBS!Inga pekpinnar då får man starta egen tråd :)
Skulle ju dragit till italien och trampat igenom de nio kullarna men det sket sig. Jobbet var glada om man tog ut lite tid så jag passade på att ta tre dagar och Pohlman hade ju lovat lite goväder. Drog iväg i onsdags morse med sikte på Gränkan. Stannade förbi i Heby på vår fabrik och timade in fika så det vart chokladtryffeltårta :) En av kollegorna som ändå tränar mycket sabara " i den motvinden" jo det var väl lite blåsigt. :)
Hade råkat få in lite grus så det vart lite omvägar.
Hade för mig att en bit av väg 70 var ok att trampa på men när jag kom fram dit så dundrade tradarna fram så det vart å hitta alternativ väg.
Cyklade igenom lite av skogsbrandshärden, skrämmande!.
Stannade i Fagersta på Sibylla för att att fylla på med lite mos å köttbullar. trampade vidare till Ludvika där jag skaffade en tandborste å lite mer energi.
genade lite och tog stora vägen till Grängesberg men då klockan var efter 21 var det ingen direkt trafik.
Bodde på Disponentvillan vilket var enkelt men riktigt coolt. Skäljde ur kläderna och torkade dem först med handduk innan de fick hänga och lufttorka.
Har en kompis i Sikfors så tänkte överraska men han var inte hemma. Rätt backigt. Drog vidare ner till Nora och mulade i mig en laxmacka på Strandcafét. hade missat att det var en liten kulle på väg mot Lindesberg. 10% lutning gjorde ju så det kändes lite mer som i Italien. Rullade på till Kolbäckens Gästgiveri. Enkelt men rent och prisvärt.
Trampade iväg upp längs Strömsholms kanal vilket var fint och lite sidovind. Sedan lite norr om Surahammar var det sedan motvind i stort sett hela vägen hem.
Tog cykelvägen över Ekolsunds och gamla tågbron.
Överlag så har det gått bra, ont i sittdelarna, vart väl någon mil eller så med grusvägar och Schwalbe One 28 mm funkade fint där med.

Bilagor

Hasse#7

Aktiv medlem
Bra jobbat! En rejäl runda. Men är det verkligen lämpligt att.... Skojar bara. Det är säkert både lämpligt och nyttigt med en lång solotur.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Du cyklar väl för din egen skull o inte för att random dudes på internätet ska hylla dig?
Med det sagt så hyllar jag dig ändå, låter som en rejält tung men ändå härlig tur :)

fhloston

Aktiv medlem
Nice!

En detaljfråga, gamla järnvägen över ekolsund, och vägarna väster därom, är det asfalt eller grus?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Du cyklar väl för din egen skull o inte för att random dudes på internätet ska hylla dig?
Med det sagt så hyllar jag dig ändå, låter som en rejält tung men ändå härlig tur :)
Du kanske har varit ute och svartcyklat? lite skön randonneuring eller så ?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer