Svenska Cykelmässan 2018

Jimel

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Kommer såklart, man får ju passa på när det händer något i Sverige, hoppas den är bättre än den som var i Älvsjö förra året, riktigt trist.

tobo

Medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Jimel sa:
Kommer såklart, man får ju passa på när det händer något i Sverige, hoppas den är bättre än den som var i Älvsjö förra året, riktigt trist.
Sweden Bike Expo i Älvsjö förra året var riktigt trist och är numera nedlagd.

Svenska Cykelmässan förra året i Göteborg var riktigt bra och flyttas i år till Kista.

Bengt-re

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
tobo sa:
Jimel sa:
Sweden Bike Expo i Älvsjö förra året var riktigt trist och är numera nedlagd.

Svenska Cykelmässan förra året i Göteborg var riktigt bra och flyttas i år till Kista.
Ja. Den var supertrist. Undrar om moppemässan nu är bättre ?

teddo

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Konkret sa:
Bianchi, crescent och moppar. Nej tack.
Vilka varumärken skulle locka dig dit?
Kul att det händer något i Sverige iaf.

Själv är jag pepp att se Mavic, Enve, 7mesh, La Pierre, Magura (Jaguarverken), Scott och hoppas att Sportson ställer ut några sköna hojar från Rocky Mountain.

Jimel

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018

Bengt-re

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Jimel sa:
teddo sa:
Jimel sa:
Det här är ett annat upplägg än Älvsjö som jag fattat det.

https://www.bicycling.se/artiklar/premiaren-av-sveriges-nya-cykelmassa-blev.htm
Ja det lät som om det var besökare där, det var det inte i Älvsjö ?
Nä. Den var hemsk på riktigt.

26er

Medlem
Svenska Cykelmässan 2018
En retromässa vore roligare... lr en dopingmässa kanske. Fattar inte prylen med att lösa entre för att bli pådyvlad nya grejer som knappast gör nåt roligare. Om man däremot fick betalt för å gå å glo... nä, vete fan då heller. Har allt jag behöver på min skärm framför mig.

Cyklist

Medlem
Svenska Cykelmässan 2018
*Host*Det här kan låta som ren reklam men jag åker faktiskt dit i egenskap av privatperson/happyit och träffar gärna på någon svensk, så borde komma undan med det*hostharkel*

Ni borde ta en weekend i Berlin och gå på mässan där annars, alternativt både och förstås.

Framför allt för att snacka skit med mig och antingen kolla på cyklarna eller mina jeansshorts/leopardtights (kommer vara på plats tillsammans med Schmolke) men annars för att kolla på allt från Happy-korrekta till udda märken, bland annat Hope, White Industries, Paul Components, Nicolai, Baum, Viks, Beast Components m.fl.

Kan bli svårt att dela ut på plats (och resa med) men kan lätt lotta ut ett par signerade Mora-knivar haha.

http://berlinerfahrradschau.de/en/

itisasitis

Ny medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Tänkte sticka dit nu i eftermiddag. Ingen som är där som kan rapportera? Mycket folk/trångt? Hur har det varit i Göteborg, är det bra mässpriser? Jag skulle vilja komma därifrån med en ny pendlarcykel och tar gärna mässpris på en sådan.

Svenska Cykelmässan 2018
itisasitis sa:
När ni säger moped, menar ni på riktigt moped eller är det bara puristens namn på elcykel?
När du säger "på riktigt moped", menar du då den faktiskt ursprungliga definitionen av order som handlar om cyklar med hjälpmotorer, eller talar du om den modernare implementationen av order som avser effektbegränsade motorcyklar?

dileno

Medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Det lär väl vara som vanligt - alla utställare inte på plats idag och färre besökare, alla på plats lördag och horder av besökare och trångt, på söndag kan det vara många utställare kvar men färre besökare och vissa börjar packa ner tidigt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
N_sandstrom sa:
itisasitis sa:
När ni säger moped, menar ni på riktigt moped eller är det bara puristens namn på elcykel?
När du säger "på riktigt moped", menar du då den faktiskt ursprungliga definitionen av order som handlar om cyklar med hjälpmotorer, eller talar du om den modernare implementationen av order som avser effektbegränsade motorcyklar?
Yepp. Maskiner utan pedaler.

Elcyklar ids en inte kommentera längre - det är något annat det. Iofs kan en fråga sig om motorfordon hör hemma på en cykelmässa, men men.

Fanns en del trevliga utställare också så värt ett besök om man inte har tokhöga förväntningat. Några riktigt läckra TT cyklar fanns att drägla över! Och visst är mässor kul trots allt!

Bilagor

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Bengt-re sa:
N_sandstrom sa:
itisasitis sa:
Yepp. Maskiner utan pedaler.

Elcyklar ids en inte kommentera längre - det är något annat det. Iofs kan en fråga sig om motorfordon hör hemma på en cykelmässa, men men.

Fanns en del trevliga utställare också så värt ett besök om man inte har tokhöga förväntningat. Några riktigt läckra TT cyklar fanns att drägla över! Och visst är mässor kul trots allt!
Nästa år kanske Tesla ställer ut en tingest som de kallar quadricycle (utan pedaler)!?

Bengt-re

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Crossmax sa:
Finns det något intressant att titta på om man inte är intresserad av elhojar?
Ja. Det finns faktist rätt mycket utan el även om de flesta utställare visar fantastiska miljövänliga trimbara elprylar också. El roadbike ger ju annars en god anledning till asgarv - svårt att hitta något fulare och onödigare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer