Svenska Cykelmässan 2018

MickeMud

Ny medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Det var allmänt tunt m utställare och allmänt dåligt med säljandet. Såg vinte ett enda mässpris på någon cykel, några åf som sålde ut lite kläder , skor och outdated hjälmar till väldigt bra priser i.o,f.s. Men det var mest entrylevel stuket. Största behållningen var Stockholms stigcyklisterrs monter och lite surr där.Fick en goodibag som betalade inträdet.

BC

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
180317-07bc.jpg

Fynd

Oooh

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Helt ok och enligt förväntningarna.
Intressant att se när de provade "testa" en Hövding.
Fynd, nja, fanns säkert, men köpte iaf ett par Blitz brillor (norm 590 nu typ 430?).

Wilieran

Ny medlem
Svenska Cykelmässan 2018
dileno sa:
Det lär väl vara som vanligt - alla utställare inte på plats idag och färre besökare, alla på plats lördag och horder av besökare och trångt, på söndag kan det vara många utställare kvar men färre besökare och vissa börjar packa ner tidigt.

Kan nästan garantera att ingen packar ner tidigt imorgon då det genererar 10.000 kr i straffavgift från arrangören :)

DRQ96

Medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Ganska passiva/ointresserade "säljare" i många montrar tycker jag.

På många andra mässor är representanterna ofta väldigt proffsiga.

Det fanns några undantag, tycker Rose var bra och även några till...

WSB

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Otroligt vad oinspirerande mässan var.. Det var totalt 4 av utställarna som sa hej till mig och min polare, som stod och tittade ivrigt på en hel del modeller och var väldigt mottagliga till kontakt från utställarna. Giant, Enervit, Shimano och Scott, tack för att ni åtminstone försöker!

Jag har ställt ut på cykelmässorna två gånger och kört trialuppvisningar 3 gånger, jag förstår verkligen inte hur företag kan skicka ut representanter som enbart verkar fokusera på att klockan ska passera stängning så de kan dra hem. Borde man inte vilja ha representanter som faktiskt vill vara där? Som kan ge bra reklam för företaget man representerar?

Utöver personal så var ju utbudet väldigt oinspirerande.. "Less is more" verkade vara temat för utställarna i år. Eller är det för att kunna packa ihop så fort det bara går?

Jag kommer inte nästa år, utan kommer att lägga 160:- på något annat meningslöst som åtminstone ger någon form av glädje.

emilh

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Det var ju kul att träffa o snacka med lite bekanta och lyssna på Fredrika Ek, annars ungefär som förväntat...

Vilken är egentligen den tänkta målgruppen för alla 50kg tunga cruiserelcyklar?
Flera av dom hade i alla fall en fejkad bensintank, känns på nåt sätt rätt.

Henrik_E

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
emilh sa:
Det var ju kul att träffa o snacka med lite bekanta och lyssna på Fredrika Ek, annars ungefär som förväntat...

Vilken är egentligen den tänkta målgruppen för alla 50kg tunga cruiserelcyklar?
Flera av dom hade i alla fall en fejkad bensintank, känns på nåt sätt rätt.
Rent anekdotiskt tycks de vara avsedda att trimmas och framföras bland folk av förare som inte riktigt klarar av farten.

Jimel

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Riktigt tråkig mässa med otroligt hög andel elcyklar.
Evalds och någon mer hade lite prylar att fingra på men det var ju gammalt skräp.
Jag ville prova lite handskar, kolla knäskydd och lite annat men fanns inte över huvud taget.

ceel

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Jimel sa:
Riktigt tråkig mässa med otroligt hög andel elcyklar.
Evalds och någon mer hade lite prylar att fingra på men det var ju gammalt skräp.
Jag ville prova lite handskar, kolla knäskydd och lite annat men fanns inte över huvud taget.

Hade också gärna sett mer skydd. De flesta affärer har ju oftast bara ett eller två märken på knäskydd så vill man prova får man ränna runt som en idiot över hela stan, och har man turen att inte bo i Stockholm så kan jag tänka mig att det är ännu jobbigare. En mässa hade ju då varit ett ypperligt tillfälle att kunna prova ut olika märken och modeller.

Jensen

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
jag får väll solla mig till den lilla massan som tyckte det faktiskt var ok, om man inte åker dit i tron att ma åker på nå interbike eller eurobike. för det är det inte. visst kunde det vara bättre, men var sjukt mycket bättre än sist när dt var i kista skulle jag vilja påstå.

Brando

Aktiv medlem
Svenska Cykelmässan 2018
Det var sådär liksom långtråkigt i slutändan , det bästa var att det bjöds god kaffe o provsmakning av bars o juice :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer