Svenska TT rekord?

Barrett

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Snubblade nyligen över denna artikel mot en Norrman som slagit deras rekordtid över 200km.

Blev ju genast nyfiken på vilka motsvarande svenska rekord som är gällande. Finns dom? Var kan man hitta resultaten? Vad krävs för att ett rekord ska anses officiellt?

Nu är man ju inget ämne för att utmana något svenskt rekord. Men blev ju genast sugen på att sätt upp en personligt mål för 2021 och försöka sätta PR på distansen 100, 200 och kanske 300 km.
Grundkrav: UCI godkänd cykel, rundbana & ingen draghjälp.

Skulle ju antagligen vara smidigast att köra en kortare bana erforderligt många varv. Men personligen skulle jag nog hellre köra en loop unsupported med få eller inget stopp beroende på distans.

GoranS

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Har aldrig hört talas om några officiella svenska rekord på den typen av distanser.

Antar att det är SCF som skulle hålla i det om det skulle vara officiellt. Undrar dock om det finns ngt intresse för denna typ av rekord i den organisationen.

Barrett

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Ah, jag visste att Jonas hållt på med något i år som jag dock inte följt så noga. Verkar ju kul o gärna nått jag kör 2021.
Deras upplägg bygger ju dock på strava segment, men jag lockas mer av tanken att man kör en given sträcka under vissa förutsättningar. Men där t.ex. det är fritt fram att göra det var man vill geografiskt.

Century var ju dock okänd distans för mig. Byter ut 300 km mot den direkt tror jag, 100, 160 & 200 kan räcka för mina PR iaf o då ska det ju inte vara så svårt att genomföra utan stopp & support (förutsatt att det inte är för varmt o går åt för mycket vätska).

Officiella rekord var jag mest bara nyfiken på. Men ja, dom lär väl behöva vara SCF saktionerade isf.

kitzblitz

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Det finns ju Road Records Association (RRA) där man kan försöka slå olika rekord officiellt. Tex denna som slogs bara för några dagar sedan (apropo 160 km).

100 miles.JPG

GoranS

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Fast åtminstone en del av de där rekorden känns måttligt relevanta, Rekorder för herrar "single" ligger t.ex. på 508 miles, dvs knappt 82 mil. Med tanke på att det loggats betydligt längre sträckor på 24 timmar, både på landsväg och på bana så blir det lite av rekord för de som sett till att registrera sig för rekordet i just denna organisation.

Barrett

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Det finns ju Road Records Association (RRA) där man kan försöka slå olika rekord officiellt. Tex denna som slogs bara för några dagar sedan (apropo 160 km).

Visa bilaga 450285
Cool. Verkar dock meckigt att behöva åka dit för o sätta rekord "Attempts must take place on the roads of Great Britain" och så Svenska blir dom väl inte? :)
Men det var ju nått motsvarande jag underade om det fanns. Fast äh, vi har ju Strava :)

GoranS

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Vi som hänger här får väl skapa en inofficiell officiell organisation för svenska TT-rekord, formulera statuetter och regler och sen börja slå rekord!

C-dale

Aktiv medlem
Svenska TT rekord?
Enda svenska rekordet jag känner till är 1h på bana. Gustav Larsson har kört 50.16km o slog Pär Edgrens rekord. Guinness bokför en massa olika rekord.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer