Sverigetempot 2020

WSMC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Som typ Vemdalen - Ulricehamn då, tja varför inte ?
Ja, nått i den stilen kanske.
Ska tilläggas att det är väldigt lätt att sitta och komma med förslag(jag själv mao) på dagsetapper till sverigetempot sittandes i en soffa tittandes på snooker på eurosport...:)
Hatten av till alla som kommer genomföra sverigetempot oavsett längd på dygnsetapperna!
Jag ser redan fram emot att följa allas framfart.

NLC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Ja, nått i den stilen kanske.
Ska tilläggas att det är väldigt lätt att sitta och komma med förslag(jag själv mao) på dagsetapper till sverigetempot sittandes i en soffa tittandes på snooker på eurosport...:)
Hatten av till alla som kommer genomföra sverigetempot oavsett längd på dygnsetapperna!
Jag ser redan fram emot att följa allas framfart.
det blir väl Robertson som tar det

RE

Medlem
Sverigetempot 2020
Om någon är i behov av boende natten mellan 3-4/7 så har jag tre sängar över i mitt rum på Katterjokk Apartments. Skicka PM vid intresse.

emilh

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Meh. Midnattssol ju. Hade ju passat perfekt att åka nattåg upp, fixa lite under dagen där och sedan rulla iväg kl 21.
Jag avskyr kvälls/eftermiddagsstarter. Blir minus på sömnkontot direkt och det är svårt att komma i balans igen, så jag är väldigt nöjd med morgonstarten. Kunde möjligtvis varit någon timme eller två tidigare :)

SvenC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Jag råkade visst anmäla mig i lördags. Nu måste man ju börja planera. Hur kommer man till Riksgränsen, det verkar som att SJ inte kör några tåg i början på juli

emilh

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Har ingen aning aen vilken tid jag ska anmaella mig till. Gick det bra att byta starttid? Vet du hur laenga man kan byta?
Det är lätt att byta starttid på registreringssidan, men...

+1
Jag har inget speciellt tidsmål och tänkte därför ta första starttid, men det finns kanske risk för att det blir väldigt fel om man anländer till Östersund för tidigt?

Barrett

Medlem
Sverigetempot 2020
Anmälan uppdaterad.

Jag har inte heller riktigt landat i vilken grupp som är mest lämplig att starta i? Jag kommer sikta på att köra på 6 dygn som det känns nu. Men först ska målet att öht ta sig i mål uppfyllas, tiden för att nå dit blir sekundär. Jag har anmält mig till 180 h vilket känns närmst ett sannolikt utfall och bör gå väl i hand med min plan i att gå ut lugnt och kontrollerat. Om min plan håller eller att jag överträffar den så landar jag ju dock på sub 150h.

timon.la

Ny medlem
Sverigetempot 2020
Anmälan uppdaterad.

Jag har inte heller riktigt landat i vilken grupp som är mest lämplig att starta i? Jag kommer sikta på att köra på 6 dygn som det känns nu. Men först ska målet att öht ta sig i mål uppfyllas, tiden för att nå dit blir sekundär. Jag har anmält mig till 180 h vilket känns närmst ett sannolikt utfall och bör gå väl i hand med min plan i att gå ut lugnt och kontrollerat. Om min plan håller eller att jag överträffar den så landar jag ju dock på sub 150h.
Jag har gjort samma nu (Y)

jonas-ni

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Det är lätt att byta starttid på registreringssidan, men...

+1
Jag har inget speciellt tidsmål och tänkte därför ta första starttid, men det finns kanske risk för att det blir väldigt fel om man anländer till Östersund för tidigt?

Det finns potential att det blir ganska fel om man anländer för tidigt till Östersund.

Om man siktar på omkring 150 timmar är 150 timmars gruppen det bästa valet. Till skillnad från de övriga två grupperna kommer maxtiden i 150-timmars inte att tillämpas lika strikt.

Vi kommer att meddela ett sista datum för byte av startgrupp. Än finns det tid att ombestämma sig med andra ord.

heffe

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Får man ta med cykeln som specialbagage på SJs nattåg? Eller är de samma regler som vilket tåg som helst
https://www.sj.se/sv/kundservice/fragor-och-svar.html/4688-far-jag-ta-med-mig-cykeln-pa-taget sa:
Får jag ta med mig cykeln på tåget?
Du kan ta med din cykel på din resa om du monterar ner eller fäller ihop cykeln och förvarar den i lämplig cykelväska (maxmått 140x85x30cm, maxvikt 25 kg för både cykel och väska). Väskan ska placeras på ett ledigt utrymme ombord. Läs mer om våra bagageregler här.

Petert

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Jag kanske har missat det, men mellan vilka tider är Östersund tillgängligt?
[/QUOT

Du har inte missat det, vi har inte skrivit något om det än (även om jag inbillade mig det och började leta febrilt nyss). Alla tider, t ex de som gäller för inlämning av packning vid starten för transport till mål och öppning/stängning i Smygehuk kommer att delges deltagarna framöver. Här kan man ändå läsa om Östersund först... kontrollen, dvs vandrarhemmet Ledkrysset, öppnar på söndagen kl 14.00. Det var den vanliga incheckningstiden som styrde, vi fick inte tillgång till vandrahemmet tidigare. Kontrollen kommer att vara öppen tillräckligt länge för alla startgrupper!

Barrett

Medlem
Sverigetempot 2020
Om någon är intresserad av att dela så har jag ett 4 bäddsrum bokat på Katterjokk turiststation 2-3/7 med 3 lediga bäddar.

nesvop

Medlem
Sverigetempot 2020
Det finns potential att det blir ganska fel om man anländer för tidigt till Östersund.

Om man siktar på omkring 150 timmar är 150 timmars gruppen det bästa valet. Till skillnad från de övriga två grupperna kommer maxtiden i 150-timmars inte att tillämpas lika strikt.

Vi kommer att meddela ett sista datum för byte av startgrupp. Än finns det tid att ombestämma sig med andra ord.
Vad innebär detta?
Jag skulle nog inte ha så mycket emot av rent praktiska/logistiska skäl att starta i 150 gruppen, och när jag kikar på tid så passar det ganska bra. Men jag har inget emot att ha lite extra tid tillgodo :-). Om det skulle ta säg 170 timmar, är det fortfarande godkänt då?

jonas-ni

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Vad innebär detta?
Jag skulle nog inte ha så mycket emot av rent praktiska/logistiska skäl att starta i 150 gruppen, och när jag kikar på tid så passar det ganska bra. Men jag har inget emot att ha lite extra tid tillgodo :). Om det skulle ta säg 170 timmar, är det fortfarande godkänt då?
150 timmars gruppen är för cyklister som har ett uttalat mål att cykla snabbt. Om 170 timmar är mer realistiskt än 150 timmar är 180 timmars gruppen det bättre valet.

Sverigetempot 2020
En tråkig fråga om placering/montage m.m av FRAMLAMPA.
Jag planerar att använda en styrväska från Ortlieb och då kan jag inte ha en lampa på styret.
Då jag inte har dynamo så undrar jag vart man bäst fäster en lampa för bra sikt, samt vilken slags lampa bör man då satsa på.
Har idag en Cavo 4000 och en Magishine båda med separata batteripack men funderar på om man ska lämna dessa hemma och köpa en uppladdningsbar lampa istället.

Funderar även på tempobågar och då behövs en ny styrväska och samtidigt blir lampproblemet löst för då bör ja kunna ha lampan på styret.

Osäker på vad som blir den bästa lösningen.
Någon klok cyklist här som kan komma med ett bra tips.
Japp, funderar givetvis på en ny cykel men det löser inte riktigt problemet 😁

HåkanC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Funderar även på tempobågar och då behövs en ny styrväska och samtidigt blir lampproblemet löst för då bör ja kunna ha lampan på styret.
Ska du montera lampan på styret (tempobågen) så tycker jag att du bör prova i god tid innan loppet,
för enl min erfarenhet kan delar monterade på tempobågar vibrerar onödigt mkt, vilket riskerar ge en mkt obehaglig ljusbild.
Vad gäller lampa bör du välja en som inte bländar, typiskt en tysk StVZO-godkänd.

Sverigetempot 2020
Ska du montera lampan på styret (tempobågen) så tycker jag att du bör prova i god tid innan loppet,
för enl min erfarenhet kan delar monterade på tempobågar vibrerar onödigt mkt, vilket riskerar ge en mkt obehaglig ljusbild.
Vad gäller lampa bör du välja en som inte bländar, typiskt en tysk StVZO-godkänd.
Tackar för infon, men ja tänker mig att lampan bör väl få plats på styret bredvid tempopinnarna eller blir det för trångt kanske? Får väl helt enkelt besöka en butik och kolla läget :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer