Sverigetempot 2020

heffe

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Length of Sweden Sverigetempots officiella ståndpunkt gällande Coronavirus (COVID-19)
För det första är vårt mål att arrangera Length of Sweden Sverigetempot i juli 2020.

Självklart måste vi följa eventuella svenska myndighetsbeslut gällande att ställa in idrottsevenemang. Vid dagens datum, den 8 mars 2020, gäller inga sådana förordningar.

Vi kommer att fortsätta att följa utvecklingen och kommer att publicera eventuella uppdateringar gällande myndighets beslut så snart vi känner till dem.

Om loppet inte kan arrangeras 2020, strävar vi efter att skjuta upp det i ett år. Length of Sweden Sverigetempot skulle i detta fall arrangeras i juli 2021. Varje deltagare som har en giltig startplats för 2020 skulle garanteras en startplats för 2021.

Om ett betydande antal deltagare inte kan delta på grund av reserestriktioner kan det bli aktuellt att skjuta upp till 2021 även om inga myndighets förordningar som kräver det är i kraft.

Om ett fåtal deltagare inte kan delta på grund av reserestriktioner planerar vi att i dialog med berörda deltagare komma fram till en acceptabel lösning.

Vi beklagar att vi inte kan vara mer exakta än så här men detta är det bästa vi kan göra för stunden och vi tackar för er förståelse.

Team Length of Sweden Sverigetempot

IngvarW

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Nu när man kanske inte kan dra till cykellandet Italien i sommar så kanske det här rejset kan funka :-). PBP var ju kul om än lite backigt....

eggepegge

Medlem
Sverigetempot 2020

Petert

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Trist att komma fram till detta men samtidigt antar jag att det blir en lättnad för de flesta som har anmält sig. Inte längre några dagliga sannolikhetskalkylker för om det blir av, och om man själv kan cykla i slutändan. Detta blir ett andrum och en skapligt tilltagen extra träningstid.

el_gabri

Medlem
Sverigetempot 2020
Trist att komma fram till detta men samtidigt antar jag att det blir en lättnad för de flesta som har anmält sig. Inte längre några dagliga sannolikhetskalkylker för om det blir av, och om man själv kan cykla i slutändan. Detta blir ett andrum och en skapligt tilltagen extra träningstid.
Väl resonerat!

emilh

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Fullt förståeligt och antagligen ett mycket klokt beslut.
Personligen är det såklart en besvikelse och högst oklart om jag kommer ha möjlighet att köra 2021, vi får se!

heffe

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Mycket blandade känslor, men det kanske är till det bättre ändå även om jag är lite sur :)
Nåväl, mer tid till träning osv. Nu fick en ju två veckors semester extra :D

Barrett

Medlem
Sverigetempot 2020
Oh no! Va tråkigt

Men det öppnar ju för nya äventyr. Dock misstänker jag att rando-kalendern i övrigt även den blir reviderad? Siktar nog på solo Sthlm - Halland t.o.r under semestern som substitut. Hoppas på ST start till 2021 för min del, men för tidigt att bestämma nu

C-dale

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Kunde de inte gjort som en del andra ultralopp o förbjudit att ligga på rulle och att vara mer än en i luftskåpen?

Sverigetempot 2020
Helt förståeligt men känns som att luften gick ur mig.
Ville inte ens cykla min goa runda idag i solen.
Någon som vet hur det blir med anmälningsavgiften?

Petert

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Alla ni som har en startplats kan välja att behålla den inför 2021. Alla detaljer kring det får ni per epost om ett tag.

kitzblitz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Jätte tråkigt, men absolut klokt. Fast jag hade ju så mycket sett fram emot att abonnera på GöranS:s tråd, äta chips och dricka vin i soffan och följa prickar på en Sverigekarta medans jag drömde mig tillbaka till gamla äventyr...

Nu behöver jag ju kanske tänka om inför 2021 :-)

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Jätte tråkigt, men absolut klokt. Fast jag hade ju så mycket sett fram emot att abonnera på GöranS:s tråd, äta chips och dricka vin i soffan och följa prickar på en Sverigekarta medans jag drömde mig tillbaka till gamla äventyr...

Nu behöver jag ju kanske tänka om inför 2021 :-)
Äta chips och dricka vin!? Nähä du. Du ska ju vara min åkande reporter. Kom vi inte överrens om det? :sneaky:

ohellstrom

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
14 dagars karantän bara för att kunna starta väster om Sverige-skylten får onekligen betraktas som ett logistiskt problem.

Tråkigt såklart, men detta är säsongen när allt blir inställt - bra att beslutet togs i god tid.

Bikzz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Själv är jag inte ens i närheten av att klara sådana turer. Men endå, dom som vill kan ju cykla turen när som helst, och gratis, varför behöver ni en officiell tur & ett arrangemang ? Sorry if too Philosophical ! Skriv en RR sen !!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer