Sverigetempot 2020

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Du kan ju köra i motsatt riktning som uppvärmning eller nedvarvning så löser du ju den längdmässiga diskrepansen mot TCR i alla fall. Alternativt, cykla till starten hemifrån och från målet tillbaka hem efter loppet.

Amenvafan

Medlem
Sverigetempot 2020
Fan vad sjukt! Har läst i tråden till och från sedan 2018 och tänkt att det skulle vara riktigt coolt att delta.
Fegade ur inför 2020 anmälan pga rätt ny på det här med cykel och inte cyklat några längre distanser egentligen men nu rev jag fegplåstret och är tydligen anmäld.

Har så mycket frågor funderingar men får finkamma tråden innan jag bombaderar med frågar

Kul vilket som!

bigmollo

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Kul Amenvafan! Hur gick det till när du blev anmäld? Vaknade du också på golvet med ett bekräftelsemail i inkorgen?
Det är bara att bomba på med frågor. Tror de flesta här har en del frågor som de sitter och trycker på.

emilh

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Var anmäld till 2020 och än så länge ligger min anmälan kvar, men det är högst oklart om jag kommer få ihop det till juli 2021 pga anledningar. Hur länge kan man vela? 😬

Amenvafan

Medlem
Sverigetempot 2020
Kul Amenvafan! Hur gick det till när du blev anmäld? Vaknade du också på golvet med ett bekräftelsemail i inkorgen?
Det är bara att bomba på med frågor. Tror de flesta här har en del frågor som de sitter och trycker på.
Ungefär så, lätt kallsvettig och en känsla av tryckte jag precis på knappen

Så då återstår bara 9 månader av träning och vånda - underbart!

nesvop

Medlem
Sverigetempot 2020
Du kan ju köra i motsatt riktning som uppvärmning eller nedvarvning så löser du ju den längdmässiga diskrepansen mot TCR i alla fall. Alternativt, cykla till starten hemifrån och från målet tillbaka hem efter loppet.
Eller så kör vi Hamiltonstig från hem till start till mål! (med hänvisning till någon annan tråd om kyrkor på Gotland!)

Amenvafan

Medlem
Sverigetempot 2020
Första frågan är hur det brukar tänkas kring boende?

Boka in boende på lämplig distans för att få dagsetapper och även säkra upp någon timmes bra sömn varje dygn
VS
Ha med sig enmanstält+liggunderlag och boka boende längst vägen och i nödfall lägga sig under en gran

Jag förstår ju själv att det finns för och nackdelar med båda tänken och att det är min syn på ST/min cykling som styr mitt slutgiltiga val men iom ny på långcykling så är det alltid skönt att höra andras resonemang/tänk.

Spontant tänker jag; skönt med dagsetapper men om man kommer till sitt tänkta boende och känner sig fräsch i både huvud och ben(kanske mer troligt första 1-2 dygnen) så är det surt att behöva stanna...
så kort och gott hur går boende/sömn tänket?

nieves

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Första frågan är hur det brukar tänkas kring boende?

Boka in boende på lämplig distans för att få dagsetapper och även säkra upp någon timmes bra sömn varje dygn
VS
Ha med sig enmanstält+liggunderlag och boka boende längst vägen och i nödfall lägga sig under en gran

Jag förstår ju själv att det finns för och nackdelar med båda tänken och att det är min syn på ST/min cykling som styr mitt slutgiltiga val men iom ny på långcykling så är det alltid skönt att höra andras resonemang/tänk.

Spontant tänker jag; skönt med dagsetapper men om man kommer till sitt tänkta boende och känner sig fräsch i både huvud och ben(kanske mer troligt första 1-2 dygnen) så är det surt att behöva stanna...
så kort och gott hur går boende/sömn tänket?
Kör långt på en gång och gå sen över till dagsetapper. En natt klarar dom flesta utan problem, tält eller kreditkortsboende är smaksak. Jag gillar det som är enklast ute på ett lopp, touring kan jag göra för sig.
Planera rutten ordentligt och kolla upp många boenden längs vägen i förväg så att du har alternativ då läroplanen ofta inte blir exakt i tid och km.
Mejla och kolla öppettider/ incheckningstid, kan dom fixa mat/mackor så slipper du proviantera.
I min värld är ett boende med 24/7 incheckning (kodlås) som kan fixa mat som man kan värma när man kommer och som kan packa en frukost/ lunch guld värt både ork och tidsmässigt.

Amenvafan

Medlem
Sverigetempot 2020
Kör långt på en gång och gå sen över till dagsetapper. En natt klarar dom flesta utan problem, tält eller kreditkortsboende är smaksak. Jag gillar det som är enklast ute på ett lopp, touring kan jag göra för sig.
Planera rutten ordentligt och kolla upp många boenden längs vägen i förväg så att du har alternativ då läroplanen ofta inte blir exakt i tid och km.
Mejla och kolla öppettider/ incheckningstid, kan dom fixa mat/mackor så slipper du proviantera.
I min värld är ett boende med 24/7 incheckning (kodlås) som kan fixa mat som man kan värma när man kommer och som kan packa en frukost/ lunch guld värt både ork och tidsmässigt.
Tackar för svar, lite så jag tänkt mig. Tror nog jag kommer safe:a och boka upp något eller några längst vägen men absolut smart att förreka och ha många alternativ

nieves

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Tackar för svar, lite så jag tänkt mig. Tror nog jag kommer safe:a och boka upp något eller några längst vägen men absolut smart att förreka och ha många alternativ
Förreka allt, se det som en kul sysselsättning under vintern. Vilka ställen finns det utmed vägen? Var provianterar man, vilka öppettider, vad äter du helst?
Hade jag hojat så hade jag satt upp ett Excelark med öppettider, adress, telefonnummer till varje ställe längs vägen i kilometersortering.
Bensinmackar, boende, cykelreparatörer, massage, apotek, sjukvård, bagerier, biografer, korvkiosker mm. glöm inte kyrkor, att be hjälper sällan någon men dom har vatten och ofta toaletter. Bättre en kringla i Guds ut-hus än en knottsvärm i a-nus.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Jag har tänkt mig två nätter i riktig säng. När dessa blir är svårt att veta, dels formen för stunden men även eventuellt sällskap. Har man lyckats skapa en grupp som funkar bra är det oftast värt att justera sina planer.
Men jag har tänkt att ta den ena rätt tidigt och inte gå i fällan att köra för långt i början då man känner sig stark. Typ 1,5 dygn och sen övernattning, sen ner till Östersund.

Det räcker ju med 3 mil in på en 20-milare ibland så är förutsättningarna andra och man får ändra. Planerar ett par olika scenario som jag kan ha som grundplaner, de kommer alla skita sig men tror man har chans till bättre val längs vägen om man har dem som stöd.

Amenvafan

Medlem
Sverigetempot 2020
Jag har tänkt mig två nätter i riktig säng. När dessa blir är svårt att veta, dels formen för stunden men även eventuellt sällskap. Har man lyckats skapa en grupp som funkar bra är det oftast värt att justera sina planer.
Men jag har tänkt att ta den ena rätt tidigt och inte gå i fällan att köra för långt i början då man känner sig stark. Typ 1,5 dygn och sen övernattning, sen ner till Östersund.
Siktar du totalt på 2 sovtillfällen eller blir övriga stunder längst med diket?
Absolut värt att lägga på minnet att inte trycka på för mycket i början 👍

Crocko

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Förreka allt, se det som en kul sysselsättning under vintern. Vilka ställen finns det utmed vägen? Var provianterar man, vilka öppettider, vad äter du helst?
Hade jag hojat så hade jag satt upp ett Excelark med öppettider, adress, telefonnummer till varje ställe längs vägen i kilometersortering.
Bensinmackar, boende, cykelreparatörer, massage, apotek, sjukvård, bagerier, biografer, korvkiosker mm. glöm inte kyrkor, att be hjälper sällan någon men dom har vatten och ofta toaletter. Bättre en kringla i Guds ut-hus än en knottsvärm i a-nus.
Nu får du sluta att sprida min hemliga strategi inför plenum :) tyvärr visar excelarket att under den sån här tur gäller det att vara självförsörjande långa sträckor då vissa delar av Sverige inte har 24/7 service.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Siktar du totalt på 2 sovtillfällen eller blir övriga stunder längst med diket?
Absolut värt att lägga på minnet att inte trycka på för mycket i början 👍
2 säng och övriga i diket eller något liknande. Det är väl bara såhär 8 månader innan som man kan romantisera en natt i ett dike kanske, får se hur våren utvecklar sig. Sannolikt blir det väl någon form av vila i Östersund med.

NLC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Nu får du sluta att sprida min hemliga strategi inför plenum :) tyvärr visar excelarket att under den sån här tur gäller det att vara självförsörjande långa sträckor då vissa delar av Sverige inte har 24/7 service.
Nä, det blir väl likt vägnötterna - ett blad fram till Östersund och 6-7 därefter.

Crocko

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Undra hur lång tid det tar att värma en bullens pilsnerkorv med hjälp av navdynamon?

Om man lyckas hitta en tillräckligt tunn koppartråd kanske man kan konstruera en spole runt själva burken så man kan äta varmt även första natten. Tål att fundera på.

fedde

Aktiv medlem
Sverigetempot 2020
Är det någon som ska cykla Sverigetempot på en De Rosa?
(Jag ska inte delta även om jag skriver i tråden eller snarare
jag kan/får inte delta p g a ett "något" krånglande knä.)
Ev kan jag hjälpa till som något slags funktionär.
/Fedde

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer