Sverigetempot 2021

NLC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Har brutit armen. Kraschade på ett jäkla fartgupp...Kan inte delta i Sverigetempot. Ser att man kan överlåta platsen till någon annan.
Finns det någon som vill starta kl 09.00 den 1 juli? 210 timmar...
Mejla på totteman@gmail.com
Priset är samma som jag lagt ut...2500 spänn

What would Matt Hayman do ?

CgJdafJUAAEnRFz.jpg

Petert

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Har brutit armen. Kraschade på ett jäkla fartgupp...Kan inte delta i Sverigetempot. Ser att man kan överlåta platsen till någon annan.
Finns det någon som vill starta kl 09.00 den 1 juli? 210 timmar...
Mejla på totteman@gmail.com
Priset är samma som jag lagt ut...2500 spänn
Hej Tommy!

Aj aj. Hoppas att det läker snabbt och bra. Vad gäller överlåtelse så är det till förste man (men?) i vår väntelista du kan överlåta platsen. Skicka ett mejl till info CK Distans så tar vi det i tur och ordning. Det är två före dig som precis ska börja processen. Om ingen i kön längre är intresserad får du gärna återkomma med en egen mottagare!

tompa15

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Jag söker boende mellan 28/6 - 1/7, någon som har ett tips?
Till den 1:e juli ska det vara såklart.

Tommy

Senast ändrad:

Amenvafan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Det har varit ett väldigt dåligt år för uppladdning.
Ja jag hade hoppats på lite gemensam långcykling som uppbyggnad under våren...
tyngre att köra själv hela tiden men kanske bra mental träning för när man blir avhängd i första krönet och har ~210 mil ensamcykling att se fram emot...

Också landat i att 4h sömn i säng(hotel/vandrarhem) är väl investerade timmar kontra superrando 20 minuter i busskur stuket 🤷‍♂️

Raggamuffin

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Ja jag hade hoppats på lite gemensam långcykling som uppbyggnad under våren...
tyngre att köra själv hela tiden men kanske bra mental träning för när man blir avhängd i första krönet och har ~210 mil ensamcykling att se fram emot...

Också landat i att 4h sömn i säng(hotel/vandrarhem) är väl investerade timmar kontra superrando 20 minuter i busskur stuket 🤷‍♂️

Ja, att cykla själv på nån random runda är inte alls samma sak.

heffe

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Lätt skakig över tid, aldrig cyklat så långt, inte fått till mängden cykling som jag tänkt hittills...
Så tar det nog krön för krön och hoppas på det bästa
Samma lika här. Har en halvers strategi på 300-400 km eller 16h timmar per dygn, vad som kommer först. Samt snaska på så bra det går under tiden. Men egentligen har jag ingen koll på vad jag snackar om.

Totteman

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hej Tommy!

Aj aj. Hoppas att det läker snabbt och bra. Vad gäller överlåtelse så är det till förste man (men?) i vår väntelista du kan överlåta platsen. Skicka ett mejl till info CK Distans så tar vi det i tur och ordning. Det är två före dig som precis ska börja processen. Om ingen i kön längre är intresserad får du gärna återkomma med en egen mottagare!
Ok, vilken e-postadress ska jag mejla in på?

1888

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag fattar ingenting. Det får vara 500 pers inne på Ullared, det får vara 8 personer utomhus på Ullevi, Friends o Tele2 Arena. Det får vara 500 inne på Ikea, men "några" cyklister utspridda över hela Sverige är inte ok! Tycker nog att det finns en del att önska av dom med ansvaret över landet.
Hur många startande är det?

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Principiellt kan man ju fråga sig hur de kan säga att det kommer att vara OK att höja taket 1/6 när de nu säger att det inte är OK att göra det den 17/5.

Hade i mina ögon varit rimligare att säga att man hoppas kunna höja det den 1/6 men att det bygger på att utvecklingen går tillräckligt mycket åt rätt håll tills dess. Om smittspridningen skulle öka igen, vad gör de då? Släpper på restriktionerna trots att kurvorna går åt fel håll eller ändrar det nu fattade beslutet? Det första känns huvudlöst. Det andra hade de kunnat undvika genom att inte redan nu säga vad som händer den 1/6.

mzi

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
De sa samma sak inför den 17 maj. Det är alltid villkorat med avseende på smittspridning och sjukvårdens resurser.

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Min fundering var mer på hur det hela kommunicerats och att det var ett nytt sätt att kommunicera. I mitt minne så har de tidigare sagt att det ska komma nytt besked ett visst datum. Nu stod det mer uttryckligt att beslutet är att de ska lätta på reglerna ett visst datum. Om det sedan ligger en implicit brasklapp i det hela är lite av en annan fråga.

Jag kan dock mkt väl ha fel angående hur det komunicerats i tidigare vändor. Är om jag minns rätt fjärde datumet som är uppe nu (någon gång i mitten av april, 3/5, 17/5 och nu 1/6).

Sista inlägget från min sida i ämnet då det känns som det skulle kunna gå in mot politiksidan annars.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Håller med dig @GoranS - tidigare har det varit ett datum för nya besked, nu var det även med vad som "ligger i potten" framöver.

Dock är jag skeptisk till att vara alltför konkret med vilka lättnader man planerar genomföra härnäst, risken att folk "kör på röd-gult" är överhängande. Likaså känns det ganska ologiskt att det från en dag till nästa går utmärkt att om tre veckor kunna ha 142 fler deltagare för "idrotter på stora ytor utomhus" isf någon slags trappa (eller pudel på att den nuvarande gränsen på 8 är helt tagen ur luften).

NLC

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag tycker det känns rimligt med ett tak på 8 personer utspridda över hela landet. Fatta om de hade släppt ut 10. Snacka om smittspridning!!
8 pers inklusive funktionärer och åskådare dessutom. Nu räknades förhoppningsvis inte renar in som stående publik men det hade annars räckt med en minibuss med fjällturister för att ordningsmakten i Kiruna skulle behöva göra ett ingripande...

stralle

Medlem
Sverigetempot 2021
Riksidrottsförbundet skrev i sin remiss till regeringens förslag att max antal deltagare för idrottsverksamhet och motionslopp över stora ytor utomhus bara borde begränsas i start- och målområdet. Det verkar inte någon i regeringen tagit till sig?

nesvop

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag har hört att man 10km innan går "off the grid", kör en reboot på all elektronisk utrustning och täcker insidan av hjälmen med folie.
Låter som standardförfarande, men blir det inte tvärtom nu då?
Att när man är 10 km ifrån så notifierar man GöranS så att han kan infiltrera orkestern och ringa bylingen så att det helt plötslig är bortforslade när man ska defilera in i mål? Och när sedan GöranS är upptagen, dvs. sitter i förhör så måste vi kanske ha någon sorts backup, eller är det bara en orkester så att hela problemet då är löst?

Peth

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Att när man är 10 km ifrån så notifierar man GöranS så att han kan infiltrera orkestern och ringa bylingen så att det helt plötslig är bortforslade när man ska defilera in i mål? Och när sedan GöranS är upptagen, dvs. sitter i förhör så måste vi kanske ha någon sorts backup, eller är det bara en orkester så att hela problemet då är löst?
Tror du att man kan räkna med skjuts hem om polisen kommer och bryter upp sammankomsten?

kontorsråttan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Men vem ska då tala om för oss andra internetcyklister att ni gått i mål?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer