Sverigetempot 2021

ooms

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Frasses i Storuman nu. Det är väldigt varmt. Magen protesterar.
Åsele och Lycksele varmast i landet idag kl 14 med över 30, och det är ju inte alltför långt fr Storuman. Bara norra Norrlandsorter på topplistan.
8EE557EC-FCDF-46C8-9968-8A9E7AE33F7F.png

kitzblitz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Så, vilka är det som startade i morse som sägs satsa på snabb tid? Hur följer man dem bäst?
Det är ju några som har kört på bra till Gällivare enligt LOSS trackern. Men eftersom den är frivilligt att rapportera till så kan det vara flera, eller några som var före. De som inte sover kommer få den där Jokkmokk - Arvidsjaur natten och kanske frukost i Storuman.

Hoppas vi kan följa dem innan de plötsligt dyker upp i Smygehuk.

kitzblitz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Kom just till Vilhelmina. Jävlar vilken dryg sträcka det var från Storuman hit. Backar, motvind och galen värme. Helt färdig nu.
Haha, konstigt. Jag gillar den sträcka, och Vilhelmina är vackert. Jag har en radikal teori att sträckorna inte definieras av sträckorna, men av hur slut man är. Fantastiskt, va! 😀

Havoc 5

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hur går det för den där sjukt snabba skridskoåkaren?
Jag hörde av en polare att han skulle köra 4 gold.
Har jag fått det om bakfoten?

ooms

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hur går det för den där sjukt snabba skridskoåkaren?
Jag hörde av en polare att han skulle köra 4 gold.
Har jag fått det om bakfoten?
Han körde väl inte sverigetempot? Skulle väl köra Treriksröset-smygehuk men bröt efter efter nån dag då de körde för sakta för att nå sitt mål.

Peth

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Bra. Se bara till att inte öppna burken förrän tidigast ner emot Värmland till. Mellan en och fem grader, regn, hagel och snöglopp och en ihållande sydlig vind dit ner. Efter burköppning väderomslag och 35 grader, stekande sol och en fortsatt ihållande men tilltagande sydlig vind bör ge oss internetcyklister full valuta för investerad …. hm, … tid.
Tror Mollo öppnade en sju-åtta burkar med fint väder redan innan första gruppen startade. Kanske någon burk för mycket, såhär med facit på hand. Undrar om haglet kommer mer söderut?

Havoc 5

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Han körde väl inte sverigetempot? Skulle väl köra Treriksröset-smygehuk men bröt efter efter nån dag då de körde för sakta för att nå sitt mål.
Ja. Tack. Som den fåne jag är började jag klura kring min fråga i samma ögonblick jag tryckte på ”skickaknappen”.
Fattade direkt att jag var ute o cyklade efter en enkel googling.
Till mitt försvar kan jag hävda att det var min polare som berättade om skridskoåkaren på telefon igår.
Min polare är ett resultat av landstingets nedläggningar av de mentala institutionerna under 90-talet och jag har alltid misstänkt att han inte mår riktigt bra (han håller på o äcklar sej med sylter o jordnötsmör o skit också).
Hur går det för våra cyklister?
Jag kan knappt tänka på något annat??

ohellstrom

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Gott om folk i Jokkmokk kring kl 21. Utgår från att många kommer cykla natten igenom. Det är i sig inget problem, att cykla hela dagen imorgon också och ta sig till Östersund är en större utmaning. Låt oss se vilka upplägg som finns.

Havoc 5

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Kommer det här gänget passera Sthlmstrakterna?
Vore ju lite kul om man kunde möta upp o sällskapa ett par mil?
Kan ju tänka mej att Johan o hans brorsa skulle uppskatta om jag rullade lite på dem samtidigt som jag berättade om vad jag dricker för gott till min löjrom och mina skaldjur som jag kommit över lite billigt?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Kommer det här gänget passera Sthlmstrakterna?
Vore ju lite kul om man kunde möta upp o sällskapa ett par mil?
Kan ju tänka mej att Johan o hans brorsa skulle uppskatta om jag rullade lite på dem samtidigt som jag berättade om vad jag dricker för gott till min löjrom och mina skaldjur som jag kommit över lite billigt?

Beror på hur du definierar Stockholmstrakterna. Karlskoga är väl närmaste halvstora stad…

Havoc 5

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Näe, fy fan. Det är på tok för långt från Sthlmstrakten under min arbetssituation.
Hur fan kan man leda ett så fint lopp så långt ifrån landets hjärta?
Karlskoga? Zzzz…

kitzblitz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?

Max klarar det säkert. Rätt tuff kille det där!
Kallegunnar körde fixie. Kommer inte ihåg vilket år och hur snabb. Men jag misstänker att det är ett svårt rekord att slå.

Chapter 2

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Nä, på TCR körde han sin Surly Straggler växlat. Tror ingen svensk har kört så här långt på fixed, så borde vara rekord?

Max klarar det säkert. Rätt tuff kille det där!
2012 kördes det en del fixie också. Fyra kom till start om jag minns rätt. Två bröt efter 60 mil och två gick i mål.

DSC_1542.JPG

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Gott om folk i Jokkmokk kring kl 21. Utgår från att många kommer cykla natten igenom. Det är i sig inget problem, att cykla hela dagen imorgon också och ta sig till Östersund är en större utmaning. Låt oss se vilka upplägg som finns.
Det är nog klokt att köra på genom natten. Ju längre söderut man kommer, desto ”svalare” blir det imorgon. Kollade just prognosen och norra Norrlands inland ska få varmast i landet igen, upp till 32 grader. Södra Norrlands inland toppade ”bara” på 28 grader.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer