Syncros trail fender

Bladin

Aktiv medlem
Syncros trail fender
magnil sa:
Några Intersportbutiker har den i lager om du bor i närheten. https://www.intersport.se/tillbehor/cykeltillbehor/stankskarmar/scott-syn-trail-skarm/black

Monterade min igår. Tycker den är lite kort och tex Mudhugger skyddar ju även så man inte får en massa skit på gaffelbenen. Men smidig och snygg montering är det!

Det är ju just monteringen utan plastband jag fastnat för.
Vet du bredden mellan skruvarna? Jag tänkte försöka få på en sån på min Helmgaffel.

Bladin

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Vet nån om det finns nått alternativ till trail fendern? Alltså med fastsättning med skruv istället för plastband.

glitch

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Hade liknande på min gamla Dvo.
Snyggt montage men skit sprutade upp på gaffelbenen och det är ju en av poänger med skärm att slippa.

feeblesmith

Aktiv medlem
Syncros trail fender
CC skruvhål är 42 mm, här inte mätt läge vertikalt. Notera att den även här en liten läpp över gaffelbryggan man får kapa bort få den inte kommer passa annat än Fox.

feeblesmith

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Rockshox har inga gängade hål i gaffelbryggan, så nej, där är det buntband som gäller förutom att McGuyvra dit några muttrar med lämpligt lim.

magnil

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Efter två rundor kan jag säga att den är inget att ha. För kort och framförallt missar man skyddet för gaffelbenen. Massor med skit som jag inte får på andra cykeln med Mudhugger.

feeblesmith

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Det är ändå rätt märkligt att inte samtliga gaffeltillverkare har fått till någon snygg lösning, Marshguard etc. har ju i princip samtliga kört med i runt 2 gaffelgenerationer.

Senast ändrad:

magnil

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Bladin sa:
magnil sa:
Efter två rundor kan jag säga att den är inget att ha. För kort och framförallt missar man skyddet för gaffelbenen. Massor med skit som jag inte får på andra cykeln med Mudhugger.

Jag kan köpa den av dig, om du vill bli av med den? ?

Kan inte med gott samvete sälja en så dålig produkt så du skall få den av mig så snart jag får hem en Mudhugger :) . Tar en vecka eller två.

Bladin

Aktiv medlem
Syncros trail fender
magnil sa:
Bladin sa:
magnil sa:

Jag kan köpa den av dig, om du vill bli av med den? ?

Kan inte med gott samvete sälja en så dålig produkt så du skall få den av mig så snart jag får hem en Mudhugger :) . Tar en vecka eller två.

?? Men vad snällt! Säg till när du fått din nya så köper jag gärna din Syncros. Men det kan vi ju ta via pm osv. då.

Peter A

Aktiv medlem
Syncros trail fender
Snor den här tråden.
Har en Fox Float Performance 36 2020 års modell och är sugen på en Syncros Trail Fender. Står att den passar Fox 34 ocg Fox 36 Boost. Passar den min gaffel?
/Peter

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer