Ta av skärm på Sweet Bushwhacker?

kala555

Medlem
Är det någon som har tips på hur man får loss skärmen på denna hjälm?
Jag försökte ta loss den i går när pannlampan skulle på men lyckades inte och vill inte ha sönder fästena...
Jag har en Mila lampa som jag har haft på en annan hjälm men jag gillar Bushwhackern bättre.

hoooonas

Ny medlem
Jag har råkat "slita" bort min en gång. Det gick fint. Men det kan ju vara olika infästningar på olika årsmodeller också.
När jag kommer hem kan jag kolla om jag kan lägga upp ett fotot på infästningen. Om du inte fått något bra svar innan :)

ALK

Medlem
Jag har tagit bort min en gång. Den satt så in i helvete. Tryckte in ett smalt plattjärn och bände precis vid fästet. Nu sitter den sämre. Jag kanske föromdligen gjorde något fel.

bearthefear

Aktiv medlem
Nu vet jag inte om det är olika på olika årsmodeller, men på min 3 år gamla bushwacker är det bara att dra loss fästet rakt ut från hjälmen, en sida i taget, med ett jämnt tryck. Gör detta relativt ofta när jag växlar mellan mtb i skog och pendling på landsväg.

qma

Aktiv medlem
Jag blev varse hur dessa pluppar beter sig när jag kraschade och ena flög bort så att jag inte hittade den. Nu har jag förbrukat de fyra som följde med på det viset (inte allvarliga krascher dock). Kör nu med buntband. :)

kala555

Medlem
Ok, tack för tipsen.
Jag fick loss den ena sidan men den andra sitter som berget. Ska försöka få loss den också när jag har sansat mig lite, den jäkeln sitter som berget.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer