Ta det lugnt i skogen nu! Blindstyren i farten. Med vapen.

Markus F

Aktiv medlem
Oskar skrev:
-------------------------------------------------------

> An die Freude som nationalsång är skäl nog för mig
> att vara medlem i EU...
Vad sägs om att vi röstar ut Jämtland?

Muerto

Ny medlem
Mr.Skalman skrev:
> Det kryllar juh av dom.... bara o ladda om å påt
> igen bara...
>
> .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
>
> AMXC-Snigel

Kryllar av vad?
Älgar?
Cyklister?
Politiker?
Idoter?
Rödvinspimplande Happyiter?
Bävrar? (Höhö, haha, hehe hihi)

Oskar

Aktiv medlem
Markus F skrev:
> Vad sägs om att vi röstar ut Jämtland?

En vettig idé. Jag ställer upp.

Kneecap

Aktiv medlem
Markus F skrev:
> Vad sägs om att vi röstar ut Jämtland?

Tjena!

Count me in.. Då slipper vi Arla Kökets Vispgrädde och alla norrmän som kommer hit för att köpa tobak, alkohol, porr, kött och läsk...

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

På lokala Ica här så säljer dom reflexvästar precis vid kassorna, idag närj ag stod i kö stod två kvinnor bakom mig och disskuterade dessa västar, när en av dom kläcker ut sig. "Hmm.. Det där är ju inte så dumt att ha på sig när man ska ut i skogen och plocka blommor så man inte blir tgen fär en älg, det är ju flera osm blivit sjkutna på senaste tiden.."

Hmm.. Plocka blommor och bli misstagen för en älg.. Tittae runt inaturen sen och såg nog inte mycket blommor jsut nu.. Men hon kanske vet vrdet växer blåsippor och snödroppar just nu.. eller bajsor.. :D

Markus F

Aktiv medlem
Kneecap skrev:
> Markus F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad sägs om att vi röstar ut Jämtland?
>
> Tjena!
>
> Count me in.. Då slipper vi Arla Kökets Vispgrädde
> och alla norrmän som kommer hit för att köpa
> tobak, alkohol, porr, kött och läsk...
Nja, fullt så enkelt blir det nog inte. Vi tänkte nog att det skulle vara ni och norrmännen som fortsatte hänga ihop.. Ni vill ju inte vara med, så ni klarar er nog bra utan oss. Tack för den här tiden, det var trevligt men tyvärr lite för dyrt. Vi kommer tillbaka och åker nerför era backar när ni godtar Euron på afterski.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Ööhh.. Tja.. Varför inte.. Så fort vi går med i Norge kommer jag sjukskriva mig för stress eller nånting.. DOm har 100% sjukersättning och ingen karens.. :D
Eller börja plugga, man behöver iten betal tillbaka studielånet, eller det kanske vari danmark.. faaan..
Och soppan går ner i pris.. Sen kan vi åka ner till dalarna och eu-shoppa billig sprit och öl.. :D
Och dessutom kommer all snortäta lidingöbor sälja sina villor därför att dom inte vill åka till norge, så det komer bli skitbiligt att köpa en jättevilla med grummaste utsikten.. TJOHOO!

Bengt-re

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Tjena!

På lokala Ica här så säljer dom reflexvästar precis vid kassorna, idag närj ag stod i kö stod två kvinnor bakom mig och disskuterade dessa västar, när en av dom kläcker ut sig. "Hmm.. Det där är ju inte så dumt att ha på sig när man ska ut i skogen och plocka blommor så man inte blir tgen fär en älg, det är ju flera osm blivit sjkutna på senaste tiden.."

Hmm.. Plocka blommor och bli misstagen för en älg.. Tittae runt inaturen sen och såg nog inte mycket blommor jsut nu.. Men hon kanske vet vrdet växer blåsippor och snödroppar just nu.. eller bajsor.. :D
Utvecklingen går framåt. Nu räcker det att se ut som en cyklist för att drabbas av MÖPens vrede. https://www.ekuriren.se/eskilstuna/man-hotade-tavlingscyklister-med-gevar/

Konkret

Ny medlem
Bengt-re sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Utvecklingen går framåt. Nu räcker det att se ut som en cyklist för att drabbas av MÖPens vrede. https://www.ekuriren.se/eskilstuna/man-hotade-tavlingscyklister-med-gevar/
Tycker inte vi skall blanda möpare och jägare.
Hagelgevär, speciellt inte sådana som används vid jakt i Sverige är av sorten som krigsmakter använder.
Han hade troligtvis en bock, alt sidasida om han är oldschool.

JLarsson

Aktiv medlem
Konkret sa:
Hagelgevär, speciellt inte sådana som används vid jakt i Sverige är av sorten som krigsmakter använder.
Gå till valfri skjutbana, gå till trapen och kolla. Jag garanterar att du kommer hitta en camo-klädd kille, med en camotejpad halvautomat eller pumphagel där. Och han har ett aimpointsikte på. Och han (ja, det är bara hannar) har kommit över detta vapen genom att ta jägarlicens. Och nej, han kommer inte jaga med den. Och nej, man använder inte sådana i krig, men är man MÖP skiter man i såna detaljer.

Konkret

Ny medlem
JLarsson sa:
Konkret sa:
Gå till valfri skjutbana, gå till trapen och kolla. Jag garanterar att du kommer hitta en camo-klädd kille, med en camotejpad halvautomat eller pumphagel där. Och han har ett aimpointsikte på. Och han (ja, det är bara hannar) har kommit över detta vapen genom att ta jägarlicens. Och nej, han kommer inte jaga med den. Och nej, man använder inte sådana i krig, men är man MÖP skiter man i såna detaljer.
Okej så man är möp om man har camokläder? Då är en ganska stor del av jägarkåren möpare då enligt dig.
Jag har då aldrig sett folk med aimpoint på skjutbanan för trap, sporting eller skeet.

Senast ändrad:
JLarsson sa:
Konkret sa:
Jag har faktiskt aldrig sett någon med dylikt vapen på skjutbana i sverige överlag. Aldrig sett en pump på en skjutbana eller i skogen. En packe halvautomater däremot, men inte i camo.

JLarsson

Aktiv medlem
MÖP=Militärt Överintresserad Person

Luthman Photography sa:
Jag har faktiskt aldrig sett någon med dylikt vapen på skjutbana i sverige överlag. Aldrig sett en pump på en skjutbana eller i skogen. En packe halvautomater däremot, men inte i camo.
Har sett både på HJK och RJSK. Bara på trap dock, ej skeet eller sporting.

Bra benämning! Jag jobbar ihop med en sån, men han kommer aldrig att få ta i vare sig licens eller vapen. Tackålov!

JLarsson sa:
MÖP=Militärt Överintresserad Person

Luthman Photography sa:
Har sett både på HJK och RJSK. Bara på trap dock, ej skeet eller sporting.
Jag är ifs mycket sällan på skjutbanor kring stan och jag antar att det är vanligare här.

staine

Aktiv medlem
Jösses vad förkortningar ni kör med. Jag träffa iaf en kille för ett tag sen som nog var en sån där möp med värsta tunga automatgeväret, kikarsikte, ställning, ja allt. På paintballbanan...

staine

Aktiv medlem
Han verkade ha lite svårt med sin impulskontroll dessutom. Vågade inte fråga men hoppas det bara var gelatinkulor i bössan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer