Tabell som visar faktisk däcksbredd?

Oggler

Aktiv medlem
Jag har tidigare sett tabeller på nätet som visar faktiskta däcksbredder (MTB). Jag inser att nu när jag ska skaffa nya däck så hade en sådan tabell varit till nytta. Är det någon som vet var jag finner tabellen? Länk?

Tack på förhand :-)

Oggler

Aktiv medlem
Tusen tack. Happy levererar i vanlig ordning. Tack Rattnalle.

Men om jag får vara lite kinkig. Det framgår inte om tabellen är uppdaterad? Är det någon som kan avgöra det? Finns det några nya däck med i tabellen?

Rattnalle

Aktiv medlem
Eftersom det är en användarfylld databas är det väl lite lotteri på mer udda kombinationer men ja det finns en del nytt. Jag gick in på dhf 2.5 wt och där fanns rapporter från nu i april t ex.

Bäst är ju om man hjälper till att fylla på.

Oggler

Aktiv medlem
När vi ändå är inne på ämnet däck. Är det någon som har koll på maxxis modeller. Vilket är deras racigaste XC-däck? Något lätt lågmönstrat med volym. Motsvarigheten till Race King, typ? Och sedan om man vill ha lite mera mönster i fram. Vad ska man gå på då? fortfarande något lätt med volym och dämpning alltså.

Oggler

Aktiv medlem
Just pace finns inte med i den där tabellen. Och det verkar endast finnas i 2,1" Men det kanske är ett bra bakdäck.

Hur är det med de olika varianterna av Maxxisdäcken. Det finns ju single och dual compound. Och så finns det 3C/XCO/TR och allt vad det är. Hur känner man igen "findäcken"?

Lingon

Aktiv medlem
Oggler sa:
När vi ändå är inne på ämnet däck. Är det någon som har koll på maxxis modeller. Vilket är deras racigaste XC-däck? Något lätt lågmönstrat med volym. Motsvarigheten till Race King, typ? Och sedan om man vill ha lite mera mönster i fram. Vad ska man gå på då? fortfarande något lätt med volym och dämpning alltså.
Ikon 2.35 bak och Ardent Race 2.35 fram funkar bra för "Hellas XC" när det är hårt och greppigt i marken.

Oggler

Aktiv medlem
"Hellas XC", det var en ny term:-)

Det jag söker är förmodligen däck för "långlopps XC" Något som inte håller ner hastigheten på trasporterna men som ändå inte gör bort sig på stig. Lättrullat med volym. Exempelvis Renegade eller Race King. Men det måste väl finnas flera liknande däck. Maxxis borde väl ha något?

Lingon

Aktiv medlem
Samma däck fast utan exo då kanske? Har iofs aldrig provat utan exo.
Du vill i alla fall inte ha mindre mönster än ikon / ardent race. Då blir det slicks. :)

Oggler sa:
"Hellas XC", det var en ny term:-)

Det jag söker är förmodligen däck för "långlopps XC" Något som inte håller ner hastigheten på trasporterna men som ändå inte gör bort sig på stig. Lättrullat med volym. Exempelvis Renegade eller Race King. Men det måste väl finnas flera liknande däck. Maxxis borde väl ha något?

Låter som att det bara är att välja något märke du gillar och köpa deras xcdäck. Klart... Cykla!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer